landen
Ny medlem
Jag har jobbat fyra somrar på Scan och det är underligt att jag inte gått och blivit Vegetarian efter det. Men kött är helt enkelt för gott.
Fearless skrev:Men du det där argumentet med att folk tolkat den fel håller inte riktigt. Visst Stalin och grabbarna grus la till sina egna åsikter med i grund och botten byggde deras politiska åsikt på Marx lära. Liksom Nazism som bygger på fascism. Sedan om du inte kan skilja på kommunism och nazism så tycker jag att du ska vara lite passiv i denna diskussion. Att generalisera och säga att alla som är kommunsiter, och Nazister för den delen, är drägg är väl inte så klokt. Kommunism är inte på nedgång, tyvärr. Att vänsterns nye kandidat till partiledarposten (kommer inte ihåg namnet) i ett utalande säger att han är stolt att ha tillhört kommunist rörelsen är ju ett exempel på detta. Skrämmande att han får sympati av svenska folket egenligen.
Skalman skrev:I var och varanna tidning står det ofta att läsa insändare från diverse veganer som spyr sin galla över köttätare, och försöker framhäva oss som sämre människor. Det är säkert samma personer som skriver i flera tidningar och i alla fall jag tycker det är tröttsamt. Jag äter gärna en god köttbit, och tänker fortsätta med det. Men jag dömer ingen som valt bort det - jag sköter min föda och de sköter sin.
Vad gäller sjukdomar så har säkert veganer/vegetarianer bättre kolestorolvärden och liknande. Men väldigt många lider också av järnbrist (fakta från min läkare som frågade om jag var vegetarian när jag hade lågt blodvärde) och måste käka järntabletter. Det är när veganerna inte inser eller känner till detta som de blir sjuka.
Vem som är "mest sjuk" av veganer/vegetarianer och köttätare lämnar jag åt spekulanter att funder över![]()
landen skrev:Feminism innebär att erkänna att det finns ett kvinnoförtryck och att arbeta för att uppnå jämlikhet mellan kvinnor och män.
Tror alla partier i Sverige är ganska överens om att det behövs göra något åt detta problemet, för ett problem är det. Snälla säg inte något annat.
Att det sedan finns folk som överreagerar som i detta fall, är väl inget att haka upp sig på.
Håller med om att "sköt dig själv skit i andra"
Coola Ola skrev:Däremot så håller jag faktiskt med att det finns invanda beteenden som är till männens nackdel som inte tas upp i feministdebatten precis som Watson skrev. Den moderna mansrollen är ganska tvetydig,kan inte riktigt förklara detta på ett bra sätt men det är ett faktum. Kvinnor har ju dock ett gigantiskt underläge så det är mer semantik om man använder det argumentet i en genusdebatt.
URRninja skrev:...Den handlar om just den här frågan ur mannens synvinkel och vilka problem den klassiska mansbilden och de klassiska mansidealen ställer till med för män ur alla samhällsklasser och i alla åldrar. Fast den är på 600 sidor..![]()
Vilken värld lever du i?håkanolsson skrev:Vem/vilka/vad förtrycker kvinnor? Jag tror det är en myt som vissa vill skall leva.
håkanolsson skrev:Vem/vilka/vad förtrycker kvinnor? Jag tror det är en myt som vissa vill skall leva.
t-rex skrev:Den har jag läst, den är bra.
t-rex skrev:Det är synd om oss män! Återknyter till bilden ovan med hjälten med skylten i demonstrationståget!
K-Micke skrev:Jag tycker också att det är lite skrämmande.
...
K-Micke skrev:Dom verkar tycka att folk är för dumma för att hantera den frihet som tidigare generationer har kämpat för att vi skulle få.
URRninja skrev:Vilken politisk inriktning tror du kämpade för arbetarklassens rättigheter och möjliggjorde den frihet vi har idag?
K-Micke skrev:De e ju de ja menar. En av sossarnas bedrifter var ju att öppna upp universiteten för alla och öka antalet platser m.m. så att alla hade tillgång till högre utbildning, oavsett vilken "klass" man kom ifrån. Men istället för att utnyttja den möjligheten, så står man kvar och stampar och gapar om klassamhället.
t-rex skrev:Jag kan, jag kan!!!
muf!!!!
Nä, slutspammat, nu väntar jag på fearless redogörelse av marx regler för folkmord!
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!