Vågar man handla online på fc-moto.de?

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
Att det skiljer sig med betalningsmetod kanske har med den ekonomiska redovisningen att göra. Vissa chaufförer kanske vill ha kontant av någon anledning... :rolleyes:

Det vet ifan. Den första killen verkade själv ta tag i det hela med att ringa upp växeln och fixa allt. Och när nu leverans nr 2 kom så verkade det vara stenhårt att det skulle vara jämna pengar aller så fick man fixa med växeln själv om man skulle bteala med kort.

Sen måste jag bara säg något ang det här med stövlar. Hade nog lite flyt där själv nämligen för jag beställde mig ett par Alpinestars S-MX4 och av någon anledning så skickade de ett par S-MX5 istället till samma pris. Vet inte varför men leveransen gick snabbt iaf. Tror det tog 3 dagar eller liknande. De frågade inte ens utan bara uppgraderade. Väldigt trevligt :)

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
La just en beställning på ett Berik X-Mode LS2 5903 för 399 €. Det är ju nästan gratis...

Hoppas bara att det passar... :gnissla

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Fick mail idag om att de skickade mina grejer... Öppnar PDF filen och ser att mina Alpinestar MX-5 plus skor saknas, kommer jag få betala dubbla frakt tror ni?

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Ja.
Någon som har koll eller har varit med om att en vara varit slut och dom ska få in den? Är nämligen så att inget är skickat och att dom väntar på stövlarna, vilket dom skulle få hem denna vecka. Fick det svaret i ett mejl i fredags efter jag skrivit till dom. Kan man vänta sig sakerna denna vecka ?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jag har väntat flera veckor på mina stövlar. de kan ju inte ens estimera när man kan få hem skiten

Persund

Nybliven hojåkare
Gick med
26 Jan 2011
Hoj
Ktm 620 Super Comp
Jag vågar inte handlar nå mer av Fc-moto. Inte för deras skull utan mer för att jag inte vill ha att göra med skitföretaget UPS nå mer.

Haft ett paket hos dem som skulle kostat 1300 men dom skulle ha 600kr mer för det, dvs 1900 pga att dom har lyckats blanda ihop $ med euro. De lovade också att inte skicka tillbaka paketet till Tyskland och att de skulle lösa detta. Väntat i 2 veckor nu och har ringt dem 5ggr och de har lovat att ringa tillbaka varje gång.

Fick nu på mailen att paketet var "hemma" i Tyskland igen.. Lovely.

UPS :huvet

Lokala handlaren kommer ju blir glad iaf :tummenupp

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Ni som köpt saker ifrån Fc, när ni tittar på UPS hemsida har vikten stämt? Stod att dom skickat mitt ställ + handskarna, men 2 kilo är ju lite lite :p Inget jävla kolfiber ställ ju :D

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag har skickat 2 mail till fc-moto nu och frågat var mina grejjer är men inget svar än... Kan ju vara peak på högsäsong just nu iofs men kan dom inte leverera får man ju handla någon annanstans och då vill man ju veta så man inte står med dubbelt av allt....

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Jag har skickat 2 mail till fc-moto nu och frågat var mina grejjer är men inget svar än... Kan ju vara peak på högsäsong just nu iofs men kan dom inte leverera får man ju handla någon annanstans och då vill man ju veta så man inte står med dubbelt av allt....

SItter i samma sits, väntat 2 veckor, mailat utan svar, pengarna ramla tillbaka på kontot (betalade med kort online) men inte hört nåt från dem, och grejerna jag beställde va i lager enligt sidan :va

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kan ju vara peak på högsäsong just nu....
Ja, ett ställe som säljer online internationellt i den omfattningen som fc-moto gör behöver sannolikt en egen e-mailavdelning så här års :D

Vet hur det är att maila till min jaktaffär när hösten nalkas - helt meningslöst

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Jag beställde ett Berik skinnställ för tre dagar sedan och fick idag mail om att paketet skickats. Lyckan var total tills jag fick ett mail från UPS på finska. Det visade sig att FC-Moto lyckats blanda ihop Sverige och Finland när de lagt in leveransadressen... Nu är paketet alltså på väg till vårt östra grannland.. Suck!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
SItter i samma sits, väntat 2 veckor, mailat utan svar, pengarna ramla tillbaka på kontot (betalade med kort online) men inte hört nåt från dem, och grejerna jag beställde va i lager enligt sidan :va

Jag har oxo fått pengarna tillbax... Vad betyder det? Blir det automatiskt cash on delivery då eller? Jag sitter ju o hoppas att jag slipper o betala här men det är ju inte troligt =)

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Ja.
Jag beställde den 27/3. Mejlade ganska omgående då inget hände. Fick till svar att dom väntade på stövlarna och att dom skulle få in stövlarna denna vecka. Så mitt paket skulle skickas så fort som möjligt. Jag har nu mejlat 2ggr till igår, har fått till svar idag att dom skickar sakerna inom 1 vecka.

Hoppas att sakerna kommer omgående. :)

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Beställt vid tre tillfällen, alltid något. Små grejer som att dom missar att informera om att något saknas i ordern detta trots att jag ber dem om det när jag beställer. Sen tar leveransen på tok för lång tid ibland. Dom verkar ha problem med att kommunikationen. Svarar varken i tel eller på mail. Men billigt...

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Nu märkte jag dessutom att mitt paket som är på väg till Finland är märkt som COD trots att jag betalt med kreditkort... Suck..

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Ja.
Hmm ena mejlet jag fick skulle det skickas inom en vecka, andra skulle dom kika när varan skulle komma in för att sedan höra av sig till mig om när det skickas. :gnissla

Jimmy

Guest
Har i dag fått mitt ställ, det jag ursprungligen beställde fanns inte, de mailade ett nytt förslag till samma pris och jag godkände. 7 veckodagar tog det (4 om inte UPS valt att förvara paketet i Malmö några dagar innan de kunde lokalisera Halmstad, detta efter att jag ringt och bett dem titta på Eniro...)
Minus en till UPS, plus tre till Fc-moto!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin