Vänsterpartiet på hugget igen....

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Fearless skrev:
Allt detta tjat om feminister. Hur länge ska det ta innan folk inser att det är feministerna själv som skapat detta "krig" om de olika könen.

Visst, och det var de färgade som skapade allt tjat om rasismen. Hade de bara hållit sig lugna på bomullsfälten hade vi aldrig haft något problem.

:rolleyes:

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Holger skrev:
idiot fråga men varför blir man vegan?*nyfiken* en vegan äter inte fisk o fågel va men det gör en vegetarian?

Veganer blir det i regel av ideologiska skäl. De vill inte utnyttja eller döda andra varelser om de inte behöver.

Nej, en vegetarian äter inte fisk/fågel. Men de äter ofta mjölk och ägg (lakto-ouvovegetarian kallas det då).

Edit: Veganer äter ingenting från djurriket alls. Ofta inte ens honung eftersom man utnyttjar bina då. Just det är kanske lite overkill.. :D

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
ok nu är jag lite mer insatt....... personligen är jag emot plågeri men äter kött.

URRninja skrev:
Veganer blir det i regel av ideologiska skäl. De vill inte utnyttja eller döda andra varelser om de inte behöver.

Nej, en vegetarian äter inte fisk/fågel. Men de äter ofta mjölk och ägg (lakto-ouvovegetarian kallas det då).

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
K-Micke skrev:
Ursäkta mig om du tycker jag är lite tjatig. Jag ställer rätt enkla frågor som borde vara lätta att besvara av en som är involverad i "klasskampen".

Jag är inte särskilt involverad i klasskampen. Det finns nog de som kan svara på det här mycket bättre än jag kan så jag lägger ner.. :hej

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
URRninja skrev:
Visst, och det var de färgade som skapade allt tjat om rasismen. Hade de bara hållit sig lugna på bomullsfälten hade vi aldrig haft något problem.

:rolleyes:

ja då var man här igen.. Vad jag menar är kamp om jämstäldhet har ju funnits sedan långt tillbaka, men på senare tid har dessa så kallade feminister skruvar upp det hela på en helt onödig nivå.. Gnälla kan dom men komma med några konkreta idéer och förslag är dom inte lika tända på. Att slussa in kvinnor på olika tjänster bara för att det ska vara en kvinna är ju helt sanslöst korkat. Självklart ska män och kvinnor ha samma förutsättningar i samhället men feministerna nöjer sig ju inte med det. Dom vill ju att kvinnor ska stå över män. Dom är liksom Nazister och kommunister alldeles för extrema.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Varför inte bara lägga ner Vänsterpartiet.... så mycket skit som kommer ut därifrån :kocko

Det var ett j...a tjafs här i varje fall. Om det nu är inkomst och utbildning som bestämmer vilken klass man tillhör och personen i fråga nu inte är nöjd med den klass den tillhör så är det väl bara att plugga då.
Inga större problem att plugga sig till en examen i Sverige.
Det känns som de som gnäller över att vissa har bra betalt och det istället borde vara lika lön överallt är de som är slöa sofflocksaktivister som vill ha allt serverat på ett silverfat.
Givetvis ska det vara lön efter prestation, något annat är uteslutet. Grrr.

Appropå veganer /vegetarianer. Kan ni inte bara hålla käft och äta det ni vill (inte menat mot någon speciell i tråden) och låta oss köttälskare vara.
Inte fan springer jag runt och hojtar om att jag käkar kött.
Mottot "sköt dig själv och skit i andra" fungerar väldigt bra....

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Fearless skrev:
ja då var man här igen.. Vad jag menar är kamp om jämstäldhet har ju funnits sedan långt tillbaka, men på senare tid har dessa så kallade feminister skruvar upp det hela på en helt onödig nivå.. Gnälla kan dom men komma med några konkreta idéer och förslag är dom inte lika tända på. Att slussa in kvinnor på olika tjänster bara för att det ska vara en kvinna är ju helt sanslöst korkat. Självklart ska män och kvinnor ha samma förutsättningar i samhället men feministerna nöjer sig ju inte med det. Dom vill ju att kvinnor ska stå över män. Dom är liksom Nazister och kommunister alldeles för extrema.

Jag undrar vilka feminister du har pratat med, dom låter ganska rabiata. I vilket fall är det inte alls sådana tankegångar som finns inom feminismen och genusvetenskapen på riktigt. Tyvärr finns det extremister överallt som skapar motsättningar.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
M:et skrev:
Appropå veganer /vegetarianer. Kan ni inte bara hålla käft och äta det ni vill (inte menat mot någon speciell i tråden) och låta oss köttälskare vara.
Inte fan springer jag runt och hojtar om att jag käkar kött.
Mottot "sköt dig själv och skit i andra" fungerar väldigt bra....

