Värnplikten blir frivllig

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Till dig som inte orkar läsa texten nedan utan bara vill göra en ctrl+c av innehållet så sammanfattar jag min text här: Rusta upp försvaret, gör lumpen, var rädd om vårt vackra Sverige för blott Sverige svenska krusbär hava.


För att återknyta till ursprungsämnet:

Jag anser att Sverige har rustat ner inför de senaste två världskrigen och då stått med byxorna nere. Att man väljer att göra det igen är för mig väldigt märkligt och det känns inte bra.

Som tidigare nämnts i tråden så har man försvaret för att KUNNA försvara landet vid behov.

Att Sverige aldrig mer kommer att hamna i en krigssituation är väldigt naivt att tro, på gränsen till löjeväckande faktiskt.
Lär av historien!

Att personer i den här tråden menalt och verbalt pissar på något så viktigt som försvaret får mig att bli förbannad.

En väldigt viktig sak som är värd att kämpa för är självbestämmanderätten samt att få uttrycka sig självständigt.

-So what? Skiiiter väl jag i och drar en fuckyoubörnis nere på stan, tycker du som tar för givet att smörgåsbordet är serverat, du girige och naive 80-talist.

Om Sverige skulle hamna under ett annat styre så skulle du inte något jobb med bra lön och du kanske inte skulle kunna uttrycka dig på det sätt som du tycker är lämpligt på ett forum som detta, samt att din hoj skulle inte kunna tankas med någon bensin för den används till annat då.

Fan, lär er att uppskatta Sverige!
Det är världens bästa land, men det börjar ruttna innifrån.
Det är värt att försvara till sista sillmjölke.
(Nä, USA är inte bättre, om någon nu trodde det.)

Jag tycker att Sverige ska ha ett starkt och kompetent försvar så jag tycker att vi ska bygga upp det som politikerna har förstört de senaste 15-20 åren.

Ni som inte tycker att vi inte ska något försvar:

Kör utan bilbälte.
Säg upp dina försäkringar.
Knulla utan kondom.

Troligvis händer ingenting, men om och när det händer så kanske du önskar att du haft bilbältet på och när ditt hus brinner upp så är det trevligt med en försäkring. När det kliar i kuken så ångrar du att kondomen inte var på.

Släpp naiviteten, se er om i världen. Det krigas överallt i princip. Det kommer alltid finnas krig vare sig Sverige har en hotbild eller inte.
Och historien visar gång på att lugnet kan brytas när som helst och av vem som helst.

Jag har gjort lumpen om någon undrar. Kul och tråkigt om vartannat men väldigt givande. Ni som inte gjorde lumpen får dras med våra lumparhistorier.
Ni tycker inte att det är skoj att höra på eftersom ni inte har något att referera till.

Till dig som inte orkar läsa texten ovan utan bara vill göra en ctrl+c av innehållet så sammanfattar jag min text här: Rusta upp försvaret, gör lumpen, var rädd om vårt vackra Sverige för blott Sverige svenska krusbär hava.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Jag anser att Sverige har rustat ner inför de senaste två världskrigen och då stått med byxorna nere. Att man väljer att göra det igen är för mig väldigt märkligt och det känns inte bra.

Det finns säkert en bra anledning till att man rustar ned försvaret(om man nu gör det i verklig mening).

Fan, lär er att uppskatta Sverige!
Det är världens bästa land, men det börjar ruttna innifrån.

Jag uppskattar Sverige men tycker inte att det ruttnar innifrån -även om det finns en del problem.

Sverige behöver förmodligen någon form av försvar, än så länge förlitar jag mig att de som bestämmer väljer rätt storlek osv., de riskbedömningar som förmedlats i media visar på väldigt liten krigsrisk för Sveriges del.

Rusta upp försvaret

Hur skulle en upprustning se ut då? själv är jag glad att man släppte tankarna att ha kärnvapen i Sverige, vilket visar sig bara leda till att man uppfattas som ett hot mot övriga världen och landet blir en planerad måltavla.

Det är nog inte så lätt att rusta upp/modernisera försvaret då det ska bråkas/pinkas revir varje gång någon förändring ska göras, det underlättar ju inte arbetet direkt.

ex.

Det blåser till strid inom försvarsmakten igen men den här gången handlar det om ett "inbördeskrig".

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?ArticleId=4114850


en massa tidningsartiklar

hade artiklarna inte varit aktuella i det vi talar om här, värnplikt/krig/försvar, så hade jag förstått att du klagar.
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Att Sverige aldrig mer kommer att hamna i en krigssituation är väldigt naivt att tro, på gränsen till löjeväckande faktiskt.
Lär av historien!

Vad har då historien att lära? Sverige var inte direkt i strid under 1:a och 2:a världskriget då man hade målsättningen att vara neutral, vad är då sannolikheten att man kommer vara i strid under ett 3:e världskrig?
 
Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Inte läst allt men det har den väl alltid varit mer eller mindre?
Vill du skjuta folk får du inte göra lumpen.
Vill du ha ett bra jobb samt sattsa på din framtid ja då e du tvungen att göra lumpen!

