Vänsterpartiet på hugget igen....

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
URRninja skrev:
Vet inte alls vad du pratar om. Hur då gentlemen, hålla upp dörren och sånt?

Det känns som ett ganska litet problem om man jämför med löneskillnader, könsexploatering och anorexi orsakat av ouppnåeliga skönhetsideal.

Lika lön för lika jobb. Män skönhetsopererar sig oxå och exploateras, inte i lika stor utsträckning visst, men det händer och frågan är om skönhetsidealen sätts av killar eller om det bara är ett bevis för att kvinnor är ett ondskefullt släkte.

/FW

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Magnus skrev:
Lägg ner! Oavsett hur rolig du vill vara så är du inte det.

Jag brukar inte sympatisera med varken comibastards eller veganer.
Det var mitt sätt att säga det på.

Sluta vara så rolig fresten :kocko

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
K-Micke skrev:
Vilka är klasserna då?

Min definition på klass är att man föds med speciella privilegier och rättigheter. I så fall är det kungafamiljen och sen alla andra. Eller ska vi dela upp "alla andra" i män och kvinnor också kanske.
Klass är på sätt och vis ett föråldrat begrepp, men visst föds folk med olika möjligheter.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
watson skrev:
Lika lön för lika jobb. Män skönhetsopererar sig oxå och exploateras, inte i lika stor utsträckning visst, men det händer och frågan är om skönhetsidealen sätts av killar eller om det bara är ett bevis för att kvinnor är ett ondskefullt släkte.

/FW

Vad menar du lika lön för lika jobb, att vi har det eller att vi ska ha det? Hur skulle skönhetsideal som gäller kvinnor kunna bevisa att kvinnor är ett ondskefullt släkte?

Det jag menade är att det inte är så konstigt att samhällsdebatten handlar om kvinnors problem. Även om det händer att män särbehandlas negativt på grund av sitt kön så är det oändligt mycket vanligare vad det gäller kvinnor.

Btw, är det watson eller babyninja som skriver?

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
NoicE skrev:
Jag brukar inte sympatisera med varken comibastards eller veganer.
Det var mitt sätt att säga det på.

Sluta vara så rolig fresten :kocko

Tycker att det var ett ytterst dåligt sätt att säga det på. Vad har veganer och kommunister gemensamt?

Vad är det som stör dig? Vet du någonting om "dem" eller är det saker som du har hört?

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
K-Micke skrev:
Vilka är klasserna då?

Min definition på klass är att man föds med speciella privilegier och rättigheter. I så fall är det kungafamiljen och sen alla andra. Eller ska vi dela upp "alla andra" i män och kvinnor också kanske.

Det behöver inte handla om att man har olika rättigheter. Det kan vara ekonomisk nivå eller utbildningsnivå till exempel. Du kan ju inte säga att vänsterpartiet snackar skit när de pratar om klasser bara för att klasser inte existerar enligt DIN definition. Den är kanske inte så intressant i sammanhanget.

Diversion

Guest
watson skrev:

/FW

Jo dom är onda! Nä skämt åsido, det finns faktiskt en dubbelmoral som jag försökte påpeka redan för 12 år sedan för mina kvinnliga bekanta.

När vi killar i MTVs barndom dreglade över någon donna sa dom -Usch fy ni killar förnekar er inte, tänker bara på utseendet bla bla!

Nästa reklampaus ylar dom som utsvultna vargar över killen i Jeansreklamen (någon som minns den, Levis?) Kolla tvättbrädan!! etc etc.

När jag hävade att dom var lika goda kålsupare som oss killar möttes jag av protester och oförstående blickar :va

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Magnus skrev:
Tycker att det var ett ytterst dåligt sätt att säga det på. Vad har veganer och kommunister gemensamt?

Vad är det som stör dig? Vet du någonting om "dem" eller är det saker som du har hört?

Du verkar vara en sån, efter som du stör dig på vad jag säger.

Och ja, jag har träffat massor med kommunister och veganer.
Enligt mig är det soffliggarpack som inte vill arbeta men gärna tar del
av sammhällets välfärd.
Veganer kommunister är samma folkslag, ungefär som röda o gröna äpplen.

take it or leav it, jag är kapitalist, råhöger, kalla det vad du vill :tummenupp

EDIT: jag äter endast oxfile och kebab, xtra kött inga grönsaker

Last edited:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
URRninja skrev:
Vad menar du lika lön för lika jobb, att vi har det eller att vi ska ha det? Hur skulle skönhetsideal som gäller kvinnor kunna bevisa att kvinnor är ett ondskefullt släkte?

Btw, är det watson eller babyninja som skriver?

Jag menar att vare sig man är kvinna eller man ska man ha lika lön för lika jobb, om utbildning osv. överenstämmer.

Det jag menade med skönhetsidealen är att det inte nödvändigtvis är så att det är männen som sätter standard. Du har troligtvis inte upplevt ett omklädningsrum för tjejer. Det har jag och vet hur mycket skitsnack och blickar det finns i ett sånt, därav mitt uttalanade om att kvinnor är ondskefulla.

Btw: Baby-ninja skriver under med sitt namn om det är han som skriver på mitt konto! (Har jag så manliga åsikter att det är svårt att skilja oss åt?! :D )

/FW

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
NoicE skrev:
av sammhällets välfärd.

Veganer äter enbart vegetabilisk kost. Vad fan har det med arbetsovilja eller för den delen politik att göra?

Sen kanske du pratar om MILITANTA veganer men då får du säga det.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
watson skrev:
1. Jag menar att vare sig man är kvinna eller man ska man ha lika lön för lika jobb, om utbildning osv. överenstämmer.

2. Det jag menade med skönhetsidealen är att det inte nödvändigtvis är så att det är männen som sätter standard. Du har troligtvis inte upplevt ett omklädningsrum för tjejer. Det har jag och vet hur mycket skitsnack och blickar det finns i ett sånt, därav mitt uttalanade om att kvinnor är ondskefulla.

3. Btw: Baby-ninja skriver under med sitt namn om det är han som skriver på mitt konto! (Har jag så manliga åsikter att det är svårt att skilja oss åt?! :D )

/FW

1. Självklart, det hoppas jag alla håller med om.

2. Det är nog inte ni som sätter skönhetsidealen i omklädningsrummen heller. Ni, precis som killarna, har naturligtvis fått sina ideal och könsroller sen barnsben och de underblåses friskt hela tiden. Sen kan tjejer säker vara väldigt dömande och utöva stor press på varandra, det tvivlar jag inte på.

3. Jag vet inte vad som är manliga och kvinnliga åsikter. Ville bara kolla..

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
URRninja skrev:
Veganer äter enbart vegetabilisk kost. Vad fan har det med arbetsovilja eller för den delen politik att göra?

Sen kanske du pratar om MILITANTA veganer men då får du säga det.

Finns det blå päron?
Finns det veganer som inte är kommunister?
Är farfar gammal?
Har tigrar ränder?
Är vatten blött?

Seriöst, gnäller du för att du måste eller kan du inte ta att jag tycker som jag gör?

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
NoicE skrev:
Du verkar vara en sån, efter som du stör dig på vad jag säger.

av sammhällets välfärd.

take it or leav it, jag är kapitalist, råhöger, kalla det vad du vill :tummenupp

EDIT: jag äter endast oxfile och kebab, xtra kött inga grönsaker

Är inte Vegan, men är vegetarian.

Det jag stör mig på är att vissa (tex du) dömmer folk efter vad de äter och blandar ihop olika grupper som inte hör ihop för 5 öre. Sen att du kallar alla dessa för "soffliggarpack" tycker jag bara är skitsnack och det känns inte riktigt som du vet vad du pratar om.

Sen så skiter jag fullstädigt i om du endast äter kött och inga grönsaker. Mer grönsaker över till mig då.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
K-Micke skrev:
1. Okej, så man tillhör inte en klass vid födseln alltså.
2. Att man föds med föräldrar som har mer eller mindre god ekonomi, är det en klasskillnad?
3. Byter man klass när man skaffar sig en högre utbildning?
4. Byter man klass när man passerar en viss inkomstnivå?

1. Jo.
2. Ja.
3. Ja.
4. Ja.

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
watson skrev:
Jag menar att vare sig man är kvinna eller man ska man ha lika lön för lika jobb, om utbildning osv. överenstämmer.

Det jag menade med skönhetsidealen är att det inte nödvändigtvis är så att det är männen som sätter standard. Du har troligtvis inte upplevt ett omklädningsrum för tjejer. Det har jag och vet hur mycket skitsnack och blickar det finns i ett sånt, därav mitt uttalanade om att kvinnor är ondskefulla.

Btw: Baby-ninja skriver under med sitt namn om det är han som skriver på mitt konto! (Har jag så manliga åsikter att det är svårt att skilja oss åt?! :D )

/FW

Dessutom formuleras mycket av skönhetsidealen av "tjejtidningar" som läses av tjejer i alla åldrar och det lär ju inte jobba så många killar på redaktionen till dom tidningarna.
Så att påstå att det är "patriakatet" som förtrycker kvinnor med absurda sköhetsideal är väl lite väl förenklat.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
NoicE skrev:
1. Finns det veganer som inte är kommunister?

2. Seriöst, gnäller du för att du måste eller kan du inte ta att jag tycker som jag gör?

1. Ja, vet inte du det?

2. Jag gnäller inte. Jag säger emot dig för att du har fel. Att säga att någon är arbetsovillig för att dom inte äter kött är bara korkat.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jobbet jag menade var inom tillvekningsindustrin,pratade med förmannen o han sa att jag kunde för mycket och var kille och han ville anställa tjejer(var nästan bara tjejer där då med) kanske var ett tjej yrke vad vet jag.

Nu till svar på det nedan,enda likheten är väl att båda grupperna kostar samhället massa pengar? bara gissade.

Magnus skrev:

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Micke_Lindstrom skrev:
Dessutom formuleras mycket av skönhetsidealen av "tjejtidningar" som läses av tjejer i alla åldrar och det lär ju inte jobba så många killar på redaktionen till dom tidningarna.
Så att påstå att det är "patriakatet" som förtrycker kvinnor med absurda sköhetsideal är väl lite väl förenklat.

Visst är det förenklat men fortfarande sant. De tjejer som jobbar på liknade tidningar har i regel duktigt anammat sin könsroll med alla dess attribut. Precis som kvinnor i porrfilmer eller brudarna som åmar sig över motorcyklar på en massa bilder. De uppfostrar en ny generation småbrudar helt enkelt.

Att patriarkatet förtrycker innebär inte att det är en grupp män som gör det utan att det är en patriarkal struktur som får till följd en sexualisering av kvinnor och så vidare.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
@Holger
Tycker inte att man kan säga att man kostar samhället massa pengar för att man inte äter kött eller använder skinn produkter.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024