Världens bästa trummis??

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
berggren_martin skrev:
"Dr. Åke" (Eriksson) är en skojig svensk trumlegend. Såg en video från en av hans enmannaföreställningar som var riktigt grym :)

Det är min gammla trumlärare!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Finns annars en kul liten anekdot om Jouni(rättstavat?) i DLK som gick på clinic med Nicko McBrain. Nicko hade riggat upp ett extra trumset så att folk ur publiken kunde gå up och lira med/mot honom. Jouni som är trallpunktrummis går upp och fullständigt lirar skjortan av Nicko som enligt uppgift blev så förbannad att han låste in sig på sitt hotellrum resten av dagen. :lol

'Jag var där Det var kul! CLK rules!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Fudpucker skrev:
Ville bara vara lite petig och påpeka att Tony Royster jr inte är tolv utan på god väg att fylla tjugo!
Ingen som nämde Simon Phillips från Toto? Han är ju skitbra rent tekniskt sätt..

simon suger chimpanssnorre! Den mest otighta studiotrummis som finns! Har ni hört när han gästspelar på "the coorse" eller vad de heter ´s skiva. han öppnar med at spela snorfel, på skiva!!!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Brutus skrev:
Förvånar mig inte om Jouni lirade cirklar runt Nicko...han är ruskigt duktig och definitivt en av de bästa trummisarna i svensk punk någonsin. Har för mig att han var 16 när DLK spelade in första skivan. Finns iofs några ruskigt säkra killar i den genren fortfarande..Magnus Bjurén (Asta Kask, Cosa Nostra & Frost) har ett grymt sväng och är grymt teknisk. Levén (kommer inte ihåg förnamnet, men han lirade med DLK bla) är också ganska säker.

Nicko är otroligt överskattad dessutom. Fruktanvärt stel och dessutom otight på skiva. Clive Burr var i en helt annan division.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
jocke i köping skrev:
Cozy powell,,,,,,,, åxå han sitter på molnen o tittar ner på oss,,,,,
är det någon somhört låten "the blister" finns på en soloskiva med honom där bland annar Gary moore gästar,,säger bara en sak vilket trumspel :banana

Eller "Kill the king" och "A light in the black" med Rainbow. Definitionen på driv!

MikkE

Guest
då man inte e så insatt VEm de e som spelar så gillar jag HammerFalls Anders Johanssons snabba tempo. Även Helloweens gamla trummare Ingo Schwichtenberg :tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Haake / Meshuggah och Ågren
sen Stephen Shelton från ett band som hette Confessor

Senetrec

Multiskilled !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dave Weckl, Morgan Ågren, Mike Portnoy samt Tony Royster är ett
gäng sjuhelvetes bra trummisar !

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
The world is full of kings and queens
who blind your eyes and steel your dreams,,,,,,,,

har du lyssnat på låten "the blister" från soloskivan TILT då ?? uj uj uj uj
den e det riktigt driv i,,, :tuttar

Chris Ash skrev:
Eller "Kill the king" och "A light in the black" med Rainbow. Definitionen på driv!

Räcerman

Ställer dumma frågor
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC
Brutus skrev:
Terry Bozzio hade också fyra kaggar i sitt set runt -96 nån gång. Fyra baskaggar, 6 hi-hats, 16 pukor och 35-40 cymbaler nånstans. Om han använde allting är en en annan femma, men om någon lyckas med det så är det nog han.

<Skrytmode on> Jag har käkat middag med Terry Bozzio hemma i köket! :banana <skrytmode off>

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Får man lägga till en duktig lirare?

Mats 'Dojan' Hansson - Mustasch

Lyssna på hans intro till The Wave! :tummenupp

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Vinnie Paul i Pantera är jävligt vass. Lars Ulrich är duktig också.

Räcerman

Ställer dumma frågor
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC
Brutus skrev:
Det är faktiskt rätt coolt...är han lika märklig som han verkar?

Njä han var otroligt trevlig och berättade gärna om hans karriär utan att för den skull vara självgod, bl a hade han rätt roliga anekdoter om Zappa, det verkade ha varit en kul filur :fyllisar Tyvärr var jag för ung för att riktigt fatta vilken storhet jag satt och snackade med på skolengelskan :huvet

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Brutus skrev:
.....Levén (kommer inte ihåg förnamnet, men han lirade med DLK bla) är också ganska säker.

Joakim Levin:fakta såg honom i Hultsfred med DLK, väldigt sköna rullningar!!!!!

Istanbul cymbaler talar väl för sig själva eller??.... han hade förövrigt kvar några stygn i högerfoten.... :( men det märktes jävla ingenting!!!!!! han hade väl ont efteråt...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
En annan trummis som förtjänar att nämnas är Chris Slade. Lyssna på AC/DC LIVE och förstummas över en av de tyngsta och svängigaste trumprestationer som finns på skiva.

Att de tog tillbaka kärringen Phil Rudd är ofattbart.....

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
spenk skrev:
Joakim Levin:fakta såg honom i Hultsfred med DLK, väldigt sköna rullningar!!!!!

Istanbul cymbaler talar väl för sig själva eller??.... han hade förövrigt kvar några stygn i högerfoten.... :( men det märktes jävla ingenting!!!!!! han hade väl ont efteråt...

Istanbul rockar hårt...har några stycken..som du redan vet iofs. Ska rigga upp setet nån dag och fota det tänkte jag..om du vill kolla in det..:)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati