Vänsterpartiet på hugget igen....

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Fan, en del trådar på det här bygget får en att undra på vilken grund SETI letar efter intelligent liv på ANDRA planeter...

Måtte snön försvinna snart...

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
K-Micke skrev:
Så kampen mot klassamhället är kampen mot de med högre utbildning och kampen mot de med högre inkomster?

Dessutom får förmögenhet eller tillgångar inte gå i arv mellan generationer?

Eller så är det kampen mot att människor fastnar i låg utbildning och låga inkomster själva bara för att de föds i en sådan familj.

Det får den väl? Jag vet inte varför du diskuterar det här med mig, jag säger bara att visst finns det klasser idag enligt gängse definition. Det är inget vänsterpartiet hittat på. Vill du veta mer om deras politik föreslår jag att du går in på deras hemsida.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Hur är det egentligen med killar som är modeller m.m då om man vänder på steken? kraven är lika höga där med.
Har tyvärr fått höra mycket av tjejer man inte vill höra så jag vet hur dom tar det killar säger.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Magnus skrev:
@Holger
Tycker inte att man kan säga att man kostar samhället massa pengar för att man inte äter kött eller använder skinn produkter.

Jag tror att Holger också blandar ihop veganer och militanta veganer som vandaliserar. Det kanske inte är så lätt att hålla isär begreppen alltid.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Tänker både på militanta veganer och sjukvård till alla veganer........

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Holger skrev:
1. Hur är det egentligen med killar som är modeller m.m då om man vänder på steken? kraven är lika höga där med.

2. Har tyvärr fått höra mycket av tjejer man inte vill höra så jag vet hur dom tar det killar säger.

1. Hur det är? Ja.. det existerar, dock i betydligt mindre omfattning. Kraven är höga men modellerna är inte anorektiska, snarare muskulösa.

2. Jag förstår inte riktigt. Hur tar dom vad?

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
URRninja skrev:
1. Ja, vet inte du det?

2. Jag gnäller inte. Jag säger emot dig för att du har fel. Att säga att någon är arbetsovillig för att dom inte äter kött är bara korkat.

1. Ändra aldrig i ett citat.

2. Man kan inte tycka fel.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Holger skrev:
Tänker både på militanta veganer och sjukvård till alla veganer........

Men kära nån, tror du på allvar att veganer är sjukare än köttätare? Vilka tror de har mest hjärt-/kärlsjukdomar? Veganer är i regel ruggigt medvetna om vad de äter och äter ofta en mer balanserad och fullvärdig kost än andra.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Tyvärr så har ju media med de stora kvällstidningarna likställt Veganer med Militanta Veganer och då så får ju folk uppfattningen av att ALLA är militanta.

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
URRninja skrev:
Visst är det förenklat men fortfarande sant. De tjejer som jobbar på liknade tidningar har i regel duktigt anammat sin könsroll med alla dess attribut. Precis som kvinnor i porrfilmer eller brudarna som åmar sig över motorcyklar på en massa bilder. De uppfostrar en ny generation småbrudar helt enkelt.

Att patriarkatet förtrycker innebär inte att det är en grupp män som gör det utan att det är en patriarkal struktur som får till följd en sexualisering av kvinnor och så vidare.

Vissa feminister får det visserligen att låta som att alla män går på möte hos den patriarkala världskonspirationen varje torsdag ungefär.
Jämställdhet är absolut en viktig fråga, men jag tror inte att den typen av utalanden om tex. hockeygrejen leder till nån ökad jämställdhet.
Snarare gör den att folk i allmänhet avfärdar hela grejen som en fars.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Menar hur dom tar allt killar säger allt som står i tidningar o så,till och med jag tycker det är jobbigt att många vill man ska ha tvättbräda är så jag menar o unga tjejer är ju mer lättpåverkade om man säger så.

URRninja skrev:
1. Hur det är? Ja.. det existerar, dock i betydligt mindre omfattning. Kraven är höga men modellerna är inte anorektiska, snarare muskulösa.

2. Jag förstår inte riktigt. Hur tar dom vad?

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
NoicE skrev:
1. Ändra aldrig i ett citat.

2. Man kan inte tycka fel.

1. Jag rensade bort den värsta dyngan.

2. Man kan inte tycka saker om en faktafråga. Gör man det så är det fel. (För att verkligen förtydliga, "Jag tycker att sv650 är den snabbaste hojen som finns" är fel).

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
kanske har fel men har både hört av läkare o läst att många veganer blir sjuk för människan klarar sig inte utan kött eller vitamin tillskott som ersätter det.
men visst jag är inte jätte insatt men tycker dom borde vara d

Magnus skrev:
Nu tror jag att du inte har riktigt koll på fakta.

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
Allt detta tjat om feminister. Hur länge ska det ta innan folk inser att det är feministerna själv som skapat detta "krig" om de olika könen. Skrota feminism och kommunism för den delen med. Ingen annan "ideologi" har skördat mer oskyldiga liv än kommunism, och den har aldrig fungerat i verkligheten heller.

Ganska konstigt att folk kan kalla sig kommunist och se sig själv i spegeln.
Nej, i mina ögon är kommunism mycket värre än exempelvis Nazism.

Tack för ordet..

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Micke_Lindstrom skrev:
Vissa feminister får det visserligen att låta som att alla män går på möte hos den patriarkala världskonspirationen varje torsdag ungefär.
Jämställdhet är absolut en viktig fråga, men jag tror inte att den typen av utalanden om tex. hockeygrejen leder till nån ökad jämställdhet.
Snarare gör den att folk i allmänhet avfärdar hela grejen som en fars.

Håller med dig till punkt och pricka.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
URRninja skrev:
1. Jag rensade bort den värsta dyngan.

2. Man kan inte tycka saker om en faktafråga. Gör man det så är det fel. (För att verkligen förtydliga, "Jag tycker att sv650 är den snabbaste hojen som finns" är fel).

1. man kan skära ned, inte lägga till, ändra nu ditt inlägg :tungan

2. Om jag tycker sv650 är den snabbaste hoj, för att jag skulle köra snabbare med den på bana än med en 1000R så har rätt.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Holger skrev:
kanske har fel men har både hört av läkare o läst att många veganer blir sjuk för människan klarar sig inte utan kött eller vitamin tillskott som ersätter det.
men visst jag är inte jätte insatt men tycker dom borde vara d

Människan klarar sig fint utan kött. Man måste äta baljväxter varje dag och särskilt sojabönor för det är den enda växt som innehåller alla essentiella aminosyror (fullvärdigt protein). Sen kan det bli enklare att få i sig alla vitaminer, kalcium, järn och mineraler om man tar vitamintillskott. Det är många veganer som gör det just därför.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
NoicE skrev:
1. man kan skära ned, inte lägga till, ändra nu ditt inlägg :tungan

2. Om jag tycker sv650 är den snabbaste hoj, för att jag skulle köra snabbare med den på bana än med en 1000R så har rätt.

1. Men jag skar väl ner, jag ändrade väl inte? :va

2. Okej, men om du tycker att den är snabbare på strippen då? :D

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
idiot fråga men varför blir man vegan?*nyfiken* en vegan äter inte fisk o fågel va men det gör en vegetarian?

URRninja skrev:
Människan klarar sig fint utan kött. Man måste äta baljväxter varje dag och särskilt sojabönor för det är den enda växt som innehåller alla essentiella aminosyror (fullvärdigt protein). Sen kan det bli enklare att få i sig alla vitaminer, kalcium, järn och mineraler om man tar vitamintillskott. Det är många veganer som gör det just därför.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...