Världens bästa trummis??

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
supernaut skrev:
Alltid kul men omöjligt med "den bästa"listor.

En intressant rocktrummis som jag måste nämna är Dave Grohl (tveksam stavning, Nirvanas gamla iallafall)

Han svänger och får i alla fall mig att tänka på Bonhams frenesi och adrenalin.
Gästspelet som han gjorde med "Queens of the stonage" på låten "No one knowes" svänger grymt.

Han spelade på hela skivan faktiskt. Och det är bara att hålla med. Han är en grym trummis :tummenupp

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Heinrich skrev:
Det hade ju Rikki Rocket i Poison också :mattias
Undra varför inte han är med på listan? :crash :lol

Terry Bozzio hade också fyra kaggar i sitt set runt -96 nån gång. Fyra baskaggar, 6 hi-hats, 16 pukor och 35-40 cymbaler nånstans. Om han använde allting är en en annan femma, men om någon lyckas med det så är det nog han.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Såg ni Morgan Ågren på UR-akademin? Han är bra o kul. Jag har 10 avsnitt inspelat.
Annars gillar jag ju tysk 80-tals trampa fort trummisar.

Men det är ju stor skillnad på (tråkiga)/korrekta/cleana trummisar, som är bra på att göra det rätt... O dom andra.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
"Dr. Åke" (Eriksson) är en skojig svensk trumlegend. Såg en video från en av hans enmannaföreställningar som var riktigt grym :)

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Kanske inte bäst men iaf coolast: Charlie Watts :tummenupp

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Ville bara vara lite petig och påpeka att Tony Royster jr inte är tolv utan på god väg att fylla tjugo!
Ingen som nämde Simon Phillips från Toto? Han är ju skitbra rent tekniskt sätt..

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
B
Travis Barker är också bra. Många tror att han bara lirar punk, men han bankar rejält och är mycket skicklig tekniskt sett. :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Finns annars en kul liten anekdot om Jouni(rättstavat?) i DLK som gick på clinic med Nicko McBrain. Nicko hade riggat upp ett extra trumset så att folk ur publiken kunde gå up och lira med/mot honom. Jouni som är trallpunktrummis går upp och fullständigt lirar skjortan av Nicko som enligt uppgift blev så förbannad att han låste in sig på sitt hotellrum resten av dagen. :lol

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Kevorkian skrev:
Han spelade på hela skivan faktiskt. Och det är bara att hålla med. Han är en grym trummis :tummenupp

Stämmer bra. Men queens har haft ett antal trummisar, och jag tycker han står för den absolut sämsta insatsen. Nu innebär inte det att han är en dålig trummis för det, men hans stil passar enligt mig inte deras sound.
Deras ursprungliga trummis Alfredo Hernandez (som även va med på sista Kuyss plattan) är riktigt duktig. Gene Trautmann som så småning om tog över efter honom & va med på "Rated R" var oxå riktigt bra. Tyvärr hoppade han av pga gästspelet av herr Growl.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Cozy powell,,,,,,,, åxå han sitter på molnen o tittar ner på oss,,,,,
är det någon somhört låten "the blister" finns på en soloskiva med honom där bland annar Gary moore gästar,,säger bara en sak vilket trumspel :banana

McB skrev:
John Bonham. Utan tvekan. Tyvärr finns han inte längre med oss, men den musik han skapade kommer aldrig att glömmas.

R.I.P

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Om in inte kände igen namnet Åke Eriksson... han har bl.a. spelat med Wasa Express, Egba, Kebnekaise, Per cussion all stars, Attack, Coste Apetrea och Janne Schaffer. Fortfarande duktig, en polare såg honom på en återföreningsspelning med Attack för några år sen.

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
LaHlStRoM skrev:
Kanske inte bäst men iaf coolast: Charlie Watts :tummenupp

Hur faen kunde jag glömma herr "lyftet" Watts???

Morgans (Ågren) insats i UR akademin är nog något av det mest coola OCH opedagogiska jag sett i mitt liv, men oerhört kul " Åsså avslutar vi med en enhandsvirvel" hahhha den fjortis som suttit hemma och r_nkat sig trött,,,,,,

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
berggren_martin skrev:
Om in inte kände igen namnet Åke Eriksson... han har bl.a. spelat med Wasa Express, Egba, Kebnekaise, Per cussion all stars, Attack, Coste Apetrea och Janne Schaffer.
Jag mötte Lassie!!

Jag har också lirat med Schaffer.........ujujujuj!

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Chris Ash skrev:
Finns annars en kul liten anekdot om Jouni(rättstavat?) i DLK som gick på clinic med Nicko McBrain. Nicko hade riggat upp ett extra trumset så att folk ur publiken kunde gå up och lira med/mot honom. Jouni som är trallpunktrummis går upp och fullständigt lirar skjortan av Nicko som enligt uppgift blev så förbannad att han låste in sig på sitt hotellrum resten av dagen. :lol

Hahaha, hade betalt stora pengar för att ha sett det :D

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Förvånar mig inte om Jouni lirade cirklar runt Nicko...han är ruskigt duktig och definitivt en av de bästa trummisarna i svensk punk någonsin. Har för mig att han var 16 när DLK spelade in första skivan. Finns iofs några ruskigt säkra killar i den genren fortfarande..Magnus Bjurén (Asta Kask, Cosa Nostra & Frost) har ett grymt sväng och är grymt teknisk. Levén (kommer inte ihåg förnamnet, men han lirade med DLK bla) är också ganska säker.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati