Världens allra bästa motorcykel

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad är det för fel på boxermotorn? Jämt effektregister och inte så törstig?

Man bränner smalbenen när man tjör i shorts, den vrider och bänder hela hojen vid kraftig motorbroms, fullgas. Känns onödig på nåt sett.

amatører!
Ducati 916
eller
CBR900 -92

Kan hålla med om att CBR900 är uppe bland tio i topp om den hade haft 17" framfälg men duccen har inget här att hämta även om den är tvärsnygg.

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hmmm - vilken hoj är mest allsidig, som drar lite bränsle o går långt (stor tank), ger mest frihet för pengarna - mitt val får nog bli
Yamaha XT 660Z tenere 08-09

Jag har någon oförklarlig dragning mot den bågen jag med, den ser lite uppkäftig ut, lite mer rova hade inte varit fel...men det skall väl vara driftsäkert med.

Lite ballare fjädring på en sådan och lite friare pipor - och vettiga grusdäck på den där så. :yoparty

/J

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag har någon oförklarlig dragning mot den bågen jag med, den ser lite uppkäftig ut, lite mer rova hade inte varit fel...men det skall väl vara driftsäkert med.

Lite ballare fjädring på en sådan och lite friare pipor - och vettiga grusdäck på den där så. :yoparty

/J

Dvs gamla hederliga XTZ Teneré 750 fast med lite bättre gaffel, sving, bakdämpare. Hade en sån ett kort tag. Gjorde 200 på mätaren och man satt skitbra på den. Den finns dessutom med fantastiska färgkombinationer. Min var Pärlemovit med neonrosa, lila och mintgröna klibbor på.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Dvs gamla hederliga XTZ Teneré 750 fast med lite bättre gaffel, sving, bakdämpare. Hade en sån ett kort tag. Gjorde 200 på mätaren och man satt skitbra på den. Den finns dessutom med fantastiska färgkombinationer. Min var Pärlemovit med neonrosa, lila och mintgröna klibbor på.

Hahahaha, nänä, jag gillar den nya lite kantiga stormtrooper-luktande varianten. :yoparty Dina cerisrosa klibbor får du allt behålla själv. :D

/J

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Hahahaha, nänä, jag gillar den nya lite kantiga stormtrooper-luktande varianten. :yoparty Dina cerisrosa klibbor får du allt behålla själv. :D

/J

Ge mig en timme i en fuktig källare, handbojor, bilbatteri med startkablar och Jag lovar dig att du precis som Jag kommer uppskatta de svunna tidernas oblyga färgsättningar. Jag vill tillbaka 20 år!:huvet

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Ge mig en timme i en fuktig källare, handbojor, bilbatteri med startkablar och Jag lovar dig att du precis som Jag kommer uppskatta de svunna tidernas oblyga färgsättningar. Jag vill tillbaka 20 år!:huvet

Uj, lite som i dödligt vapen men i din källare? Det är tur det är lång till Gotland, du verkar vara en mycket sjuk människa. :D :D :D

Problemet med allroundbågar är att alla har en dragning åt något håll (jag är kluven, älskar geggandet i skogen, och njuter av krokiga asfaltsvägar).
En båge som är bra på allt kan inte vara riktigt bra på något.

En GS är säkert en kalasbåge, men den blir inte riktigt bra på något alls.

Lite som jag var inne på - man lär nog bestämma vad den skall användas till innan man letar efter den bästa bågen. :)

/J

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Honda XR 600 :yoparty

Världens bästa hoj, alla katergorier, under alla tider ....

( Har själv haft en )

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Retta -01

/J

Jag tycker med om den, har varit och provsuttit den flera gånger och tycker den känns stor och manlig men jag klarar inte förlika mig med att motorn bara har 48hk. Känns lika fel som Clint Eastwood med luftpistol.

Är det nån som kör Tenere och kan bidra med en recension?

robert77

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
KTM 990 Adventure R
Det måste ju vara någon typ av Offroadhoj.
Dock är den ju jämförelsevis äckligt seg på gatan jämfört med en sporthoj, men sen är ju inte en sporthoj särskilt snabb i öknen eller i skogen heller.

Här har du bildbevis på de bästa hojarna i välden
De är snabba på gata och lika snabba i sand/skog, kan hoppa långt, kör ifrån de snabbaste sportbilar med lustgas

Eftersom det är filmbevis så måste det fungera och vara 100%verklighet:rofl

Värsta gryyyyma:yoparty

Kolla 4 min in i filmen
[YOUTUBE-ID]J7mIFHyLHlQ[/YOUTUBE-ID]

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
De är snabba på gata och lika snabba i sand/skog, kan hoppa långt, kör ifrån de snabbaste sportbilar med lustgas

Kolla 4 min in i filmen

Äre en sån dära ninja?= hört att d e världens snabbaste

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Honda XR 600 :yoparty

Världens bästa hoj, alla katergorier, under alla tider ....

( Har själv haft en )

Bättre hoj än en XT bortsett från motorn vilken inte håller i närheten så bra. TT600S däremot klår XR på samtliga punkter förutom XR:ens 3 hästars försprång men då håller XT-rovan bättre för trim å andra sidan.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag tycker med om den, har varit och provsuttit den flera gånger och tycker den känns stor och manlig men jag klarar inte förlika mig med att motorn bara har 48hk. Känns lika fel som Clint Eastwood med luftpistol.

Är det nån som kör Tenere och kan bidra med en recension?

A S G - clintan med luftpicka, så sant så - jag känner lite likadant ang nya teneren, visst, det är samma pulver i min Husa mer eller mindre (men den väger å andra sidan betydligt mindre, närapå hälften, och brukas i skogen, och stundtals på crossbanan, inte på vägen...).
Det känns som teneren är för på tok för tung till sin effekt.

Att det är en stånka tycker jag bara är mysigt, men vikten är grundproblemet, även om ökenstuket och den större tanken säkerligen lägger på ett par pannor extra (206 kg körklar mot 181 på en vanlig XT).

Skulle den vikta in runt 150 kg vore det något helt annat, den vanliga XT:n kändes klumpig och ruskigt trött på den korta tiden jag provade den (hade den i jobbet en dag när min gamla viffer var på service där den köptes - Yamahacenter i Västerås).

I den kategorin av smidig, användbar "äventyrscykel" tror jag faktiskt att BMW har något med sin F800GS...men den är en tung klump den med.

/J

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
3:50 in i filmen zoomar de in sidospegeln på första hojen och ser bakåt...??? Om man skulle kunna se bakåt så borde man väl sitta på hojen annars är den väl helt otroligt tokigt inställd..eller..??:confused:

föröverigt helt realistisk...synd på backspegelklippet...hade de fixat det hade den varit en fullpoängare NOT!!!
:D

Kolla 4 min in i filmen

Last edited:

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Retta -01

Kolla 4 min in i filmen

Även om den nu var bäst som du nu säger så, så har den nu blivit överkörd av ett tåg och exploderat.:näsblod

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Vem vill ha en mc som är halvbra på allt?

Jag tycker att crossover-produkter är helt värdelösa! Så fort man vill börja pressa maskinen så säger den oftast ifrån då den inte är gjord för hårdkörning på något område!

Okej om du ska fram och tillbaka från jobbet och den måste funka i alla väder då funkar hojen men inte annars!

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Retta -01
Yamaha R1 -98

Bensinförbrukning: 6/10 (0,5-0,8l/mil)
Komfort förare: 7/10 ( lite skarp benvinkel för långskånk)
Komfort passagerare: 3/10
Bromsar: 9/10
Motor effekt och vrid: 9/10
Motor karaktär: 9/10
Buskul:8/10
Kvalitet: 7/10 (tvåans växel gick sönder vid 3600mil, inget annat)
Fjädring: 9/10
Snabb asfalt: 10/10
Snabb grus: 3/10
Snabb offroad: 1/10
Försäkringspremie: 4/10 (10 betyder bra, inte hög premie)

Genomsnitt i min betygssättning ca 7/10.

Allmänt intryck: Rolig bra motorcykel som inte var så dyr i inköp.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Bensinförbrukning: 6/10 (0,5-0,8l/mil)
Komfort förare: 7/10 ( lite skarp benvinkel för långskånk)
Motor effekt och vrid: 9/10
Motor karaktär: 9/10
Buskul:8/10
Kvalitet: 7/10 (tvåans växel gick sönder vid 3600mil, inget annat)
Snabb grus: 3/10
Försäkringspremie: 4/10 (10 betyder bra, inte hög premie)

Genomsnitt i min betygssättning ca 7/10.

Allmänt intryck: Rolig bra motorcykel som inte var så dyr i inköp.

R6-05 Raven ed.

Bensinförbrukning: 8/10
Komfort förare: 6/10 (sporthoj 6=bra)
Motor effekt och vrid: 7/10
Motor karaktär: 8/10
Buskul:7/10
Kvalitet: 10/10 (bäst passform och finish av japsarna, ventiljustering vid 4000mil)
Snabb grus: 1/10(svårkörd pga av att all effekt kommer över 10000 rpm)
Försäkringspremie: 3/10 (10 betyder bra, inte hög premie)

Genomsnitt i min betygssättning 6,3/10.

Väldigt toppig motor med noll vrid från botten men lätthanterlig som få! Grymmt ljus för att var mc!

Gsxr 1000 K5
Komfort förare: 5/10 ( skarp benvinkel)
Motor effekt och vrid: 10/10
Motor karaktär: 10/10
Buskul:10/10
Kvalitet: 8/10 (snäppet under yamma)
Snabb grus: 1/10 (vridet gör den svårkörd)
Försäkringspremie: 1/10 (10 betyder bra, inte hög premie)

Genomsnitt i min betygssättning ca 6,5/10.

Underbar motor och körglädje men kräver lite mer av sin användare. Har växelindikator som standard! Ljuset är ett skämt!

CBR1000RR -04

Komfort förare: 5/10 (skarp benvinkel)
Komfort passagerare: 1/10 (sadeln är lutande och hal)
Bromsar: 8/10
Motor effekt och vrid: 7/10
Motor karaktär: 7/10
Buskul:7/10
Kvalitet: 8/10
Fjädring: 8/10
Snabb grus: 2/10
Försäkringspremie: 4/10 med märkesförsäkring och 25kkr i självrisk (10 betyder bra, inte hög premie)

Genomsnitt i min betygssättning 5,9/10.

Härligt chassie men slätstruken effektkurva och slöast i literklubben! Tajt benvinkel men bra inkörningsport för 1000cc!

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...