Västerås-åka

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Björken skrev:
Jag och Robin (Robban-76) tänkte ta en sväng ikväll :tummenupp ... Det är dock väldigt osäkert om vi hinner ut till 18.00...

Dessutom så ryktas det att ni är lite för fega för att åka med oss stora grabbar :D :rolleyes:
 

Björken1

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Burlington, Kanada
Hoj
Hojlös med tomt garage
FredR1k skrev:
Dessutom så ryktas det att ni är lite för fega för att åka med oss stora grabbar :D :rolleyes:

Någon viskade i mitt öra att det kan finnas en gnutta sanning i alla rykten... :va
Hårstråna på bröstet växer för varje dag och imorr´n åker det på ett nytt drivpaket & bakdäck :banana
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Funatic skrev:
Gissa vem som jobbar i vanlig ordning...

Och gissa vem som har nybytt olja o filter :tummenupp men resten av hojen i små molekyler i väntan på en liten medbringare med splines och ryckutjämnare...suck..dubbelsuck..
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
tack för igår.
Skönt med lite svalt väder och kuliga kompisar.
Något sömnig första halvlek av rundan, men efter Månsols så vart jag (och flera) tvungna att pina gasvajern lite :hihi

aRWe- du får bära gul reflexväst i fortsättningen. Ingen vågar väl stanna för en svartklädd man med Hayabusa som står å vinkar i vägkanten förståruväl? :D
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
TinaTjejen skrev:
tack för igår.
Skönt med lite svalt väder och kuliga kompisar.
Något sömnig första halvlek av rundan, men efter Månsols så vart jag (och flera) tvungna att pina gasvajern lite :hihi

aRWe- du får bära gul reflexväst i fortsättningen. Ingen vågar väl stanna för en svartklädd man med Hayabusa som står å vinkar i vägkanten förståruväl? :D
Det var ju ingen som ville följa med i tempot som jag drog upp så jag slog då av lite, hann då med och prova på att köra damsits, sittandes baklängnes, stående på sadeln, körandes med vänster hand på höger styrhalva och viceversa. :rolleyes:
Pina gasvajern jaha det var det du gjorde. :tungan
Gul väst är på nästa gång :tummenupp
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
aRWe skrev:
Det var ju ingen som ville följa med i tempot som jag drog upp så jag slog då av lite, hann då med och prova på att köra damsits, sittandes baklängnes, stående på sadeln, körandes med vänster hand på höger styrhalva och viceversa. :rolleyes:
Joho! JAG VILLE!

aRWe skrev:
Pina gasvajern jaha det var det du gjorde. :tungan
Gul väst är på nästa gång :tummenupp
Ja, man måste stretcha gasvajern med jämna mellanrum, vet du inte det? :hihi
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
TinaTjejen skrev:
Joho! JAG VILLE!


Ja, man måste stretcha gasvajern med jämna mellanrum, vet du inte det? :hihi
Då var det väl din sambo som låg ivägen och hindrade dig. :hihi
Fast VILLJA och KUNNA är inte samma sak. :squid
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vet att det är semestertider och många kanske bortreste, men är det någon som skall ut o köra imorgon onsdag om det är hyffsat väder? Tänkte kolla om det finns någon respons i alla fall, nya tröjan blir på då :tummenupp
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Hey, schysst tripp det vart, lite Bredsdal, norrut, österut, nästan till bålsta, en hel massa runt enköping. Tack Tina for Enköping-rund-trippen. :tummenupp

Tyvärr var vi tvungna att åka igenom det regn vi undvikit hela kvällen, för att kunna ta oss hem... Jag stannade till vid Ok-stockholmsvägen, men det var bara Benzzon som såg det... hoppas ni andra kom hem helskinnade.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Pejo skrev:
Hey, schysst tripp det vart, lite Bredsdal, norrut, österut, nästan till bålsta, en hel massa runt enköping. Tack Tina for Enköping-rund-trippen. :tummenupp

Tyvärr var vi tvungna att åka igenom det regn vi undvikit hela kvällen, för att kunna ta oss hem... Jag stannade till vid Ok-stockholmsvägen, men det var bara Benzzon som såg det... hoppas ni andra kom hem helskinnade.


Kul med lite åka trots allt, efter viss tveksamhet, (främst från sambons håll), beslutade jag mig för att bli Enköpingsguide. (utan sambo)
Hoppas de gick lika bra att ligga på led bakom ER5 som bakom Busa:)
Gott sällskap var det iaf, de gör jag gärna om.
Polisen stod vid bakjulsåka-stället dit Enköpingsligisterna åkte, såg jag på väg mot hojgaraget. Tur att jag inte lurade dit er då, trots allt. För Enköpingsbusarna såg inte så glada ut, å inte polisen heller :3freak
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Pejo skrev:
Hey, schysst tripp det vart, lite Bredsdal, norrut, österut, nästan till bålsta, en hel massa runt enköping. Tack Tina for Enköping-rund-trippen. :tummenupp

Tyvärr var vi tvungna att åka igenom det regn vi undvikit hela kvällen, för att kunna ta oss hem... Jag stannade till vid Ok-stockholmsvägen, men det var bara Benzzon som såg det... hoppas ni andra kom hem helskinnade.

Yes! Fin, fin tur med kanonvägar, och Tina-gurun ledde oss :Bugar

Jag åkte förbi stationen, men ingen där, men fy fanken vad vatten i viadukten under, före cityringen, ca 1/2 meter djupt att plöja igenom, hålla tungan rätt i munnen, slira o gasa!

Torkade upp allt mer mot Köpingshållet, så det var torrt väder, när man var väl hemma iaf. Totalt 26 härliga mil för min del blev det :tummenupp

När ni har lust att åka köpingshållet så har jag lite småvägar som vi skulle kunna snurra så ni blir alldeles bortsnurriga... :banana
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top