t-rex skrev:Ok, vi dödar det direkt.
Det du gör kallas skenförsäkring. Det är inte bra. Alla här hatar dig, du snyltar på kollektivet och kommer att brinna i eldsjön. Med all rätt.
Kraschar du står du risken (en reell risk) att få ut ungefär 0 kr i ersättning. Vilket du förtjänar.
Så. Då var det klart!
t-rex skrev:Ok, vi dödar det direkt.
Det du gör kallas skenförsäkring. Det är inte bra. Alla här hatar dig, du snyltar på kollektivet och kommer att brinna i eldsjön. Med all rätt.
Kraschar du står du risken (en reell risk) att få ut ungefär 0 kr i ersättning. Vilket du förtjänar.
Så. Då var det klart!
Ursprungseffekt är det som räknas.bmwjohan skrev:i mitt registreringsbevis för bladen står det att den är besiktigad och godkänd med 25kw. ägaren innan hade fått den försäkrad på denna effekt flera år i rad hos länsförsäkringar. jag ringde alla försäkringsbolag som finns i sverige kanske 5-8 ggr styck för att hoppas på att nån skulle ge mig en sån billig försäkring, men det var aldrig ens i närheten. jag fattar inte hur dom som lyckas försäkra billigt för att hojen är strypt lyckas med det.
GSXR1100R skrev:Ursprungseffekt är det som räknas.
Var ärlig nu, hur många mil har din mamma kört din hoj?Benet X3M skrev:Hmmm, Lyssna då på detta: Min mor och jag delar hoj, en kawa zx9r.
hon står för försäkringen, båda kör den, men mest jag. vi betalar 3600kr halvförs/helår. Folksam vet om att båda kör hojen, kostar kanske
någon kr mer än om hon bara kört den. vet inte vad de kallar försäkrings typen för. men vi har samma kostnader vad som än händer.. detta är inte en skenförsäkring, altså brinner inte jag i eldsjön.. kanske blir lite andra siffror om man köper en Gammal R1:a.. vad vet jag...
Nix! Jag har Folksam, de gick på ursprungseffekten.rookie skrev:Nix, inte alls sant! Folksam går efter vad som står i papperna...
Benet X3M skrev:Hmmm, Lyssna då på detta: Min mor och jag delar hoj, en kawa zx9r.
hon står för försäkringen, båda kör den, men mest jag. vi betalar 3600kr halvförs/helår. Folksam vet om att båda kör hojen, kostar kanske
någon kr mer än om hon bara kört den. vet inte vad de kallar försäkrings typen för. men vi har samma kostnader vad som än händer.. detta är inte en skenförsäkring, altså brinner inte jag i eldsjön.. kanske blir lite andra siffror om man köper en Gammal R1:a.. vad vet jag...
CJ900RR skrev:nu har min far börjat jobba på folksam :kocko , och jag kan tillägga till alla som sken och ful-försäkrar: dom har full insyn på allt. dina konton, dina tankkort och mycket mycket mer. om dina päron står på hojen men du har ett preem-kort t.ex som det är tankat många småsummer på, typp 120:-, så anar dom ugglor i mossen..
CJ900RR skrev:...nu har min far börjat jobba på folksam :kocko , och jag kan tillägga till alla som sken och ful-försäkrar: dom har full insyn på allt. dina konton, dina tankkort och mycket mycket mer...
Du har inte reflekterat över att saker och ting kan förändras på 3,5 år?Gilgo skrev:köpte jag för ca 3,5 årsedan...
men det gick dom inte med på utan sa att det står att den är på 25KW så
det är det som gäller. Så att dom alltid går på ursprungseffekten är bullshit ...
LOTTO!
GSXR1100R skrev:Ursprungseffekt är det som räknas.
Det handlar väl inte bara om man är skyldig eller oskyldig utan just om den privata integriteten vilket jag tycker låter väldigt absurt att de kan kolla exakt vad man har gjort o köpt under sommaren. Sen att det skulle vara några problem med att köra skenförsäkrat när man bara kör med trafik så anser inte jag det vara speciellt farligt. För då blir det ju ingen ersättning för hojen ändå!Flagga skrev:Håller med metalmike, du kan väl inte mena allvar?
Skulle Försäkringsbolag ha rätt att snoka runt bland folks privata konton, tank-kort m.m. ?
Nu spelar det förvisso ingen roll för min egen del (alldeles för gammal för att hålla på med skenförsäkringar och annat skumt) men det luktar kraftigt intrång på människors integritet...
lee skrev:Du har inte reflekterat över att saker och ting kan förändras på 3,5 år?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |