Välkomna till Skogskyrkogården 14/6 kl 18.30

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
War-psycho skrev:
2235734 Det vette fan...

Har ju ingen större lust att kokas i skinnstället precis... :brinnerup

Skulle mötts 02:00 istället, då är det lagom. :)
Ja så tidigt som vid 1830 brukar jag mfl aldrig vara på Skogis. Onsdagskvällen brukar börja med att jag väntar ut rusningstrafiken, sedan kastar jag loss från jobbet, kör någon kul runda, därefter check på brostugan, sedan Svea och därefter Skogis och Tyresö. Tror många gör likadant. Dvs att man dyker upp vid 20-tiden och senare. Det brukar ju vara som mest folk vid 21 och senare.
/J
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
De flesta som besöker Skogskyrkogården är det väl det sista de gör via krematoriet som finns där. Bättre då att av egen fri vilja anlända dit på två hjul.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jörgen Karlsson skrev:
2235757 Ja så tidigt som vid 1830 brukar jag mfl aldrig vara på Skogis. Onsdagskvällen brukar börja med att jag väntar ut rusningstrafiken, sedan kastar jag loss från jobbet, kör någon kul runda, därefter check på brostugan, sedan Svea och därefter Skogis och Tyresö. Tror många gör likadant. Dvs att man dyker upp vid 20-tiden och senare. Det brukar ju vara som mest folk vid 21 och senare.
/J

Vi är ju där hela kvällen, så det är lungt :) Bara jag som kommer senare för att jag har en bit att åka.

War-psycho skrev:
2235734 Det vette fan...

Har ju ingen större lust att kokas i skinnstället precis... :brinnerup

Skulle mötts 02:00 istället, då är det lagom. :)

De har sagt att det eventuellt skulle bli regn. Jag röstar för solsken!
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Bikerbitch skrev:
2235789 Vi är ju där hela kvällen, så det är lungt :) Bara jag som kommer senare för att jag har en bit att åka.

De har sagt att det eventuellt skulle bli regn. Jag röstar för solsken!
Jo, du får ju iallafall svalka av dig på vägen hit i fartvinden... :)

Hoppas på uppehåll för din skull.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Bikerbitch skrev:
Anledningen att komma imorgon är för att prata.

Vad är det egentligen som det ska pratas om?
Att de flesta som kör hoj i stockholm med omnejd skulle vara för en bana är väl inget nytt? Att en bana skulle minska buset på bulten och boge behöver man väl inte vara raketforskare för att inse.

Det är väl bättre att prata med dem som är emot en bana?

/Fredde
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Hmmm de ser regntungt ut nu :4skrika

Skulle gärna åka dit, har missat många Onsdagar nu pga allt möjligt mest det dåliga vädret...

Men skulle jag åka förbi å det står en patrull där så åker jag vidare, ni får säkert trevligt ikväll om det mot förmodan inte börjar regna, själv ska jag tvätta :huvet ..
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
War-psycho skrev:
2235835 Jo, du får ju iallafall svalka av dig på vägen hit i fartvinden... :)
Hoppas på uppehåll för din skull.

Fartvind i bil är ingen hit. Då blir man döv ;) Nämen du kommer väl även om det regnar, då slipper du svettas ju.

freddexwing skrev:
2235870 Vad är det egentligen som det ska pratas om?
Att de flesta som kör hoj i stockholm med omnejd skulle vara för en bana är väl inget nytt? Att en bana skulle minska buset på bulten och boge behöver man väl inte vara raketforskare för att inse.
Det är väl bättre att prata med dem som är emot en bana?
/Fredde

De som är emot bana kanske också kommer dit. Man vet ju aldrig.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Bikerbitch skrev:
De som är emot bana kanske också kommer dit. Man vet ju aldrig.

Lite som att stämma träff med de som är emot jakt vid ett jakttorn.
Men det är möjligt att de kommer, men jag undrar fortfarande vad det ska pratas om?

