Västerås-åka

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
hej!kan någon bara berätta kort vad ondagskörningar innebär, ska var i västerås i sommar..
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Onsdagskörning innebär att man kör motorcykel på en Onsdag.
Samling 18.00 vid stationen/centralen, rutt planeras på plats, och därefter avfärd. Anländ med nytankad hoj.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jobbar em, skiftg o vädret com si com ca, men måste ta mig in till onsdagskörning oxå snart:)
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
det är faktiskt bara 80-90 % chans att det blir rätt inom 24 h..och 10% chans att det blir rätt på en 10 dagars prognos. det är skitsvårt att förutspå vädret, det kan ändra sig på några minuter ibland, jag vet, var väderbiträde ett tag.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
det är faktiskt bara 80-90 % chans att det blir rätt inom 24 h..och 10% chans att det blir rätt på en 10 dagars prognos. det är skitsvårt att förutspå vädret, det kan ändra sig på några minuter ibland, jag vet, var väderbiträde ett tag.

Serverar man regn och sol då:va:D
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
det är faktiskt bara 80-90 % chans att det blir rätt inom 24 h..och 10% chans att det blir rätt på en 10 dagars prognos. det är skitsvårt att förutspå vädret, det kan ändra sig på några minuter ibland, jag vet, var väderbiträde ett tag.

10%? Finns det ens 10 olika sorters väder?
Regn, oregn... Mer? Ja, snö och osnö förstås fast det borde väl till och med SMHI fatta att det är låga odds för snö i Maj.
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Serverar man regn och sol då:va:D

nja,hoppades att det skulle va så, kunde man bestämma sol på semestern, men vi sitter brevid metrologen,det vi gör är att observera vädret och arkiveras..så man har lärt sig lite om väder o vind.
det finns lite mer än 10 olika väderslag. det finns bara 3 olika variátioner duggregn, 3 olika regn, 9 olika moln som ger olika väder och trycket kan variera ganska duktigt mm mm..så ja prognosen är svårt o ställa.
men CAVOK ÄR BÄST!!
det jag menar bara är att ha lite is imagen, jag har läst lite metrologi, så jag kan väl se på molnen om det kommer börja regna på kvällen eller inte, men det är så många faktorer, temp, tryck, vind osv..hopppas ni får köra ikväll iaf. :tuttar
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
fan lever du??? det har varit så....SGM-tyst:tungan

Haha...gaaaalet mycket geggmoppe just nu, har inte suttit på Millen sedan BKK tror jag bestämt, direkt åt helvete är det.

Men nu är det dags, det blir en fintur i kvällssolen! :banana

/J - velar över kinnekulle på söndag, och geggmopperace i lkp på torsdag... :gnissla ..så mycket motorcyklar, så lite tid...
 

evis

jag VET att MöRDartJyvar finns i sura...
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1 -03
Haha...gaaaalet mycket geggmoppe just nu, har inte suttit på Millen sedan BKK tror jag bestämt, direkt åt helvete är det.

Men nu är det dags, det blir en fintur i kvällssolen! :banana

/J - velar över kinnekulle på söndag, och geggmopperace i lkp på torsdag... :gnissla ..så mycket motorcyklar, så lite tid...


Ahhh...det låter nice att dra en repa nu ;-)

Som Gabor2 skulle sagt...det låter som ett riktigt I-landsproblem "så mycket motorcyklar, så lite tid..." haha...

du vet att jag bara är avis...vill oxå ut och åka nu men...jag får gott vänta en stund till :gnissla
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Ahhh...det låter nice att dra en repa nu ;-)

Som Gabor2 skulle sagt...det låter som ett riktigt I-landsproblem "så mycket motorcyklar, så lite tid..." haha...

Ha ha precis vad jag tänkte när jag läste jerrys inlägg:D

nja,hoppades att det skulle va så, kunde man bestämma sol på semestern, men vi sitter brevid metrologen,det vi gör är att observera vädret och arkiveras..så man har lärt sig lite om väder o vind.
det finns lite mer än 10 olika väderslag. det finns bara 3 olika variátioner duggregn, 3 olika regn, 9 olika moln som ger olika väder och trycket kan variera ganska duktigt mm mm..så ja prognosen är svårt o ställa.
men CAVOK ÄR BÄST!!
det jag menar bara är att ha lite is imagen, jag har läst lite metrologi, så jag kan väl se på molnen om det kommer börja regna på kvällen eller inte, men det är så många faktorer, temp, tryck, vind osv..hopppas ni får köra ikväll iaf. :tuttar

Skit va bra !!! Här har vi vår egna wolfgang röder(väder orakel i aftonblaskan)
Vore kul att kolla dina väderkunskaper så vi lägger väl upp en stickytråd som får heta gissa vädret med carro:tummenupp
 
Last edited:

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Ha ha precis vad jag tänkte när jag läste jerrys inlägg:D



Skit va bra !!! Här har vi vår egna wolfgang röder(väder orakel i aftonblaskan)
Vore kul att kolla dina väderkunskaper så vi lägger väl upp en stickytråd som får heta gissa vädret med carro:tummenupp

:fakta:rock Wolfgang tråden ... yes när börjar tävlingen ..?
 

jimzzz

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
03 Suzuki gsxr
Fick punka idag i 230 blås på e-18 mot Hummelsta. Backdäcket. Höll på att skita ner mig. Bakdäcket har endast gått 60-80 mil :va
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top