Västerås-åka

R-Sickan

Guest
Åkningen 2005-06-29

Alltid trevligt med nytt folk. :tummenupp
Hoppas ni åker med fler gånger. :)

R-Sickan
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
skitskrajmc skrev:
Gottsunda-Balingsta-Örsundsbro-Torstuna-Fjärdhundra-Simtuna-Bred-Tortuna-Västerås.

Jag körde fel DIREKT!! :mad:

Svängde in mot Nysätra sen irra jag runt ett tag tills jag såg en skylt där det stod Fjärdhundra..följde vägen och kom fram till en grusväg.....där stod det Fjärdhundra 3 km typ. Vände och åkte mot Enköping istället. Kom till slut fram till E18, svängde vid Ängsö och kom ut vid Irsta....

Hem gick det liiite bättre...... :)
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Lotta skrev:
Jag körde fel DIREKT!! :mad:

Svängde in mot Nysätra sen irra jag runt ett tag tills jag såg en skylt där det stod Fjärdhundra..följde vägen och kom fram till en grusväg.....där stod det Fjärdhundra 3 km typ. Vände och åkte mot Enköping istället. Kom till slut fram till E18, svängde vid Ängsö och kom ut vid Irsta....

Hem gick det liiite bättre...... :)
:hihi

En gång i tiden hittade jag inte heller på de där småvägarna.
Just där du var hade du antingen grusväg eller en smal oljegrusväg med gigantiska kratrar till tjälskador, att välja på...

Ja ska visa dig lite sjyssta vägar nåndag när jag har tid:)
 

mrchamp

Moppefucko
Gick med
18 Jun 2003
Ort
västerås
Hoj
alldeles för mycket.kawa ZX6R , Minimoto 14 E -05:a, Yamaha Yz250, Yamaha pw50 pw80, Yamaha Yz426F, Suzuki Quadsport 400, Suzuki Eiger 400cc
ska försöka komma ner med moppen om jag slipper jobba över :rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag skulle vara på, men som sagt min "moppe" laddar inte som den ska..måste felsöka, var tusan sitter laddningsregulatorn på suzuki Rf????

(visst inbyggd i generatorn, nåja den skall väl vara lättare att finna)
 
Last edited:

R-Sickan

Guest
Kan inte komma, måste tvätta skinnstället luktar ej så där vidare gott efter all bankörning.

Ska testa lite grönsåpa och mycket vatten i badkaret.
Det kanske blir att köpa ett nytt imorgon. :död

Kör lugnt.

:pannkyss R-Sickan
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
FredR1k skrev:

Jag har hittat generatorn i alla fall, behöver förhoppningsvis inte strippa ner den totalt för att ta bort den..

Skall sätta orginalbatteriet som jag har laddat upp igen, och ute en kort sväng ikväll, blir det samma strul efter 2-4 mil så vet jag med 100% säkerhet att den inte laddar som den ska, så har mant verkligen uteslutit allt annat skall försöka få tillgång och mäta upp vid batteriet också, sen får man se vad det kan vara, en del pratar om kolen i generatorn, men den har ju enbart gått 3600 mil, lite för lite för att kolen skall ge upp :va

Annars är det väl laddningsregulatorn..suck.skall ringa suzuki imorgon o höra vad en ny kostar. :död
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Var iväg ikväll och mätte upp strömmen i hojen, 11,9 volt oavsett varvtal, så nu vet jag felet/felen, laddningsregulatorn el kolen i generatorn, men sistnämde mindre troligt..

Och vad såg jag när jag stod på lövsångarvägen kl var melllan 21:00-21:30, så kom en gäng remsor och körde förbi utanför, nu kom från trafiklysena från Ringvägen, och var på väg ut på småvägarna mot munktorp, aRWe, R-matte, gsx-fredde han jag uppfatta med säkerhet, sen tyckte jag jag såg funatic och fredR1k med, had jag kommit 2 minuter senare hade vi sett varandra!!
 

mrchamp

Moppefucko
Gick med
18 Jun 2003
Ort
västerås
Hoj
alldeles för mycket.kawa ZX6R , Minimoto 14 E -05:a, Yamaha Yz250, Yamaha pw50 pw80, Yamaha Yz426F, Suzuki Quadsport 400, Suzuki Eiger 400cc
sporTlovEr skrev:
Och vad såg jag när jag stod på lövsångarvägen kl var melllan 21:00-21:30, så kom en gäng remsor och körde förbi utanför, nu kom från trafiklysena från Ringvägen, och var på väg ut på småvägarna mot munktorp, aRWe, R-matte, gsx-fredde han jag uppfatta med säkerhet, sen tyckte jag jag såg funatic och fredR1k med, had jag kommit 2 minuter senare hade vi sett varandra!!

Om du tänker på den röda kawan som var med så var det inte funatic utan jag :fatta!

Annars var det en väldigt trevlig liten tur igår, lite varmt kanske jusst när arwe lyckades passa in en broöppning i kvicksund ... :D :D
 

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 550 Tracker
Hej och tack för en skön onsdagssväng, och svängde gjorde det ju en hel del.
Det är ju bara potthålen som borde förbjudas, eller så ska man lägga på crossdäck som passar för diverse underlag ???
 

gsxrfredde

Medlem
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Skultuna
Hoj
GSXR 750
tjoho blir det nån onsdags sväng ikväll...jag och 2 till som vill bli lakrisremsor kommer nog dyka upp...ivärsta fall kan vi komma lite senare typ 18.15 eller nått :tummenupp
 

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
gsxrfredde skrev:
tjoho blir det nån onsdags sväng ikväll...jag och 2 till som vill bli lakrisremsor kommer nog dyka upp...ivärsta fall kan vi komma lite senare typ 18.15 eller nått :tummenupp

Ey mannen, du har pm! :7peta
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top