landen
Ny medlem
starclassic skrev:Och vart fan tog Dave Holland vägen?
Dave är ju 6:a på Sam Spandex lista
starclassic skrev:Och vart fan tog Dave Holland vägen?
landen skrev:#5 Lars Ulrich
Chris Husky skrev:Den enda lista Lars Ulrich platsar på är "världens mest överskattade trummisar", där han dessutom borde nå en topp placering.
Chris Husky skrev:Den enda lista Lars Ulrich platsar på är "världens mest överskattade trummisar", där han dessutom borde nå en topp placering.
Bikeboy500 skrev:hmmm... Går inte att säga att en är bäst, men här kommer min lista, utan inbördes rankning:
Dennis Chambers, Per Möller-Jensen, Mike Portnoy, Neil Peart, Tommy Brechtlein, Virgil Donati, Chad Wackerman... å säkert en hel drös som jag kommer ihåg efter jag klickat på skicka-knappen.
Teo skrev:ok att det inte är idel paradiddlar men på svarta skivan spelar han precis det han ska.
Chris Husky skrev:Det har jag inget att säga om. Jag tycker att han har varit med & gjort en hel del bra plattor.
Men den här tråden handlar vad jag kan först om bästa trummis, ur en rent tekniskt synvinkel. I dom sammanhangen har inte herr Ulrich att göra.
Chris Husky skrev:Det har jag inget att säga om. Jag tycker att han har varit med & gjort en hel del bra plattor.
Men den här tråden handlar vad jag kan först om bästa trummis, ur en rent tekniskt synvinkel. I dom sammanhangen har inte herr Ulrich att göra.
starclassic skrev:vem som är väääärldens bästa trummis säger jag inte!
Mattias skrev:Anders i Spyke, säkert.
starclassic skrev:Det som man kan fundera över är ju om alla dessa metallsnubbar som spelar så att det ryker i bitarna hade låtit likadant om de inte hade haft killar som Louie Bellson, Gene Crupa och Buddy Rich som föregångare.
Samt att John Bonham gjorde lika mycket för det moderna trumspelet som Jimi Hendrix gjorde för gitarristerna.
Vad beträffar diskussionen av Lars Ulrich så känner jag såhär:
En trummis uppgift till 90% av tiden är att föra låten framåt på ett taktfast och intressant sätt, samt i de flesta fallen krydda det med x antal roliga fills och om det vill sig riktigt bra så har trumslagaren i fråga ett självsväng som gör att det blir intressant att bara lyssna på honom/henne. Herr Ulrich har misslyckats på alla punkter ovan.....förutom på den svarta plattan där han under håååårda tyglar av Bob Rock var tvungen att öva,öva,öva.... live suger han valfett!!!
vem som är väääärldens bästa trummis säger jag inte!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|