Välkomna till Skogskyrkogården 14/6 kl 18.30

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Jörgen Karlsson skrev:
2234344
Bikerbitch skrev:
2234025 Den enda polisen som var inbjuden sist var Kjelle.
/QUOTE]

En av dessa, vet ej om det var Kjelle, stoppade mig en onsdag där för några veckor sedan. Fick som 38-åring höra en lång utskällning om att mitt bakljus (den klassiska rektangulära Lucasmodellen som funnits sedan 60-talet) inte gav skyltbelysning med helt vitt ljus, det var rödaktigt också.
Jag sa att han var 40-år sen med att döma ut det idag klassiska bakljuset.
Till detta prioriterades alltså 30 minuters obekväm arbetstid av en motorcykelutbildad trafikpolis en sen onsdagskväll 2006.
De flesta (icke-trafik)poliser jag känner undrar vad trafikavdelningen håller på med. Jag hade som vanligt kört lungt hela kvällen.
Men jag ska åka dit imorgon igen. Men detta mest för att MC-poliserna uppenbarligen ogillar att jag åker dit. Motorbana i Stockholm har jag ropat på sedan -85 när jag fick mitt tunga kort.

Mvh
Jörgen

Jag kan garantera att det inte var kjelle som gav dig en utskällning,
han ger inga utskällningar bara bestämda tillrättavisningar
(om du gjort nåt dumt).

Pratade med honom lite förra ggn han var där, han gjorde väldigt klart
för alla att han var där för att prata om lösningar för mc-åkare, inte
för att rapportera felaktigheter på hojar.

Den typen av arbetssätt tyckte han inte var rätt,
dvs bli inbjuden o sen börja lappa folk.

GuW skrev:
2234688 Är du med nu i gruppen?
Jag tycker att det är ett bra iniativ, OM polisen kan tagga ner lite, deras blotta närvaro räcker, givetvis ska inte hojåkarna öva enhjulskörning framför poliserna, men poliserna kan ju ÅAS bjuda till lite just vid det här tillfället och kanske bara titta åt ett annat håll när dom promenerar förbi raderna med motorcyklar, för att sen FÖRKLARA VARFÖR dom tycker att motorcyklar med kosmetiska förbättringar är ett problem, att inspirerad hojåkning i innerstaden är det, det tror jag att även hojåkarna vet själva.

Förra gången det var "samverkansträff" var det tydligen flera hojåkare som fick FÖRSÄMRADE relationer till polisen, vilket ju inte är bra, tanken är ju att relationerna ska förbättras

Får väl förklara lite till då :)
Det var speciellt en polis som var grinig på lite allt möjligt,
han var dock där utan syfte inom samverkansgruppen.
När han lämnade pustade alla andra ut (vv, mcrf, ntf och den
polis som var kvar :) )

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Då är det väl Akalla eller Tyresö som gäller på onsdag då. Sorry Jannica, men jag tror att sånt här mer förstör en naturlig samlingsplats än att ge något. Har aldrig sätt trafikpolisen ha några kontroller vid skogis en "vanlig" onsdag (dom brukar mest passera en gång under kvällen) men vad jag hörde så hände det förra gången det va nått jippo där.

Nej tack, inget för mig. Även om jag nummera kör en helt laglig hoj.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
EBS skrev:
2234724 Då är det väl Akalla eller Tyresö som gäller på onsdag då. Sorry Jannica, men jag tror att sånt här mer förstör en naturlig samlingsplats än att ge något. Har aldrig sätt trafikpolisen ha några kontroller vid skogis en "vanlig" onsdag (dom brukar mest passera en gång under kvällen) men vad jag hörde så hände det förra gången det va nått jippo där.

Nej tack, inget för mig. Även om jag nummera kör en helt laglig hoj.

Läs mitt svar så får du en liten förklaring iaf.

