2234344
Bikerbitch skrev:
2234025 Den enda polisen som var inbjuden sist var Kjelle.
/QUOTE]
En av dessa, vet ej om det var Kjelle, stoppade mig en onsdag där för några veckor sedan. Fick som 38-åring höra en lång utskällning om att mitt bakljus (den klassiska rektangulära Lucasmodellen som funnits sedan 60-talet) inte gav skyltbelysning med helt vitt ljus, det var rödaktigt också.
Jag sa att han var 40-år sen med att döma ut det idag klassiska bakljuset.
Till detta prioriterades alltså 30 minuters obekväm arbetstid av en motorcykelutbildad trafikpolis en sen onsdagskväll 2006.
De flesta (icke-trafik)poliser jag känner undrar vad trafikavdelningen håller på med. Jag hade som vanligt kört lungt hela kvällen.
Men jag ska åka dit imorgon igen. Men detta mest för att MC-poliserna uppenbarligen ogillar att jag åker dit. Motorbana i Stockholm har jag ropat på sedan -85 när jag fick mitt tunga kort.
Mvh
Jörgen
Jag kan garantera att det inte var kjelle som gav dig en utskällning,
han ger inga utskällningar bara bestämda tillrättavisningar
(om du gjort nåt dumt).
Pratade med honom lite förra ggn han var där, han gjorde väldigt klart
för alla att han var där för att prata om lösningar för mc-åkare, inte
för att rapportera felaktigheter på hojar.
Den typen av arbetssätt tyckte han inte var rätt,
dvs bli inbjuden o sen börja lappa folk.
GuW skrev:
2234688 Är du med nu i gruppen?
Jag tycker att det är ett bra iniativ, OM polisen kan tagga ner lite, deras blotta närvaro räcker, givetvis ska inte hojåkarna öva enhjulskörning framför poliserna, men poliserna kan ju ÅAS bjuda till lite just vid det här tillfället och kanske bara titta åt ett annat håll när dom promenerar förbi raderna med motorcyklar, för att sen FÖRKLARA VARFÖR dom tycker att motorcyklar med kosmetiska förbättringar är ett problem, att inspirerad hojåkning i innerstaden är det, det tror jag att även hojåkarna vet själva.
Förra gången det var "samverkansträff" var det tydligen flera hojåkare som fick FÖRSÄMRADE relationer till polisen, vilket ju inte är bra, tanken är ju att relationerna ska förbättras
Får väl förklara lite till då
Det var speciellt en polis som var grinig på lite allt möjligt,
han var dock där utan syfte inom samverkansgruppen.
När han lämnade pustade alla andra ut (vv, mcrf, ntf och den
polis som var kvar
)