SMHI ändrade sig just... prognos 12-18: REGN
det är faktiskt bara 80-90 % chans att det blir rätt inom 24 h..och 10% chans att det blir rätt på en 10 dagars prognos. det är skitsvårt att förutspå vädret, det kan ändra sig på några minuter ibland, jag vet, var väderbiträde ett tag.
det är faktiskt bara 80-90 % chans att det blir rätt inom 24 h..och 10% chans att det blir rätt på en 10 dagars prognos. det är skitsvårt att förutspå vädret, det kan ändra sig på några minuter ibland, jag vet, var väderbiträde ett tag.
Serverar man regn och sol då
Tårtätning här...blir int' av med gästerna i tid heller...
/J
Serverar man regn och sol då
fan lever du??? det har varit så....SGM-tyst
Haha...gaaaalet mycket geggmoppe just nu, har inte suttit på Millen sedan BKK tror jag bestämt, direkt åt helvete är det.
Men nu är det dags, det blir en fintur i kvällssolen!
/J - velar över kinnekulle på söndag, och geggmopperace i lkp på torsdag... ..så mycket motorcyklar, så lite tid...
Ahhh...det låter nice att dra en repa nu ;-)
Som Gabor2 skulle sagt...det låter som ett riktigt I-landsproblem "så mycket motorcyklar, så lite tid..." haha...
nja,hoppades att det skulle va så, kunde man bestämma sol på semestern, men vi sitter brevid metrologen,det vi gör är att observera vädret och arkiveras..så man har lärt sig lite om väder o vind.
det finns lite mer än 10 olika väderslag. det finns bara 3 olika variátioner duggregn, 3 olika regn, 9 olika moln som ger olika väder och trycket kan variera ganska duktigt mm mm..så ja prognosen är svårt o ställa.
men CAVOK ÄR BÄST!!
det jag menar bara är att ha lite is imagen, jag har läst lite metrologi, så jag kan väl se på molnen om det kommer börja regna på kvällen eller inte, men det är så många faktorer, temp, tryck, vind osv..hopppas ni får köra ikväll iaf.
Ha ha precis vad jag tänkte när jag läste jerrys inlägg
Skit va bra !!! Här har vi vår egna wolfgang röder(väder orakel i aftonblaskan)
Vore kul att kolla dina väderkunskaper så vi lägger väl upp en stickytråd som får heta gissa vädret med carro
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|