Vågar man handla online på fc-moto.de?

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ja jag har gett upp nu... Väntat i över 3 veckor på Sidi Vortice stövlar i storlek 42 45 47 In process har det stått sen jag gjorde ordern. Betalade med visa men pengarna kom tebax efter en dryg vecka och har ringt säkert 20ggr dom senaste dagarna utan att någon svarar och inte heller något svar på 2 mail. Med detta faci i handen så är min första köpupplevelse att NEJ man vågar inte handla på fc-moto.de

Beställde oxå Sidi Vortice Stl42 och Knox Handroid White. Detta va 1april, pengarna har legat på "skyddat belopp" sen dess, och igår gick dom tillbaka på kontot. Hur får man ihop det? Är det safe att handla för pengarna nu då, eller kommer dom försöka dra igen?
Inga mailsvar, har dock bara skickat ett, och det har "bara" 12dagar.

Skinnstället i ordern innan tog 6 dagar och klockrent!

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Hoj
Röd raket!
Beställde en hjälm till kanonpris, de drog beloppet och vägrade svara på mail.Ringde de och fick svar på riktigt dålig engelska att den var slut i lager sen länge och skulle komma i början på mars"beställde i januari". Avbokat och köpt billigare på annat ställe..Ska nästa gång ringa och fråga innan jag gör en beställning så den finns hemma..

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag beställde ett Berik skinnställ den 2 april och fick den 5 april en bekräftelse på att det var skickat. Lite senare fick jag ett mail från UPS på finska och det visade sig att FC-moto råkat fylla i Finland som mottagarland. Som lite extra lök på laxen hade de dessutom markerat att betalning skulle ske vid leverans trots att jag betalt med kreditkort.

Jag mailade direkt till FC-moto och fick efter två dagar svar att det blivit något fel. Paketet skulle skickas tillbaka till Tyskland för att sedan skickas iväg på nytt med rätt uppgifter. Jag förklarade då att detta inte var ok och att de skulle meddela UPS om den nya adressen.

Några dagar senare plingar det på dörren och en otrevlig budkille vill ha några hundra euro för att avlämna paketet. Han vägrade kolla upp huruvida det var betalt eller inte och åkte iväg med paketet. Arg som ett bi ringde jag upp UPS och fick beskedet att det var mitt ansvar att lösa problemet med FC-moto. Handläggaren verkade vara släkt med budkillen då även han var sur och otrevlig. Allt UPS kunde se var att det skulle betalas vid leverans och kunde inte göra något åt saken. Efter att jag stått på mig och krävt att få prata med handläggarens chef började jag äntligen göra framsteg. För första gången fick jag prata med en trevlig och serviceinriktad person på UPS. Hon började efterforska vad som gått snett och återkom efter ett tag och bad om ursäkt. UPS avdelning i Polen som hanterade betalningar hade fått meddelande från FC-moto om att det var betalt, men informationen hade inte nått Sverige.

Nu ska äntligen paketet enligt senaste besked levereras under morgondagen.

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Alla ni som känner er frustrerade över betalning och osäkerhet, lösningen är ganska enkel:
Beställ och betala vid leverans!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
får väl hoppas att dom kommer innan säsongen tagit slut, för kass är dom =)

fc-moto.de eller motoin.de? :)

Skickade mail till fc-moto, att jag ville avbryta min beställning eftersom de ändå inte hade skinnstället och 20 minuter senare kom en bekräftelse att ordern annullerats.

Nu verkar det som att motoin.de kanske kan ordna det, men sannolikheten verkade inte så stor, men de skulle i alla fall kolla upp det. Hoppas de är snabba på att skicka om de kan ordna fram det.

Last edited:

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Ja.
Fick hem mitt paket idag. Allt med i kartongen och rätt saker! Tråkigt att man behövde mejla 6ggr innan man fick ett vettigt svar.

Snabb leverans men dålig service. Tror inte det blir till att handla där mer varje fall.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
såja, nu har jag läst tillräckligt om FC-moto. Blir aldrig nåt därifrån igen, speciellt sen www.louis.de finns på engelska nu. Har också testat deras kundtjänst och returer, funkar perfekt. Returnerar vara, och får den bytt kostnads och fraktfritt, allt inom en vecka.

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Tycker motoin.de verkar schyssta lite dyrare än fc-moto.de dock. Tänkte prova dem iaf nästa gång. Någon som har erfarenhet?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Beställde schubeth s1 pro och Sidi Vortice från MotoWebShop i Holland, funkade klockrent och bra priser.

Var inne nu och kollade - tack för tipset! - men de hade inte många skinnställ där.

Däremot verkade de ju ha bromsgrepp, blinkersgrejor och en massa annat smått och gott till hojen som jag behöver, men inte en enda bild fanns på reservdelarna. :(

Tycker motoin.de verkar schyssta lite dyrare än fc-moto.de dock. Tänkte prova dem iaf nästa gång. Någon som har erfarenhet?

Jag hoppas på att få, om de lyckas få tag på skinnstället jag gärna vill ha, som verkar finnas tillgängligt på hemsidan, men som de sade var slut på lagret. :gnissla Väntar på mail från dem och håller tummarna under tiden...

Last edited:

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Var inne nu och kollade - tack för tipset! - men de hade inte många skinnställ där.

Däremot verkade de ju ha bromsgrepp, blinkersgrejor och en massa annat smått och gott till hojen som jag behöver, men inte en enda bild fanns på reservdelarna. :(

Jag hoppas på att få, om de lyckas få tag på skinnstället jag gärna vill ha, som verkar finnas tillgängligt på hemsidan, men som de sade var slut på lagret. :gnissla Väntar på mail från dem och håller tummarna under tiden...

Lycka till:)
Funderade själv på att beställa Revit cr stället där, riktigt läcker retro look och tjänar 2000kr på att beställa där jämfört med butik.

Har en gammal beställning på fc-moto på hjälm och annat gott. Nu har statusen ändrats från "viewed" till in "in progress" Valde att betala vid leverans, såå förlorar inget, annat än tid då förstås.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Fick just mitt paket från fc-moto! precis som en tidigare medlem skrev fick jag ett par Alpinestars supertech R när jag beställt o betalat för ett par billigare supertech Racing! Tackar Tackar!!

BrodinS

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -96 *Såld NU : Yamaha R1 2005
Beställde Alpinestars GP-plus jacka och Alpinestars textil byxa. Jacka restad till slutat av maj. Byxa restad till slutet av juni.
Avbeställde båda och beställde ifrån http://www.getgeared.co.uk/ istället..

Maddemaddis

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
Honda CBR 600f
Beställde från dom förra året och det gick fort att få grejerna och jag hade möjlighet att skicka tillbaka utan problem.
Billigt och bra :)

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Hoj
Street triple R -13

beställde aav dem förra året. Det tog sin tid.. och otroligt långsamma på att svara på mail. Ledsnade och ringde dem istället. Tyskarna är inte superbra på engelska.. fick mina grejer efter 3v.
Kastade iväg en beställning på ett Daineseställ förra veckan, var dock slut och det meddelade de snabbt. Sen när jag mailade tillbaka och frågade om ett annat ställ så har de inte svarat. Så jag drog iväg ett mail och sa att jag ville avbeställa. Det gjorde jag i onsdags och har inte fått svar sen dess.
Beställde istället via bimoto.be. Efter lite mailande fram och tillbaka (fick svar på några timmar) så beställde jag därifrån i torsdags. På fredagen skickade de paketet. Återstår och se när, och vad jag får. Men hittills mycket bra service :)

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag har fått två mail av dem senaste veckan, och de har bett om ursäkt för att mina Sidi-stövlar inte dykt upp. Förklarat sig med att Sidi har leveransproblem. Då frågade jag om de hade mina handskar hemma, och om de kunde ta bort min order, så la jag upp en ny på handskarna. Dagen efter fick jag svar där dom sa att det var helt okej, och åter igen bad dom om ursäkt för sena mail (jag väntade i två dagar på mailsvar). Dom håller på att byta lokaler just nu oxå förklarar han.

Jag är förhållandevis nöjd!
Mitt skinnställ kom efter 8dagar, jag får alltid svar på mail efter några dagar, och de bråkar aldrig.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
köpte nys racingstövlar av dom, fick nyare modell som koster över 500 kr mer än dom jag beställde, kanon o dom kom på 4 dagar. har handlat flera hjälmar där oxå helt utan problem, bra service snabba leveranser

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
köpte nys racingstövlar av dom, fick nyare modell som koster över 500 kr mer än dom jag beställde, kanon o dom kom på 4 dagar. har handlat flera hjälmar där oxå helt utan problem, bra service snabba leveranser

Fick du oxå supertech R istället för supertech racing?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin