Värsta ungkarlsmatlagningen du gjort eller hört talas om?

Dr.Bike

Guest
Ivil skrev:
2524641 Så det e korrekt att säga att man ska Reparera mat?

Jepp! Det kan ju bara BLI rätt. Tänk efter: MatRÄTT, EfterRÄTT

Och: Om PREparera mat är att förbereda.
Är då REparera detsamma som att diska?

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Lord Adrian skrev:
2522356
Det är tydligen väldigt lätt att ta fel på pyttipanna och Whiskas när man hinkat alkohol i världsrekordmängder...:D

Världsklass!!:D :D

Nursey skrev:
2522715 Vafalls människa..snabbmakaroner MÅSTE ätas med ketchup...FINNS ingen annan variant :fakta.....fast jag har "hört talas" om en tjej som blandade ner vita bönor i tomatsås i snabbmakaronerna (som sista utväg :p) :O OCH ketchup naturligtvis...som vanligt bullen, så är det inte flickan i brevfilmen som skrivit brevet..eller nått:rolleyes:

Unga dam!! Denna gastronomiska sensation heter Pasta Rosso och tillagas på Kungsörnen 3min snabbmakaroner och Felix ketchup. Den sylta som serverar denna ädla rätt med respekt får omedelbart tre punkteringar i "Guide Regummerat"

Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Dr.Bike skrev:
2524511 Dessutom heter det ju att LAGA mat, så kom igen! Om den är trasig, så kan väl en stor stark karl laga den?! ;)

Laga sönder...? :D

Mr Lang skrev:
2524695 Va fan, rödtjut i kylskåpet :näsblod

Damer på besök i helgen...:tungan

Ivil skrev:
2524683 Nu börjar det bli lite Fil(osofiskt)..

Nja, filen fick jag slänga den gick ut 3 sept...

Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag har två bidrag:

1. Jag har ett tidigare liv som Sportdykare. Vi brukade ibland ta med sig lunch ut i båten om vi åkte långt ut på havet. En morgon så hade en av deltagarna försovit sig rejält och fick därmed riktigt brottom för att hinna med båten. Vi gjorde vårt förmiddagsdyk och när alla var klara så var det dags för lunch. De flesta hade matthermosar med sig med varm mat i, så även han. Vi var lite imponerade över att han faktiskt hade hunnit fixa varm mat. Vi insåg dock snart hur. Det gick tydligen att knöla ner tre stycken McD Cheesburgare i en matthermos.

2. Tidigt åttital tror jag det var. Det var Tom Hanks debutfilm om jag inte minns fel. Svensexan hette filmen i alla fall, en kommendi av det sjukare slaget. Det finns ett par scener i början av filmen där han lagar mat åt sig och sin blivande fru. Han står och steker bacon i stekpannan med gassvets och svetsglasögon. Hon tittar på och är förstås mycket imponerad.:eek: När de senare sitter till bords och Tom Hanks tar första tuggan, så konstaterar ha torrt: "If served in a prison, this food would cause a riot"

MilleN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
GSX-R 750 -97, Fiddy DBR-1 125cc :)
En polare lägger bara lite korv i vattenkokaren och käkar :)

Själv lagar jag inte mat längre, det är alldeles för jobbigt och tråkigt när man bor själv :rolleyes: När man har dambesök får man däremot mecka ihop nåt fint, makaroner och köttbullar är väl gourmet-käk? :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det värsta med snabbmakaroner, eller makaroner i allmänhet, som fyllekäk är att det inte är lättspytt. Det fastnar lätt makaroner i näsan. Man kan kringströva i bakrus en hel dag innan man förstår varför det visslar när man andas...

/J

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Jörgen Karlsson skrev:
2526034 Det värsta med snabbmakaroner, eller makaroner i allmänhet, som fyllekäk är att det inte är lättspytt. Det fastnar lätt makaroner i näsan. Man kan kringströva i bakrus en hel dag innan man förstår varför det visslar när man andas...

/J

Okej, det där lät inte så himla mysigt...:rolleyes:

Den värsta maten jag hört talas om att nån brukar äta snabbmakaroner och ostbågar.

Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Lord Adrian skrev:
2522356 denna kanske inte är riktigt on topic, men va faan...En arbetsledare jag hade en gång på åttiotalet, vi kan kalla honom Rune (för det är vad han heter..:hihi ) har nog Europarekordet i unkiskäk. Den här natten kommer vår hjälte, Rune, hemvinglandes efter enn synnerligen vår kväll på krogen. Fyllehungrig som få raidar han kylskåpet i jakt på något ätbart, och där bland det som brukar finnas i en ungkarls kylskåp, dvs två folköl, en möglig ostkant, en tub kalles och några burkar kattmat lyste en hungrig fyllerists heliga Graal emot honom. En burk Felix pyttipanna.

Sagt och gjort, pyttipannan möter sitt öde i gjutjärnspannan innan den slukas av vår svältande hjälte. 16 timmar senare har Rune sovit ruset av sig och vaknar med en högst egendomlig smak i munnen, som inte ens kan förklaras av den monumentala baksmälla han lider av. På svaga ben staplar han ut i köket för att spåra upp några Alvedon och/eller folköl. Väl i köket noterar han stekpannan som tronar i ett brännmärke mitt på köksbordet, och att det välkremerade innehållet i pannan på inget sätt liknar pyttipanna....

Det är tydligen väldigt lätt att ta fel på pyttipanna och Whiskas när man hinkat alkohol i världsrekordmängder...:D

:rofl :rofl :rofl :rofl

Jag gråter av skratt! :rofl :hihi

Dark_Messenger

Guest
Missvims skrev:
2526238
Det värsta jag upplevt i den vägen var när jag och min plastsyrra varit ute och festat lite för hårt. Dagen efter ska vi försöka oss på att äta något trots en grym baksmälla. Min plastsyrra tar fram en sked och nån burk i kylen, medan jag står vid diskhon och försöker övertyga min kropp om att den klarar att vara i upprätt läge. När jag kollar ser jag att hon tagit fram en burk kattmat (såna där bitar i sås) och påpekar givetvis detta varpå hon svarar att:"Det är jättegott" och lugnt börjar äta direkt ur burken. Det blev ingen frukost för mig den morgonen kan jag säga:zpy
Är din plastsyster på riktigt!?
Jag vet inte vad som är värst. Att du berättar om det här, eller att det låter som du är seriös när du berättar det..

:3freak :3freak :3freak

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Nu pratar vi matlagning och inte äckliga saker.

Kan dra en äcklig historia om ni nu gillar det.

Fest med överförfriskade människor. Saknas glas. Han som alltid ska vara värst försvinner in på toan med sprit och groggvirke. Ut kommer han drickandes på en nyblandad grogg som han glatt dricker.

Gissa vad som var grogglas och drinkpinne.

OBS! Varken 'glaset' eller drinkpinnen var nya :zpy
i4834_a34084_56651.jpg

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
anja skrev:
2528340 Du ska väl inte ha rödvinet i kylen för det? :va

Det gick ju inte åt...

Inte i kylen när det är öppnat, vafan vet jag..??? Jag dricker inte sånt...

ÖL = KALL = GOTT !!
VIN = KALLT = GOTT...??? :va

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...