Västerås-åka

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Testade du ut touring läppen?

Yes, men det var lite obehagligt, då jag råkade vila till av misstag med några ofrivilliga gaspådra, nej det är nog inget för mig trots allt. På längre turer touring kan det vara något.

Bobinerna var för stora gäng på så de passade ej:gnisslaFår väl ge bort dem till någon bättre behövande:tummenupp

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Tror jag såg ett Vildsvin som körde in vid kajfiket och kollade läget, men stannade inte. Kan det stämma? :D

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Tror jag såg ett Vildsvin som körde in vid kajfiket och kollade läget, men stannade inte. Kan det stämma? :D

Det är korrekt uppfattat:tummenupp

Jag hade tagit en tur och åkte genom stan påväg tillbaka, men såg ingen hoj jag kände igen. Stod du där? Såg du Honda Hornet'en som välte? Jag tror han vart skraj när han fick se en sån potent maskin som Rettan!:yoparty

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Det är korrekt uppfattat:tummenupp

Jag hade tagit en tur och åkte genom stan påväg tillbaka, men såg ingen hoj jag kände igen. Stod du där? Såg du Honda Hornet'en som välte? Jag tror han vart skraj när han fick se en sån potent maskin som Rettan!:yoparty

Nej jag satt och avnjöt en glass. Surgixxern stod och gömde sig längs kajkanten bakom ett par trålare (tuktuk, customhojar)

Nej det missade jag, vad hände?

Som om man skulle bli skraj av en polkagris :D

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 690 SMR
Tjena, Tänkte kolla om det är någon som ska åka på onsdag 19/5 om vädret tillåter.

För jag har förstått att ni åker på onsdagar ?

Vilken tid brukar det vara och vart, ? :tummenupp

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Nej jag satt och avnjöt en glass. Surgixxern stod och gömde sig längs kajkanten bakom ett par trålare (tuktuk, customhojar)

Nej det missade jag, vad hände?

Som om man skulle bli skraj av en polkagris :D

Jag är ledsen, måste blandat ihop din bull-gixxer med kromslädarna :D

Övningskörning. Jag såg hojen först upprätt, kollade bort 5 sek och sen låg den på sidan med en bekymrad körkortsaspirant vid sidan om.:näsblod

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hörrni' samlade trökskallar, är det någon ordning på västeråsåkat eller sitter alla som vanligt och åker cirklar runt varandra och ser fräsiga ut? :hihi Det är risk att det kanske är uppehåll idag...och jag är fan åksugen. :fakta

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Jag är jäkligt sugen att rasta TL´n! Saken är bara den att jag är mitt uppe i terminsavslutningen och gradering i Karate. Men nästa onsdag är sista på hela sommaren, sen blir det åka av. Och jag tycker det vrålas för mycket rad4 i stan, så vi får sprida skönt v-twin muller!

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Om vi kan samlas vid ca 18:45 vid station så är jag på!

EDIT: Eller så åker ni österut och möter upp mig i Tortuna runt 18:30, då kan ni åka från stationen kl 18:15. Så ska jag visa några riktigt fina vägar öster om Västerås. Ca 15 milsrunda.:tummenupp

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Om vi kan samlas vid ca 18:45 vid station så är jag på!

EDIT: Eller så åker ni österut och möter upp mig i Tortuna runt 18:30, då kan ni åka från stationen kl 18:15. Så ska jag visa några riktigt fina vägar öster om Västerås. Ca 15 milsrunda.:tummenupp

Äre' väder så kör vi! :metal

Övriga Västeråsare, var är ni?

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Övriga Västeråsare, var är ni?

Jag är sugen. Har lite kraschad sömn (pga hundvalp och kattsjukling), men ska försöka pigga på mig tills senare :)kulspruta :va :öl) och komma ifrån alla hushållsbestyr (jag gjorde mitt igår).

Pickup i Tortuna låter ju smidigt. Vad säger du SGM, om vädret håller sig?

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Samlas i stan vid 18-rycket lirar, så rullar vi mot Tortuna-pumpen.

Regnar det bangar jag, hon blir så skitig... :hihi

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Då samlas vi 18:00 vid Centralstationen och rullar därifrån 18:15 för att kl 18:30 möta upp "Vilda Svinet" i Tortuna där han står å leker med tändstickor bredvid bensinpumpen. :yoparty :D

Regnar det bangar jag, hon blir så skitig... :hihi

No problemo för dig som har tvätten i kåken din... tänk på oss stackare som "bara" har garageplats utan tvättmöjlighet ;)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...