Vad beställde du för stövlar ifrån början?
Kan antalet förseningar bero på att det är säsongsstart?
Beställde ett par röda Alpinestars GP Pro från dem 31 mars. Sedan dess har statusen varit "In process". Idag fick jag ett mail där de ber om ursäkt och förklarar att Alpinestars inte kan leverera förrän tidigast första veckan i Juni :/
Kan antalet förseningar bero på att det är säsongsstart?
Jag fick min beställning idag. Till min stora glädje fick jag fel, med 98% säkerhet. Jag beställde Supertech Racing och fick Supertech R, för Supertech Racing pris...
Kan så vara, dock borde en såpass stor säljare vara förberedd kan man ju tycka borde finnas finniga tonåringar som kan packa kartonger efter skolan i tyskland med.
efter en mailkontakt med dem på en (Lördag?!?!) så kom vi fram till att jag ändrade min order ifrån A* S-MX Plus till A* SM-X 5. Då SM-X inte fanns och i måndags så var skorna skickade! Eftersom jag redan betalat frakt en gång för stället+ handskar så behövde jag inte betala igen (inte för att jag sa det till han men såg det på fakturan). Hatten av till FC alltså!!!
Då har jag gjort mitt livs första beställning på fc-moto. Ett RevIt-skinnställ som inte tillverkas längre och lagren håller på att ta slut, så jag hoppas de har ett kvar i önskad färg och storlek.
På grund av att jag inte är helt säker på att de har det på lager så tog jag betalning vid leverans. Inget skoj att ligga ute med pengar som det kanske blir problem med att få tillbaka.
Ni som handlat så, hur fungerar det? Räknar budkillen/-tjejen ut summan på plats med tanke på en föränderlig Euro-kurs, man betalar och får grejorna? Eller tar de beställningsdagens kurs? Har de kortläsare, eller cash is king?
Har läst lite i tråden och det verkar som att vissa är supernöjda, andra inte. Blir spännande att se hur det går för min del.
UPS ringer före leverans. Då kan man fråga om priset. De har en kortterminal i bilarna så vill man inte betala kontant så brukar det lösa sig.Då har jag gjort mitt livs första beställning på fc-moto. Ett RevIt-skinnställ som inte tillverkas längre och lagren håller på att ta slut, så jag hoppas de har ett kvar i önskad färg och storlek.
På grund av att jag inte är helt säker på att de har det på lager så tog jag betalning vid leverans. Inget skoj att ligga ute med pengar som det kanske blir problem med att få tillbaka.
Ni som handlat så, hur fungerar det? Räknar budkillen/-tjejen ut summan på plats med tanke på en föränderlig Euro-kurs, man betalar och får grejorna? Eller tar de beställningsdagens kurs? Har de kortläsare, eller cash is king?
Har läst lite i tråden och det verkar som att vissa är supernöjda, andra inte. Blir spännande att se hur det går för min del.
UPS kommer att ringa dig o bestämma när paketet kommer osv, de upplyser dig om hur mkt du ska betala budkillen, kontanter brukar vara det enda som gäller!
UPS ringer före leverans. Då kan man fråga om priset. De har en kortterminal i bilarna så vill man inte betala kontant så brukar det lösa sig.
Tack för svaren!
Fick mail från dem nu, att stället var slut i den färgen och storleken jag ville ha. Tur jag valde betalning vid mottagandet av försändelsen.
Hittade ett annat ställe, motoin.de, som kanske har det hemma. Får se vad de svarar på mailet jag skickade...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|