Vågar man handla online på fc-moto.de?

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Varning!

Beställde en Schuberth hjälm den 11:e juli och betalade direkt!

Fick meddelande om att hjälmen skulle skickas preliminärt i mitten av september!

Skickat typ 5 mail och ringt 20 ggr men utan ett enda svar! Nån som vet om dom har semesterstängt?

Å samma hjälm säljs för fullt på deras hemsida, inte ett ord om levranstider.

Nej det verkar vara riktiga tattare, känner min blåst på mina pengar!:huvet

prova att översätta ditt mail till tyska. Google translate hjälper dig med det :)

Jag fick svar samma dag när jag gjorde så. Hade skickat flera mail fast på engelska innan som jag inte fick svar på föränn jag skickade det på tyska :banana

Granqvist

because norrland is the shit
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
Ducati 1198s
jag har handlat där 3-4 ggr, skinnställ osv, fungerat hur bra som helst, leveranstid allt från 2-3 dagar på våren till 1-2 veckor sensommaren! Klart rekomendation!

(Jag har dock betalat extra för att få betala först när jag får paketet)

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
40kr extra för betalning vid leverans. Är folk så snåla och sen klagar på att man lagt ut pengar och inte får sakerna i tid :va

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Jag har redan provat på tyska också, hjälper inte!

Dom 40 pixxen hade jag mer än gärna lagt ut, men ni vet hur det är i stridens hetta när man shoppar! Ser nada!

//Henrik

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Beställde en bandit hjälm för 3mån sedan, fick det förra veckan. Finishen var usel, visir mekanismen på höger sida trasig och en hel massa skumma fläckar här och var. Hjälmen verkar dock inte använd. Men borde fan aldrig passerat någon form av vettig kvalitetskontroll. Kontaktade dem för att diskutera det hela. Helt omöjligt, svarar inte på mail eller telefon. kostar mig 400kr att skicka tillbaka skiten sen 100kr igen när den blivit utbytt. Usel service om något blivit fel. Så man bör tänka sig för innan man handlar nåt.

TorsbyHenrik

RIDER
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
HONDA CBR929RR-2000
Efter ett mail med typ "hot" på tyska så fick jag idag svar!

Jag bad om att få en helsvart hjälm skickad istället för den jag först beställt!

Dom har mailat mig 3 ggr idag med info och trackingnummer, så den är redan skickad!

Skumt att det ska lösa sig så fint med hårda ord och svordommar!!

Hoppas bara att hjälmen är schysst

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Varför ska man handla från fc-moto överhuvudtaget? Finns ju hur många andra handlare på ebay.de/.co.uk/.com med samma grejer, letar man bara lite så kan man hitta billigare också.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
För att spy lite mer galla över fc-moto så frågade jag för ett tag sen om dom hade en viss arai hjälm hemma på lager, fick till svar:

Dear Customer,m

this Color is not available.

Kan poängtera att den bara finns i 1 (en) (one) färg. :hihi

Millelito

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2011
Hoj
Sannolikt en Hornet 600 inom kort
Behöver man oroa sig över att en hjälm köpt på nätet, budad/postad till Sverige, blir skadad i transporten hit? Har hört att packeten får en rätt omild behandling...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Behöver man oroa sig över att en hjälm köpt på nätet, budad/postad till Sverige, blir skadad i transporten hit? Har hört att packeten får en rätt omild behandling...

Hur tror du de svenska generalagenterna får hit sina hjälmar? En hjälm per container fylld med bomull?

Ska du vara säker får du nog flyga till tillverkaren i Asien och ha hjälmen på dig hela vägen hem. :)

Suedish

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
Återstår att se ...
Jag beställde en hjälm (AGV S-4 SV) den 7' augusti, fick den levererad den 16'e. Eftersom den var ungefär 1000:- billigare än här hemma så tycker jag det var värt det. