Våga Vägra Fotbollstråden...

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
HönaPower skrev:
2240336
Bägaren rann över när jag läste i Metro dagen efter Sverige förlorade, när några ungdomar GRÄT i Rålambshovsparken...haha, men vafan fattar ni inte att detta är helt sjukt?? :3freak

Är det slut snart...?
Ööh, Sverige har inte förlorat nån match än.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
HönaPower skrev:
2240150 OK, jag hatar fotboll, & det står jag för...jag är så innerligt jävla LESS på alla som gapar & skriker & bygger upp hela sin tillvaro runt fotbolls VM...fattar inte hur vuxna männikskor orkar engagera sig i detta.

Är jag den enda personen i Sverige som inte bryr mig om detta?? :rolleyes:

Snälla säg att det finns några fler därute som lider under denna tunga period....

Jag lider med dig!!
Kan inte fatta att en del tycker det är så j***a roligt att titta på skiten! :va
Tål varken fotboll eller hockey.
Men dom kan visa hur mycket som helst av skiten på tv'n, till skillnad mot motorsport.
Och visar dom motorsport så är det så klart Speedway som är den enda motorsporten som jag kan klara mig utan.

//Yabba

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Eller trial..... Shit, det är ju så spännande att man knappt kan slita sig!

Yabba skrev:
2240593 Jag lider med dig!!
Kan inte fatta att en del tycker det är så j***a roligt att titta på skiten! :va
Tål varken fotboll eller hockey.
Men dom kan visa hur mycket som helst av skiten på tv'n, till skillnad mot motorsport.
Och visar dom motorsport så är det så klart Speedway som är den enda motorsporten som jag kan klara mig utan.

//Yabba

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Det stör mig lite att det i "våga vägra fotbollstråden" finns många som sitter och glor på skiten.... :tungan

Sverige anordnar just precis nu VM (ja, världsmästerskap) i segelflygning. Var får man reda på detta då? Ja, inte f#n är det genom media utan genom intresserade arbetskamrater. Visa blandat föffan i dumburken! Helt plötsligt finns det ju inget annat att tjaffsa om än en handfull pers som springer runt på en plätt och puffar på en sketen boll!?
:4skrika :6surkart :argpådato

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Trial är ett bra exempel, & när FAN ser man det i rutan??

Tränade fäktning i några år, grymt jobbig & skojig sport som dessutom är skitkul att kolla på, det har jag aldrig sett på TV, förutom några inslag från OS...nej Hockey & Fotboll dominerar...så kommer det väl förbli.

Bifogat

• olympic_fencing.jpg
    olympic_fencing.jpg
    13.8 KB · Visningar: 130

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Fotboll på TV är bra!!! Jag hade hela vägen för mig själv i går kväll när jag var ute och åkte hoj :yoparty

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Var ute och hojade när första matchen spelades, helt perfekt, man fick vägen för sig själv!

Vuxna män som springer runt och leker med en boll på en gräsmatta är säkert skoj att titta på om man har den läggningen.

Bäst är alla expertkommentarer som man hör överallt! Tänk att detta landet hyser en sån mängd fotbollsexperter!!! :tummenupp

Lundbeck

Mycket mera mogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GL1000 -75
Läste detta på nätet och tycker det stämmer till 100%

"Det finns inget viktigare mått på ett lands kvalitet och värdighet än vilket som kan välja ut 11 grabbar som skuttar runt och sparkar på en liten läderblåsa och som mest övertygande kan visa en fårskock av 40,000 fyllon att det gör precis SKITONT att trilla omkull på en mjuk gräsmatta."

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
HönaPower skrev:
2240824
Tränade fäktning i några år...nej Hockey & Fotboll dominerar...så kommer det väl förbli.

Ja, så länge som fäktningsförbundet har 3.700 MEDLEMMAR. Som jämnförelse har Svenska Fotbolsförbundet nästan 3.300 FÖRENINGAR och 35.000 LAG.

Det innebär att det går EN fotbollsFÖRENING på varje fäktningsutövare..

Sen kan du göra matten själv! =)

Edit1: Kanske är värt att nämna att Svensk Golf har 600.000 medlemmar. Det är mer än dubbelt så många som fotbollsförbundet(242.794)

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fotbollen skulle kunna göras intressant med lite motorinslag - varför inte köra cross och ha en hästpoloklubba att tjånga till bollen med ? I standardutförande är fotboll lika upphetsande som att se hur gräsmattan växer...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Är det inte skämmigt att bli så överdrivet lycklig så att man skriker allt man kan av att nån sparkar in en boll i en bur?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
FeeBee skrev:
2241006 Som tidigare nämnt flera gånger så roas vi alla av olika saker..... :7peta

Det är ju klart killen föredrar traktorpulling när det här är det närmaste han har kommit en fotbollsplan:
Maskin6.jpg
:hihi

_teSSan_

Guest
korvgubbe skrev:
2241011 Det är ju klart killen föredrar traktorpulling när det här är det närmaste han har kommit en fotbollsplan:
:hihi
:rofl :lol

Hur var det med "speak no evil".....? :näsblod

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...