/Fredde
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Bikerbitch skrev:
2235977 Fartvind i bil är ingen hit. Då blir man döv ;) Nämen du kommer väl även om det regnar, då slipper du svettas ju.



De som är emot bana kanske också kommer dit. Man vet ju aldrig.


Det kanske dyker upp nån sån där maskroskramande miljöpartikel? Undrar om DDT biter på såna? :arsele
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
freddexwing skrev:
2236025 Lite som att stämma träff med de som är emot jakt vid ett jakttorn.
Men det är möjligt att de kommer, men jag undrar fortfarande vad det ska pratas om?
/Fredde

Hur man kan förbättra säkerheten för motorcyklister och försöka minska olyckorna. Allmänt snack bara. Inte så att någon står på en stol och pratar ut till alla. Varför vi valt Skogis är för att de flesta "hänger" där på onsdagarna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bikerbitch skrev:
2236165 Varför vi valt Skogis är för att de flesta "hänger" där på onsdagarna.

Finns det någon kul väg i närheten eller är det lockelsen att stå brevid Nynäsvägen som är för stark? :confused:
Har aldrig fattat det där med Sveavägen heller, McDonalds är inte ens gott.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Markus skrev:
2236203 Finns det någon kul väg i närheten eller är det lockelsen att stå brevid Nynäsvägen som är för stark? :confused:
Har aldrig fattat det där med Sveavägen heller, McDonalds är inte ens gott.
Roligaste vägen är väl just Nynäsvägen. Sveavägen är lite för posandets skull. Men jag vet faktiskt inte. Kör inte hoj på gatan längre ju.
 

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
En liten svart
Naä, nu får ni sluta anordna träffar, det är ju säkrare än regndansen på att det blir nederbörd när ni kallar till möte. Skärpning!
;-)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bikerbitch skrev:
2236259 Regnar det mycket i Stockholm?
Det har gjort senaste timmen, för tillfället mörka moln men uppehåll. Enligt smhi:s sight ska det klarna upp senare ikväll. Jag tänkte sitta kvar på jobbet för att se om det spricker upp. Är inte stadens gator torra till säg 19 så blir det meck i garaget istället. Vattenkylning av motorn känns ju lite främmande för en HD-mupp ;)
/J
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Jörgen Karlsson skrev:
2236268 Det har gjort senaste timmen, för tillfället mörka moln men uppehåll. Enligt smhi:s sight ska det klarna upp senare ikväll. Jag tänkte sitta kvar på jobbet för att se om det spricker upp. Är inte stadens gator torra till säg 19 så blir det meck i garaget istället. Vattenkylning av motorn känns ju lite främmande för en HD-mupp ;)
/J
Jag gör som dig :tummenupp
Är inte streetsen torra tills 7tiden blire tvätt o lagning av blinkers o shit :)
 

larzza

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1:a
IronMike skrev:
2232483 Den där pajsarn peta ner min vinklade regplåt när vi va på tullinge å uuuiiwela.. :fatta! sen prata han om att man fick komma dit å betala för att köra 402 meter, men inte med framhjulet i luften.

:huvet

Nu har jag ingen regplåt längre, för lelle peta ner den, så att skruvhålen sabbades, sen ramla skyltjäveln av, så man åker utan. Att åka dit känns som att överlämna sig till fängelset självmant efter ett tungt brott....
:D :D
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fürstenhoff skrev:
2236323 He he he.........
Verkar som om detta evenemang gjort succe även hos vädergudarna - regn för andra gången av två möjliga!! :rofl
/Fürstenhoff.

Då kanske polisen inte väljer att dyka upp. Det finns bra saker med allt :)
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Fürstenhoff skrev:
2236323 He he he.........

Verkar som om detta evenemang gjort succe även hos vädergudarna - regn för andra gången av två möjliga!! :rofl

/Fürstenhoff.


Vafan är det du som dansa regndansen KNUBBIS :hihi
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top