Jag gjorde ej lumpen:D
Sedan får ni tolka det hur ni vill.
Ville AM röjja o ha ens special utbildning inom militär elektronik...:tummenupp
O nej jag har ingen turban på skallen.

Ang Sveriges försvar ja haha.
Skicka in ett gäng ryssar ala 20 från deras elit styrkor o den brittsika i sverige de har satt sverige ur spel innan vi har hunnit säga att vi e norsk vi e norsk.. Typ.

Men vi har ju JAS som kraschar på civila mål o gärna våra egna:tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vad har då historien att lära? Sverige var inte direkt i strid under 1:a och 2:a världskriget då man hade målsättningen att vara neutral, vad är då sannolikheten att man kommer vara i strid under ett 3:e världskrig?

En stor orsak till försvarsförsvaret i denna tråd tror jag är det innerliga hat vi skattebetalande motorbögar känner.

Eftersom en del av våra skattepengar uppenbarligen används till en massa flum som konstnärslöner och annan dynga, så är ju helt enkelt försvarsbudgeten ett sätt för oss motorbögar som gillar ljudet av Gripens flykt att få valuta för skattepengarna. :Rockbanan Äntligen lite orenat motordån helt enkelt :fakta

[YOUTUBE-ID]Oo9GWAi71VM&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Vad har då historien att lära? Sverige var inte direkt i strid under 1:a och 2:a världskriget då man hade målsättningen att vara neutral, vad är då sannolikheten att man kommer vara i strid under ett 3:e världskrig?

Inte i strid men våldtagna små neutraler...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Uppenbarligen går en del av skattemedlen till att åka omkring i dynga också:D

jajjemän! Och flappra runt i himmelen!! ::yoparty

Daimler Benz 605, V12 på 35 liter och 2000 häst. Lätt värt att sätta kniven i en en skattefinansierad vernissage på kulturhuset för att få uppleva ljudet av en sån dundra under Västerbrom i 800 km/h :D

[YOUTUBE-ID]5nj77mJlzrc&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Lätt värt att sätta kniven i en en skattefinansierad vernissage på kulturhuset för att få uppleva ljudet av en sån dundra under Västerbrom i 800 km/h :D

Kanske till och med värt sätta kniven i gammalt militärt material och annat gammalt skräp?

Skrattade gott när Fortifikationsverket svarade på frågan hur många fastigheter man förvaltade -de vet vi inte, bara i runda slängar :D

Bandidos kan nog köpa en av deras lokaler så det blir lite mer pengar till flyg och annat :rolleyes:

Köp bombsäker bostad

Varför inte lägga bud på en före detta militär anläggning, kanske lämplig att bygga om till ett annorlunda vandrarhem, en välbevakad arbetsplats eller en bostad för den som är extra säkerhetsmedveten? Nu säljer Fortifikationsverket ett tidigare hemligt bergrum i Östergötland.

http://www.e24.se/lifestyle/klacksparkar/artikel_823029.e24
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kanske till och med värt sätta kniven i gammalt militärt material och annat gammalt skräp?

Skrattade gott när Fortifikationsverket svarade på frågan hur många fastigheter man förvaltade -de vet vi inte, bara i runda slängar :D

Bara jag för mina pengar får höra vassa högljudda grönfärgade motorer isf din ekologiska växtfärgardynga så blir jag själaglad!!!!1111 :yoparty

[YOUTUBE-ID]Y_lhqcOUlCA[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Bara jag föt mina pengar får höra vassa högljudda grönfärgade motorer isf din ekologiska växtfärgardynga så blir jag själaglad!!!!1111 :yoparty

Min? eru full? jag har ingen, de var ju du som posta där dom var i dyngan och härja. :D

edit: haha det var en sjukvideo du posta :D
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Min? eru full? jag har ingen, de var ju du som posta där dom var i dyngan och härja. :D

Jag tror inte du förstår, du är en i mina ögon självuppfyllande idealist med klena argument och batiktryck och växtfärgning på att-göra-listan.

Skärp dig nu :5sure
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hoho, då tror du gott om mig :D

Alltså...

Uppskattar du inet det här hemimullret är du en lika själlös medlem som alla andra OT-muppar, Hoonkie, Deecati, korvgubbe KGK mflr

[YOUTUBE-ID]2Omj6zxtIB0[/YOUTUBE-ID]

Är du en sån? En ickehojåkare, helt ointresserad av förbränningsprocessen? :D
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Om så väl vore, du tror för bra om mig, du kommer ju med lite fjantiga grejer :D

[YOUTUBE-ID]KjGL9kmIvr4[/YOUTUBE-ID]

Sånt därnt högvarvigt skit gillar jag inte. Det ska var stockkonservativt, lågvarvigt och försvarstillvänt
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Haha, tror jag dör. :D



Om så väl vore, du tror för bra om mig, du kommer ju med lite fjantiga grejer :D

[YOUTUBE-ID]KjGL9kmIvr4[/YOUTUBE-ID]
Überghej.
Låter som en dammsugare.
Övergår till att låta som en mutterknack.

Jörgens obsena raggarmotor var trevligare.
Men:
Rule brittania:
[YOUTUBE-ID]1qcxu6A6qLM[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top