Dicken32

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
zx9r
Jag kan då iallafall inte förstå varför polisen ens bryr sig om mini skyltar, för vore syftet att man skulle köra ifrån dom så dom inte hann läsa regnr eller nått, så skulle man väl ta av skylten helt? för det är exakt samma böter :confused:
jag tycker snarare att det är ett tecken på god vilja att man har mini skylt, för faktum kvarstår, det är snyggast att inte ha någon skylt alls, eller hur?
så det känns som man kanske möts på halva vägen var då med en mini?
däremot, om man ser helt från deras synvinkel kan jag ha mer förståelse för mini blinkers, då dom kan synas sämre och därmed öka risken för en olycka, r'ätta mig gärna om jag har fel, men spydiga kommentarer kan ni skippa.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
cleaner skrev:
2234735 Läs mitt svar så får du en liten förklaring iaf.
Vi tackar för förklaringen.

Men så länge polierna inte klarar av att snacka ens med varandra och förhindra att vissa snutar förstör samarbetet, så är det svårt att bygga upp något större förtroende.

Om poliserna inte ens kan vara överens själva om hur dom ska bete sig på såna här tillställningar, hur ska då vi kunna lita på dom ? :confused:

Funderar att åka dit iallafall, så får vi se om dom lärt sig något.
(Har miniskylt, och miniblinkers.)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Huruvida poliserna kommer att stå vid Skogis imorgon kan jag tyvärr inte svara på. Kan bara säga att det inte är vi som ber dom att komma dit. Ja förutom Kjelle då som är en vettig polis.
Förra mötet var lagt under kontrollveckan om jag inte minns helt fel.

Anledningen att komma imorgon är för att prata. Många utav motorcyklisterna i Stockholms området verkar vilja ha någon plats att "leka av sig på" och många vill även ha en bana.
Vi vill ha era synpunkter och såklart träffa er alla.
Hoppas att vi ses imorgon och att vädret håller i sig!

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Ska försöka komma förbi en sväng med hoj eller bil... Kjelle är en mycket trevlig polis & behandlar folk som han själv blir bemött...

//Simon

sandstream

Guest
IronMike skrev:
2234289 Hehe ja jo... men det är ju inte så smart heller att dega pengar för att köra rakt fram utan hjullyft, kan man ju göra gratis på gatan :rolleyes:
Vi tänkte för en gångs skull ta bort buset från gatan.. Men Lelle skickade ut oss på gatan igen. :3freak
Men att du förstör för en massa folk som inte vill något hellre än att få köra där skiter du högaktningsfullt i?

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
IronMike skrev:
2234289 Hehe ja jo... men det är ju inte så smart heller att dega pengar för att köra rakt fram utan hjullyft, kan man ju göra gratis på gatan :rolleyes:

Vi tänkte för en gångs skull ta bort buset från gatan.. Men Lelle skickade ut oss på gatan igen.

:3freak

Om du visste någonting om vad dragracing går ut på, så hade du fattat att man eftersträvar att ICKE åka på ett hjul i dylika race. Du förlorar massor med tid bara.
Varför tror du att Anders Brink mfl. har wheeliebars?
För att det är snyggt?
För att glänsa framför korvmojjen eller för att få bästa tid på strippen?
Suck.... :tomten

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Bikerbitch skrev:
2231586 Välkomna till Skogskyrkogården nu på onsdag den 14/6 runt 18.30 för ett möte tillsammans med Samverkansgruppen. Vi fick bra respons på förra mötet och det de flesta kände var att det behövdes en plats att köra på.
Till mötet kommer Lelle [som fixar mycket med dragracingen ute på Tullinge] samt Jens [Galne Dansken] samt även Samverkansgruppen såklart.
Vi har gula västar så att ni kan känna igen oss.

Sköt om er så ses vi på onsdag!
Vänliga hälsningar Jannica

Skogskyrkogården :confused: är det den djyrkyrkogården som ligger vid volvo-östra i Skövde :va eller är det så att det ligger nån annan stans i sverige tro:confused:

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Dalafalo skrev:
2235008 Skogskyrkogården :confused: är det den djyrkyrkogården som ligger vid volvo-östra i Skövde :va eller är det så att det ligger nån annan stans i sverige tro:confused:
Det ligger strax söder om Stockholm.

Last edited:

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Lucky Luke skrev:
2235013 Jag är säker på att man pratar om Huvudstadens Skogskyrkogård.

Ok, men ibland så undrar man om en del tror att endast "Estockholmo" existerar, och andra städer finns helt enkelt inte :D bara Stockholm finns i Sverige och alla vet vart allt finns:rolleyes: :hihi
Föresten Lucky Luke, har du sett denna annons :confused:
http://www.blocket.se/vi/8488752.htm?ca=13_s

Last edited:

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Dalafalo skrev:
2235015 Ok, men ibland så undrar man om en del tror att endast "Estockholmo" existerar, och andra städer finns helt enkelt inte :D bara Stockholm finns i Sverige och alla vet vart allt finns:rolleyes: :hihi
Jag vet var "Estockholmo" ligger men kyrkogårdarna har jag ingen koll på.
För övrigt kan jag hålla me dig.
Tack för tipset, men mina pipor låter nog grymma så det räcker:skrämd , måste snart packa om dom igen.
Sorry Jannica att vi drar iväg i "din" tråd.
:backontop

Last edited:

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Lucky Luke skrev:
2235018 Jag vet var "Estockholmo" ligger men kyrkogårdarna har jag ingen koll på.
För övrigt kan jag hålla me dig.
Tack för tipset, men mina pipor låter nog grymma så det räcker:skrämd , måste snart packa om dom igen.
Sorry Jannica att vi drar iväg i "din" tråd.
:backontop

Ok LL, kolla här sicken kul miniatyr HD-motor någon har byggt :D
http://www.nvbackflow.com/inprogress/vtwin.mpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
cleaner skrev:
2234689 Jag kan garantera att det inte var kjelle som gav dig en utskällning,
han ger inga utskällningar bara bestämda tillrättavisningar
(om du gjort nåt dumt).

Pratade med honom lite förra ggn han var där, han gjorde väldigt klart
för alla att han var där för att prata om lösningar för mc-åkare, inte
för att rapportera felaktigheter på hojar.

Den typen av arbetssätt tyckte han inte var rätt,
dvs bli inbjuden o sen börja lappa folk.

)

Vad bra. Jag har bra kontakt med två äldre hojpoliser som jag brukar hälsa på när jag är där och annorstädes. Tyvärr ska de snart gå i pankis.

Jag blir sällan arg när jag stoppas för att jag gjort ngt fel. De två äldre hojpoliserna jag brukar hälsa på lärde jag tex känna när de tog mig för 69 km/h på Katarinavägen för ett år sedan. Det var ju helt ok att hejda mig då, jag hade gjort fel. Vi snackade hoj en timme efter att jag fått boten.

Vad jag ogillar är när en del hojpoliser på onsdagar använder fundamentalistiska regeltolkninger under iscensatta flygande besiktningar för att ge sken av trafiksäkerhetsarbete. När det i själva verket handlar om att de vill skingra en motorburen folkmassa som de vid tillfället bedömer blivit för stor. Hade det varit en "riktig" flygande besikting i trafiksäkerhetens namn så ska de kolla efter slaka/brustna ekrar, luft i bromssystem, glapp i styrhuvud mm kan jag som ingenjör tycka, inte isolera sig till den 40 årig designen av mitt bakljusglas i 30 minuter och sedan inget mer.

Nåväl. Jag ville bara förklara vad en del felrekryterade poliser håller på med. Är ingen surkuk. Jag dyker upp imorgon om det inte regnar. Men jag tillhör nog inte målgruppen så lugnt som jag kör numer :lol Men det är kul att träffa andra gamla hojpolare på Skogis och Tyresö!
Det är lite samma känsla som när vi en gång tillhörde målgruppen i 20-årsåldern och vi på 80-talet hängde på Kistarakan i sommarnatten. Lite nostalgitripp!

Mvh
Jörgen

IronMike

Guest
sandstream skrev:
2234992 Men att du förstör för en massa folk som inte vill något hellre än att få köra där skiter du högaktningsfullt i?
Jag vill gärna köra där också...tycker gott och väl att dom kan ha öppet dygnet runt, enkelrikta en bana, så man kan lajja fritt, å sen åka transportsträcka tillbaks till starten. Skiter i om inga försäkringar gäller.

Det är möjligt....men sosse-byråkratin sätter stop.

Spelar ingen roll vad man säger. Jag har snackat med lelle å andra överkuckun "peab äger marken bla bla bla" ... blir ju att man härjar lite varstans när man känner för.

:7peta :3freak

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...