K-Micke skrev:Så kampen mot klassamhället är kampen mot de med högre utbildning och kampen mot de med högre inkomster?
Dessutom får förmögenhet eller tillgångar inte gå i arv mellan generationer?
Magnus skrev:@Holger
Tycker inte att man kan säga att man kostar samhället massa pengar för att man inte äter kött eller använder skinn produkter.
Holger skrev:1. Hur är det egentligen med killar som är modeller m.m då om man vänder på steken? kraven är lika höga där med.
2. Har tyvärr fått höra mycket av tjejer man inte vill höra så jag vet hur dom tar det killar säger.
URRninja skrev:1. Ja, vet inte du det?
2. Jag gnäller inte. Jag säger emot dig för att du har fel. Att säga att någon är arbetsovillig för att dom inte äter kött är bara korkat.
Holger skrev:Tänker både på militanta veganer och sjukvård till alla veganer........
URRninja skrev:Visst är det förenklat men fortfarande sant. De tjejer som jobbar på liknade tidningar har i regel duktigt anammat sin könsroll med alla dess attribut. Precis som kvinnor i porrfilmer eller brudarna som åmar sig över motorcyklar på en massa bilder. De uppfostrar en ny generation småbrudar helt enkelt.
Att patriarkatet förtrycker innebär inte att det är en grupp män som gör det utan att det är en patriarkal struktur som får till följd en sexualisering av kvinnor och så vidare.
Holger skrev:Tänker både på militanta veganer och sjukvård till alla veganer........
URRninja skrev:1. Hur det är? Ja.. det existerar, dock i betydligt mindre omfattning. Kraven är höga men modellerna är inte anorektiska, snarare muskulösa.
2. Jag förstår inte riktigt. Hur tar dom vad?
NoicE skrev:1. Ändra aldrig i ett citat.
2. Man kan inte tycka fel.
Magnus skrev:Nu tror jag att du inte har riktigt koll på fakta.
Micke_Lindstrom skrev:Vissa feminister får det visserligen att låta som att alla män går på möte hos den patriarkala världskonspirationen varje torsdag ungefär.
Jämställdhet är absolut en viktig fråga, men jag tror inte att den typen av utalanden om tex. hockeygrejen leder till nån ökad jämställdhet.
Snarare gör den att folk i allmänhet avfärdar hela grejen som en fars.
URRninja skrev:1. Jag rensade bort den värsta dyngan.
2. Man kan inte tycka saker om en faktafråga. Gör man det så är det fel. (För att verkligen förtydliga, "Jag tycker att sv650 är den snabbaste hojen som finns" är fel).
Holger skrev:kanske har fel men har både hört av läkare o läst att många veganer blir sjuk för människan klarar sig inte utan kött eller vitamin tillskott som ersätter det.
men visst jag är inte jätte insatt men tycker dom borde vara d
NoicE skrev:1. man kan skära ned, inte lägga till, ändra nu ditt inlägg![]()
2. Om jag tycker sv650 är den snabbaste hoj, för att jag skulle köra snabbare med den på bana än med en 1000R så har rätt.
URRninja skrev:Människan klarar sig fint utan kött. Man måste äta baljväxter varje dag och särskilt sojabönor för det är den enda växt som innehåller alla essentiella aminosyror (fullvärdigt protein). Sen kan det bli enklare att få i sig alla vitaminer, kalcium, järn och mineraler om man tar vitamintillskott. Det är många veganer som gör det just därför.
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!