Den där var ju rakt av skitsnygg, men det är ju en scooter mera än en motorcykel ocksåMer på den bulliga stilen...
View attachment 471804
Art Deco håller.
Misslyckad asiatisk experimentell industridesign håller inte.
Tror det är Jakusa design som ligger bakom.Japp, jag vet inte om BMW har något med den att göra föutom loggan, men med tanke på det fruktansvärt fula elskåpet med småhjul från BMW tidigare i tråden så är ju det här ett enormt lyft.
Av de som i dag är i masskalig produktion så faller mitt val på Yamaha MT och Honda Africa Twin (och egentligen samtliga adv-hojar…)
Ja, försöker man sälja kakor för 140kkr/st så går man i konkurs...
14 är ändå lite snålt. Jag bjuder det dubbla men inte ett öre mer.Ja, försöker man sälja kakor för 140kkr/st så går man i konkurs...
(Kostar 105kkr på Cakes hemsida)
14 tusen hade jag kunnat ge, ny, i kartong, med garanti från Cake
FÖr min del vinner kakan priset som mest vidriga design. Det är snarare avsaknaden av design tror jag... Det ser ut som någon som mitt barndoms jags polares farsa knåpat ihop i garaget för att grabben ska ha något att leka med. Det låg en ganska fet stålbalk, lite rör, en batterilåda, ett cykelstyre och några förvuxna skottkärrehjul i ett hörn och skräpade. Ihop åkte allt med en fart och sedan på med vit hammarlack, för det fanns det en burk av i garaget.
Tänk också på att det är en luftkyld V-twin någonstans där inne i plasten...Hmmm, vad gick snett här, då...? Visst, ja: 80-talet...
Buell RR1200 BattleTwin
View attachment 473407
View attachment 473408
View attachment 473409
FÖr min del vinner kakan priset som mest vidriga design. Det är snarare avsaknaden av design tror jag... Det ser ut som någon som mitt barndoms jags polares farsa knåpat ihop i garaget för att grabben ska ha något att leka med. Det låg en ganska fet stålbalk, lite rör, en batterilåda, ett cykelstyre och några förvuxna skottkärrehjul i ett hörn och skräpade. Ihop åkte allt med en fart och sedan på med vit hammarlack, för det fanns det en burk av i garaget.
Jag har inget emot hemmapulande, men att hemmapula och sedan sälja det kommersiellt som någonting proffsigt och dyrt, där går det bort för mig!
Jag hade olika polare med olika farsor... Den mest händiga av dem byggde en motorcross av en motorsågsmotor, några kakliknande hjul, hemasvetsad tank och fjädring från en skrotad PW50. Den var snygg nog att ha kunnat säljas i butik. Men alla farsor var inte lika vassa´.Min Polares farsa skulle skämmas att släppa ut ungen på något som såg ut sådär
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|