wannagofast
Ny medlem
För att man får bättre kurs!?2944395Varför växla?
För att man får bättre kurs!?2944395Varför växla?
Ja men om vi ska försöka vara lite seriösa. Varför skulle man inte använda kopplingen? Vad vinner man på att växla utan koppling?
Skulle gärna lära mig det där, får ju för sjutton ont i ringfingret när jag kopplar eftersom jag gör det med två fingrar (pek & lång)
Blir lite hårdare om du använder pek å lill
okey....många bra svar här har iaf läst mycket om quickshifter kitt som jag troligtvis kommer att köpa,( för att spara på lådan) men vilken modell ska jag ha? SBK eller SBK-4? från cordona är dom iaf ska nog ha en gp switch också
Intressant, något liknande har jag aldrig hört tidigare. Men kontentan är alltså att man kan växla upp utan att använda sig av koppling (men måste slå av lite på gasen för att motorvarvtal ska förbli detsamma?).
Frågan då från min sida må låta dum, men varför kan man inte växla ner utan koppling? Har det att göra med att det inte finns något att vinna eller att motorn samt transmission tar mer skada vid nerväxling utan koppling i jämförelse med uppväxling utan koppling?
Vänta lite... Du har just köpt din första hoj och ska nu köpa en quickshifter för att kunna växla utan att koppla.
Till vilken anledning om jag får fråga? Vill inte vara spydig, utan undrar bara om du tror att du är Rossi efter 10 mil? Vad i helvete liksom...
Ne inte är jag nån rossi...men man behöver väl inte vara någon tävlingsförare för att vilja åka fort? är bara sugen på att prova en quickshifter licksom Orginal är tråkigt om man haft många grejjer som inte är orginal.
Dessutom...kan man axa fortare så äre roligare men visst..växla utan att koppla går också fort. men det är ju större risk att det blir fel.
see you at the morgue
Vänd på frågan; Varför skulle man använda koppling?
Lite väl hårt kanske?
Jag tror ej att kopplingen finns där som någon onödig grej som egentligen inte behövs, eller vad tror du?
Man tycker ju att slitaget på prylarna borde bli lägre om man använder hojen som det är tänkt. Vore det inte tänkt att använda kopplingen så hade där väl inte suttit någon.
Den finns för att komma iväg från stillastående på ett ett mjukt sätt, krypköra samt en stanna.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|