M:et, det är ingen här som varit på köttätare det minsta lilla. Snarare tvärtom om du läser tråden, när noice började kalla veganer för arbetsskygga och så vidare.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
URRninja skrev:
M:et, det är ingen här som varit på köttätare det minsta lilla. Snarare tvärtom om du läser tråden, när noice började kalla veganer för arbetsskygga och så vidare.

Inte här i tråden men över allt annars.....

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Fearless skrev:
...
Ingen annan "ideologi" har skördat mer oskyldiga liv än kommunism, och den har aldrig fungerat i verkligheten heller.

Ganska konstigt att folk kan kalla sig kommunist och se sig själv i spegeln.
Nej, i mina ögon är kommunism mycket värre än exempelvis Nazism.
...

Eller hur. I kommunismens namn har det slaktats en jävla massa folk, det är sant. Men det beror mer på personer som tolkar ideologin som de vill än nåt annat.

Eftersom du verkar ha koll kan du väl upplysa mig om vad som skiljer (den sovjetiska) kommunismen från nazism? Jag skulle vilja påstå att de befinner sig på ungefär samma ställe i det politiska spektrat, båda praktiserade av drägg. Den ena sorten på nedgång, den andra har tyvärr lyckats hitta anhängare bland mer eller mindre hjärndöda individer även i sverige idag.

Edit; kvotar som en kratta

Last edited:

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
M:et skrev:
Inte här i tråden men över allt annars.....

Eh.. jaså. Inte jag i alla fall. Jag skulle snarare tro att det i regel är tvärtom, jag blir ofta ifrågasatt av köttätare om att jag är vegetarian. Men jag håller helt med dig om att "sköt dig själv och skit i andra" funkar utmärkt vad det gäller vad folk väljer att äta och inte äta.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Feminism innebär att erkänna att det finns ett kvinnoförtryck och att arbeta för att uppnå jämlikhet mellan kvinnor och män.

Tror alla partier i Sverige är ganska överens om att det behövs göra något åt detta problemet, för ett problem är det. Snälla säg inte något annat.

Att det sedan finns folk som överreagerar som i detta fall, är väl inget att haka upp sig på.

Håller med om att "sköt dig själv skit i andra"

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
t-rex skrev:
Eller hur. I kommunismens namn har det slaktats en jävla massa folk, det är sant. Men det beror mer på personer som tolkar ideologin som de vill än nåt annat.

Eftersom du verkar ha koll kan du väl upplysa mig om vad som skiljer (den sovjetiska) kommunismen från nazism? Jag skulle vilja påstå att de befinner sig på ungefär samma ställe i det politiska spektrat, båda praktiserade av drägg. Den ena sorten på nedgång, den andra har tyvärr lyckats hitta anhängare bland mer eller mindre hjärndöda individer även i sverige idag.

Edit; kvotar som en kratta

Men du det där argumentet med att folk tolkat den fel håller inte riktigt. Visst Stalin och grabbarna grus la till sina egna åsikter med i grund och botten byggde deras politiska åsikt på Marx lära. Liksom Nazism som bygger på fascism. Sedan om du inte kan skilja på kommunism och nazism så tycker jag att du ska vara lite passiv i denna diskussion. Att generalisera och säga att alla som är kommunsiter, och Nazister för den delen, är drägg är väl inte så klokt. Kommunism är inte på nedgång, tyvärr. Att vänsterns nye kandidat till partiledarposten (kommer inte ihåg namnet) i ett utalande säger att han är stolt över att ha tillhört kommunist rörelsen är ju ett exempel på detta. Skrämmande att han får sympati av svenska folket egenligen.

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
URRninja skrev:
Eh.. jaså. Inte jag i alla fall. Jag skulle snarare tro att det i regel är tvärtom, jag blir ofta ifrågasatt av köttätare om att jag är vegetarian. Men jag håller helt med dig om att "sköt dig själv och skit i andra" funkar utmärkt vad det gäller vad folk väljer att äta och inte äta.

I var och varanna tidning står det ofta att läsa insändare från diverse veganer som spyr sin galla över köttätare, och försöker framhäva oss som sämre människor. Det är säkert samma personer som skriver i flera tidningar och i alla fall jag tycker det är tröttsamt. Jag äter gärna en god köttbit, och tänker fortsätta med det. Men jag dömer ingen som valt bort det - jag sköter min föda och de sköter sin.

Vad gäller sjukdomar så har säkert veganer/vegetarianer bättre kolestorolvärden och liknande. Men väldigt många lider också av järnbrist (fakta från min läkare som frågade om jag var vegetarian när jag hade lågt blodvärde) och måste käka järntabletter. Det är när veganerna inte inser eller känner till detta som de blir sjuka.
Vem som är "mest sjuk" av veganer/vegetarianer och köttätare lämnar jag åt spekulanter att funder över :)

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...