Våga Vägra Fotbollstråden...

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Jävla hysteri, för att några sparkar på en skinnklädd gummiblåsa på en gräsplätt.. En "sport" som "vi" dessutom är rätt kassa på om jag fattat rätt.. näfyfan.. Jag har klarat mig från att se en endaste minut, riktigt skönt!

/B

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Heja Sverige!!!!

SwedB skrev:
2240248 Här samlas alla killar som valdes sist när det var fotboll på schemat i skolan och därmed besitter en livslång bitterhet. :7peta :hihi

Hahaha du läste mina tankar :tummenupp

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
En kvart tog det innan t. om denna ANTI FOTBOLLSTRÅD förvandlades till en jävla fotbolllstråd..

Jag småler varje gång jag ser vuxna människor springa omkring i sina fåniga suportertröjor på stan, sen indoktrineras ju deras barn också genom att få hela ansiktet målat gult & blått & en ballong i näven (har nån frågat vad DOM tycker) :confused:

Bägaren rann över när jag läste i Metro dagen efter Sverige förlorade, när några ungdomar GRÄT i Rålambshovsparken...haha, men vafan fattar ni inte att detta är helt sjukt?? :3freak

Är det slut snart...?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
SwedB skrev:
2240248 Här samlas alla killar som valdes sist när det var fotboll på schemat i skolan och därmed besitter en livslång bitterhet. :7peta :hihi
Det är lika löjligt som att säga "Kan man inte ge alla en lädergrej istället så slipper dom jag en enda boll"

Det handlar inte om att inte förstå grejen, utan att det är löjlig masshysteri..
Visst spelar man själv, eller känner nån i laget..

Men va fan, "målgester", konstlade ord osv osv.. Tårna krullar sig på mig bara jag tänker på det.. Fan vad fånigt..

Förövrigt har jag alltid varit ganska bra på olika bollsporter/lagsporter, kan ändå inte med det.. Lagsporter suger..

Grejen är inte vad som är rätt eller fel..

Man man måste få ogilla sport lika mycket som folk får gilla sport, inget är bättre eller sämre.. Sportgillare verkar inte inse detta dock.. :)

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Ja jag vågar vägrar fotbollstråden! Skriver aldrig i den... :arsele

Vilken tråd är fotbollstråden?

Kia

Guest
HönaPower skrev:
2240150 OK, jag hatar fotboll, & det står jag för...jag är så innerligt jävla LESS på alla som gapar & skriker & bygger upp hela sin tillvaro runt fotbolls VM...fattar inte hur vuxna männikskor orkar engagera sig i detta.

Är jag den enda personen i Sverige som inte bryr mig om detta?? :rolleyes:

Snälla säg att det finns några fler därute som lider under denna tunga period....

Håller helt med dej..... :yoparty :Bugar

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Fotboll är världens största sport. Finns inget som är större, så är det bara.

I andra länder är typ alla anhängare av fotbollen, men i Sverige har jag märkt att det är många som hatar fotboll.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
SwedB skrev:

Och det är vi STOLTA över!

Hehe

Jag såg faktiskt matchen igår. Men somna. Ja o polarn sov i kapp...
Visst, kul om vi vinner, men all JÄVLA hausse runt fotbollen är fan för mycket!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Kan hålla med om att F1 kan bli lite väl tradigt....men Moto Gp, det är FAN roligt att kolla på! :tummenupp

Det är inte så att jag inte förstår att fotboll kan vara skoj, det är det säkert.
Men att det för vissa blir en religion, att det blir masshysteri, & maskerad på gatorna, fan folk blir ju helt knasiga, jag blir rädd.....

Zandrah

Guest
HönaPower skrev:
2240400 Kan hålla med om att F1 kan bli lite väl tradigt....men Moto Gp, det är FAN roligt att kolla på! :tummenupp

Det är inte så att jag inte förstår att fotboll kan vara skoj, det är det säkert.
Men att det för vissa blir en religion, att det blir masshysteri, & maskerad på gatorna, fan folk blir ju helt knasiga, jag blir rädd.....

Moto GP rockar fett :banana DET är roligt att kolla på!!
Fussball är, som Homer Simpson skulle ha sagt; "booooooooring"

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Hultan skrev:
2240342 Det är lika löjligt som att säga "Kan man inte ge alla en lädergrej istället så slipper dom jag en enda boll"

Det handlar inte om att inte förstå grejen, utan att det är löjlig masshysteri..
Visst spelar man själv, eller känner nån i laget..

Men va fan, "målgester", konstlade ord osv osv.. Tårna krullar sig på mig bara jag tänker på det.. Fan vad fånigt..

Förövrigt har jag alltid varit ganska bra på olika bollsporter/lagsporter, kan ändå inte med det.. Lagsporter suger..

Grejen är inte vad som är rätt eller fel..

Man man måste få ogilla sport lika mycket som folk får gilla sport, inget är bättre eller sämre.. Sportgillare verkar inte inse detta dock.. :)

:7peta Måste bara få retas lite ju. Alltid hakar någon upp sig. :)
Ser faktiskt inte så mycket på sport egentligen. Det ska vara Sveriges matcher i VM/EM/OS och hockey, fotboll eller handboll. Gruppspelsmatcher mot ointressanta lag gör det inget om jag missar. Men en riktigt spännande match tackar jag inte nej till. :yoparty :fyllisar

Jag vet att det inte handlar om rätt eller fel, för det finns inget sådant i denna fråga. Vissa odlar morötter, andra kör hoj, vissa knypplar, andra ser på VM. Är väl bara göra det man vill så länge det gör en glad. :)

Kan dock hålla med om att det blir lite väl mycket hysteri ibland. Men Sverige-England tänker jag iaf inte missa! ;) :fyllisar

FreddaAbborre skrev:
2240376 Och det är vi STOLTA över!

Hehe

Det får man vara. Du kör ju hoj, så du blev ju rätt lyckad trots allt. :7peta :)

boostofta

Nybörjare....
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Ingen just nu
Tractor.Pulling är ju grymt, som dragrace fast värre maskiner ju :) fast inte att de på tv, som allt annat, de måste upplevas på riktigt. Motorporr = de ska ryka brinna och explodera.

Sen undrar man ju vad som menas med att fotboll är så stort utomlands.
Holland är väl en rätt stor fotbollsnation, men det är fler människor som varje år besöker tractor pulling än de som besöker större fotbollsevenmang (alltså korpen och knatte lag räknas inte då). Italien och england är väl likadana, stor fotbollsnationer, men oxå gigantiska motorsportsdyrkare.

Det som retar mig så mycket är att så fort de ska byggas en fotbollsarena eller ishockeystadion så finns de pengar. Men ska de byggas ett ridhus eller ett par hundra meter rakasfalt att köra lite street race på så är det tvärstopp.

Visst ska kidsen ha en gräsmatta att sparka boll på. Men fan inte en gigantisk arena. Förbjud dem dessutom att tävla när de är yngre än 12-13år. Gäller alla sporter. Fan tränarna och en del föräldrar pressar ju ungarna till anorexia och trycker på dem ett hat mot alla som inte är med dem redan som små. Seriöst vill man ha det så? Sällan man ser huliganer i rally skogen eller på dragstrippen. Pressande tränare och föräldrar finns de säkert lika mycket i motorsport....

Våga vägra fotboll (måste inte hata er andra för det:) )

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
FreddaAbborre skrev:
2240376 Och det är vi STOLTA över!

Hehe

Mysigt att ligga sked i soffan... :7peta :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...