Värför e det så billigt och åka R1:a ?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
tatt2d skrev:
hm jag betalar 3900kr trafik helår på min kawa zx9r -97 står då på farsan som basförsäkring

Ok, vi dödar det direkt.

Det du gör kallas skenförsäkring. Det är inte bra. Alla här hatar dig, du snyltar på kollektivet och kommer att brinna i eldsjön. Med all rätt.

Kraschar du står du risken (en reell risk) att få ut ungefär 0 kr i ersättning. Vilket du förtjänar.

Så. Då var det klart!

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Old School ZX900R-A2
t-rex skrev:
Ok, vi dödar det direkt.

Det du gör kallas skenförsäkring. Det är inte bra. Alla här hatar dig, du snyltar på kollektivet och kommer att brinna i eldsjön. Med all rätt.

Kraschar du står du risken (en reell risk) att få ut ungefär 0 kr i ersättning. Vilket du förtjänar.

Så. Då var det klart!

Tack! Glömde popkornen hemma idag...så skönt om det inte blir en långbänk! :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
t-rex skrev:
Ok, vi dödar det direkt.

Så. Då var det klart!
Bra sammafattning:lol

Ett tillägg, alla hatar dig inte utan c:a 30% kommer hålla med dig och grattulera dig och sedan tjafsa mot de som hatar dig.

Nu var det komplett.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Varför är det så billigt att åka Gixxer? Kom ned i 48000:- i halv. Men tecknade trafik på 690:- i månaden.. dom flesta bolag ville ha 24000:- för trafik.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Intressant att se hur mycket det diffar i premier...
Själv har jag en TL1000S pappers effekt 92 kW 9 skadefria år och pröjsar
17 jävla tusen :4skrika för halv/Helår på TH för det va dom billigaste när jag ringde runt...
//TwinSucker

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
DaLorD skrev:
Alla bolag går efter orginaleffekten nu så det där är bull.....

Men däremot så är -98:eek:rna billigare som sagt.. de har passerat 5:års gränsen...
Står det 55kw i papprena så är det väl originaleffekten eller? Om du stryper ner en sådan eller "trimmar" den så är också ursprungseffekten 55 kw om det står i papprena. Eller e jag helt ute och cyklar?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tydligen kvarstår 55kw på en del 98or och de får den försäkringspremien med fast det borde vara uppenbart vad en R1a är för de flesta bolag vid det här laget.
Man tar dock en viss risk iaf om man helförsäkrar och sen kraschar, det är ju möjligt att de då backar ur det hela.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Är det 55kW när dom säljs i Sverige ÄR det ursprungseffekten när bolagen räknar.

YZF-1000-R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös numera.....
Rigge skrev:
Är det 55kW när dom säljs i Sverige ÄR det ursprungseffekten när bolagen räknar.

Svar NEJ!

Ursprungsefekt 110 men strypta til 55, se regbeviset från en 98á

MOTORCYKELN PROVAD OCH GODKÄND MED ANGIVEN EFFEKT.
URSPRUNGLIG EFFEKT 110 KW SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I FÖRGASARE OCH
TÄNDSYSTEM

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
YZF-1000-R1 skrev:
Svar NEJ!

Ursprungsefekt 110 men strypta til 55, se regbeviset från en 98á

I vissa bolags ögon är det ursprungseffekten kanske jag borde skrivit. Jag vet flera 98:eek:r som är försäkrade som 55kW.

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
DaLorD skrev:
Alla bolag går efter orginaleffekten nu så det där är bull.....

Men däremot så är -98:eek:rna billigare som sagt.. de har passerat 5:års gränsen...

Trygg Hansa går efter den strypta effekten,så är det på min :rofl 750:- i månaden,helförs/helår,sjunker nu i sept till 300:-/månaden :tummenupp

Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
rookie skrev:
Nix, inte alls sant! Folksam går efter vad som står i papperna...

Fan heller... Min R1:a -99:a hade 25 kw i papprena. Men jag försäkrade den för fulleffekt i LF. Kostade mej 8500-: hel/hel (gammal och bor i småstad) Kollade upp vad den skulle gå på hos folksam och det blev inte billigt, 25000:- hel/hel.

Tror att alla bolag går på ursprungseffekten, dom må vara blåsta men dom är inte dumma.

/Sleven

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
sleven skrev:
Fan heller... Min R1:a -99:a hade 25 kw i papprena. Men jag försäkrade den för fulleffekt i LF. Kostade mej 8500-: hel/hel (gammal och bor i småstad) Kollade upp vad den skulle gå på hos folksam och det blev inte billigt, 25000:- hel/hel.

Tror att alla bolag går på ursprungseffekten, dom må vara blåsta men dom är inte dumma.

/Sleven

Din är strypt i efterhand, dom andra är sålda så i Sverige, det är det som är skillnaden.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Varför min gamla 99a hade 103Kw i regbeviset iställe för 110Kw skulle jag gärna ha reda på,iofs gör det inge på försäkringen men ändå!

HanneZ

Guest
Det är lite skumt de där. När ja ringde runt så står de står det 103 kw som ursprungseffekt men dom vet om att det är 110 så dom kör på de. Men t.ex. många tysklands importerade gixxrar står på 72 kw o när dom kommer hit så skrivs de som ursprungeffekt o går även att regga på den effekten. Tror de va Pejo som har sin registrerad på strypt effekt.

/ Hannes

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...