Vågar man handla online på fc-moto.de?

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Har fortfarande inte sett röken av några prylar!:gnissla har ju bara väntat sen den 13 mars:huvet

Har mailat dom i kväll igen, får hoppas på det bästa:Bugar

Rimo

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
Hornet
Jag fick min beställning idag. Till min stora glädje fick jag fel, med 98% säkerhet. Jag beställde Supertech Racing och fick Supertech R, för Supertech Racing pris... :tummenupp

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Hade inte hunnit få nåt invoice nr på min order än, efter 10 dagar... Skickade iväg ett cancel mail och drog och handlade i butik istället. Skickar dom varorna trots cancel mailet är det deras problem. Trist, funkat förut men nu kan jag inte känna att jag kan rekommendera dom något mera. Nåt tips på någon liknande sida?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Beställde ett par röda Alpinestars GP Pro från dem 31 mars. Sedan dess har statusen varit "In process". Idag fick jag ett mail där de ber om ursäkt och förklarar att Alpinestars inte kan leverera förrän tidigast första veckan i Juni :/

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Beställde ett par röda Alpinestars GP Pro från dem 31 mars. Sedan dess har statusen varit "In process". Idag fick jag ett mail där de ber om ursäkt och förklarar att Alpinestars inte kan leverera förrän tidigast första veckan i Juni :/

Det beror med största säkerhet på Alpinestars och inte fc-moto. MC Varuhuset i Stockholm ska sluta sälja Alpinestars pga den långa leveranstiden som Alpinestars har. De kan i värsta fall dröja halva säsonger innan de kommer.

Kan antalet förseningar bero på att det är säsongsstart?

Jag har fått mina grejer. Det tog exakt 11 dagar!

Men att det är slut på lager är säkert pga säsongstarten.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Jag fick min beställning idag. Till min stora glädje fick jag fel, med 98% säkerhet. Jag beställde Supertech Racing och fick Supertech R, för Supertech Racing pris... :tummenupp

Beställde oxå ett par Supertech racing i söndags, hoppas på samma tur:tungan

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Kan så vara, dock borde en såpass stor säljare vara förberedd kan man ju tycka ;) borde finnas finniga tonåringar som kan packa kartonger efter skolan i tyskland med.

Jag tror inte det finns brist på finniga tonåringar i tyskland, däremot verkar det finnas brist på vissa snygga/prisvärda skinnställ och stövlar.. Problemet är nog mer för restriktiva säkerhetslager/buffertar i kombination med prognoser som slagit lite fel och kanske dålig återkoppling i produktionskedjan.. Annars så försöker alpinestars begå självmord. Tur att man är en ness-nese snubbe :)

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
efter en mailkontakt med dem på en (Lördag?!?!) så kom vi fram till att jag ändrade min order ifrån A* S-MX Plus till A* SM-X 5. Då SM-X inte fanns och i måndags så var skorna skickade! Eftersom jag redan betalat frakt en gång för stället+ handskar så behövde jag inte betala igen (inte för att jag sa det till han men såg det på fakturan). Hatten av till FC alltså!!!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Då har jag gjort mitt livs första beställning på fc-moto. Ett RevIt-skinnställ som inte tillverkas längre och lagren håller på att ta slut, så jag hoppas de har ett kvar i önskad färg och storlek.

På grund av att jag inte är helt säker på att de har det på lager så tog jag betalning vid leverans. Inget skoj att ligga ute med pengar som det kanske blir problem med att få tillbaka.

Ni som handlat så, hur fungerar det? Räknar budkillen/-tjejen ut summan på plats med tanke på en föränderlig Euro-kurs, man betalar och får grejorna? Eller tar de beställningsdagens kurs? Har de kortläsare, eller cash is king?

Har läst lite i tråden och det verkar som att vissa är supernöjda, andra inte. Blir spännande att se hur det går för min del.

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -03
efter en mailkontakt med dem på en (Lördag?!?!) så kom vi fram till att jag ändrade min order ifrån A* S-MX Plus till A* SM-X 5. Då SM-X inte fanns och i måndags så var skorna skickade! Eftersom jag redan betalat frakt en gång för stället+ handskar så behövde jag inte betala igen (inte för att jag sa det till han men såg det på fakturan). Hatten av till FC alltså!!!

Var det SM-X plus för 2011 års modell du beställde?
Varför jag frågar är för att jag själv lade en beställning igår på ett par för 2011 årsmodell och vill gärna ha dem någon gång i år :)

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Då har jag gjort mitt livs första beställning på fc-moto. Ett RevIt-skinnställ som inte tillverkas längre och lagren håller på att ta slut, så jag hoppas de har ett kvar i önskad färg och storlek.

På grund av att jag inte är helt säker på att de har det på lager så tog jag betalning vid leverans. Inget skoj att ligga ute med pengar som det kanske blir problem med att få tillbaka.

Ni som handlat så, hur fungerar det? Räknar budkillen/-tjejen ut summan på plats med tanke på en föränderlig Euro-kurs, man betalar och får grejorna? Eller tar de beställningsdagens kurs? Har de kortläsare, eller cash is king?

Har läst lite i tråden och det verkar som att vissa är supernöjda, andra inte. Blir spännande att se hur det går för min del.

UPS kommer att ringa dig o bestämma när paketet kommer osv, de upplyser dig om hur mkt du ska betala budkillen, kontanter brukar vara det enda som gäller!

Spjutskakaren

Medlem
Gick med
11 Mar 2011
Hoj
FZS 600 - 00

UPS ringer före leverans. Då kan man fråga om priset. De har en kortterminal i bilarna så vill man inte betala kontant så brukar det lösa sig.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
UPS kommer att ringa dig o bestämma när paketet kommer osv, de upplyser dig om hur mkt du ska betala budkillen, kontanter brukar vara det enda som gäller!

UPS ringer före leverans. Då kan man fråga om priset. De har en kortterminal i bilarna så vill man inte betala kontant så brukar det lösa sig.

Tack för svaren!

Fick mail från dem nu, att stället var slut i den färgen och storleken jag ville ha. :( Tur jag valde betalning vid mottagandet av försändelsen. :)

Hittade ett annat ställe, motoin.de, som kanske har det hemma. Får se vad de svarar på mailet jag skickade...

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Tack för svaren!

Fick mail från dem nu, att stället var slut i den färgen och storleken jag ville ha. :( Tur jag valde betalning vid mottagandet av försändelsen. :)

Hittade ett annat ställe, motoin.de, som kanske har det hemma. Får se vad de svarar på mailet jag skickade...

får väl hoppas att dom kommer innan säsongen tagit slut, för kass är dom =)

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja jag har gett upp nu... Väntat i över 3 veckor på Sidi Vortice stövlar i storlek 42 45 47 In process har det stått sen jag gjorde ordern. Betalade med visa men pengarna kom tebax efter en dryg vecka och har ringt säkert 20ggr dom senaste dagarna utan att någon svarar och inte heller något svar på 2 mail. Med detta faci i handen så är min första köpupplevelse att NEJ man vågar inte handla på fc-moto.de

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin