Västerås-åka

Nuklas

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
06, Suzuki, Gsxr-600
Blir det någon mer?

Jag tänkte ignorera den stundande bombförkylningen och ta frappus el moppus en sväng nu när vädret ändå är någorlunda (sjuk kan man vara i vinter, nu har jag inte tid :D ).

/J

Hmm... jag hinner inte till 17 kom jag på... måste till systemet o inhandla 10 lådor öl m.m.... men vid 18 kan ja vara där för en snabb runda och kanske en pizza.

Någon mer som kan vild 18? :p

/Mvh N.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Men vad fan...inte ok, pilsner hinner du handla imorgon.. :fakta :mattias

Jag tar en sväng och ramlar kanske förbi stationen vid 18.

Nuklas

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
06, Suzuki, Gsxr-600
Men vad fan...inte ok, pilsner hinner du handla imorgon.. :fakta :mattias

Jag tar en sväng och ramlar kanske förbi stationen vid 18.

MM... måste inhandlas idag.. har tillgång till lokal att ställa in dem idag endast.

Men jag kommer förbi 18 i alla fall.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Frappfrappen fick ta mig runt nejderna idag, härlig känsla i solen...snurrade runt Ramnäs, Skultuna, Julpa, Tillberga, Tortuna och tillbaka mot stan via Badelunda när man närmade sig 18...solen är nere innan halv sju, och det blir kallt värre, fort...

Hade ett släpp i rondellen vid McD/Erikslund - något spill, såg inget...man hinner inte reagera, tur man tog det vackert...och tur man haft lite has med kåtten tidigare, så man inte hetsar upp sig i onödan. :crash

Jävla bilister, inte nog med att de är ivägen något fruktat, ökar så fort det blir tvåfiligt, gör vänstersvängar i parti och minut - skall det drällas i rondellerna med? :hihi

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Sgm
Tur att de gick bra :D

Rondellen efter erikslund mot bäckby / råby hållet brukar vara riktigt hal.
Har haft släpp där med sporthoj / bil
Vill inte minnas att jag haft det med stånkan, men jag har tagit det väldigt vackert där.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Sgm
Tur att de gick bra :D

Rondellen efter erikslund mot bäckby / råby hållet brukar vara riktigt hal.
Har haft släpp där med sporthoj / bil
Vill inte minnas att jag haft det med stånkan, men jag har tagit det väldigt vackert där.

Kraschade i den rondellen -03.
Tänk på att det är många lastbilar/långtradare som går ner/runt till hamnen den vägen.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jupps, rondellerna är luriga...många i stan använder de någon skum blandning av asfalt till beläggningen (rödaktig skit), det blir snorhalt i väta.

Jag låg bakom en trött bilist igår i rondellen, så det gick verkligen inte på attack...och tur var nog det, hade jag varit ensam hade det kanske slutat med en liten marksyning. :crash

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Ap ap ap!!!! Alltid däckens fel när det släpper :fakta aldrig förarens fel eller annat! lr som man säger till avåkta smckursare: gaskontroll....du måste praktisera mera gaskontroll:D

Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Kan ju bara instämma körde med bilen när det var blött ute här i e-tuna och vid rondellen vid Kloster kyrka så slirade de loss.. tänkte de var nått oljespill o om jag skulle ringa om det.. så jag tog en vända till.. blev inte lika mycket släpp men det var halt..

Har hört av en "GGGUUEEYEEEK" Goldwing arbetskamrat att nån av dem dragit på arslet på just röd asfalt vid avfarten från E20 till kjula..

ville inte säga det.. den är rätt skarp och antagligen sitter dom o mixtrar med farthållaren, ställer om AC:n och sätter på vikingarnas senaste cd... därav avåkningen.. allt funkar inte med autopiloten.. ;)

Jupps, rondellerna är luriga...många i stan använder de någon skum blandning av asfalt till beläggningen (rödaktig skit), det blir snorhalt i väta.

Jag låg bakom en trött bilist igår i rondellen, så det gick verkligen inte på attack...och tur var nog det, hade jag varit ensam hade det kanske slutat med en liten marksyning. :crash

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Han sa: "benvinkeln var inte bra på cbr:n så det blev GW."

Vidare konversation: "aha.. ja.. jo.. hmm.. jaha.. oj.. du har CD-radio, bluetooth intercom, LCD o blueray spelare i backspegeln, AC, 2kvm pack utrymme, reserv däck, fotölj, osv osv.., jo, till sist den är helt upplyst så alla som kommer inom 5km radie kan se den. Ser ut som en Boing 747 när jag kommer på E20.. höhö..".

Sen säger jag till kompisen.. vafan KÖR HAN INTE SIN V70 ISTÄLLET?!?!?!? =)

Hahaha....och det erkänner du nu? :rofl :öppetmål

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...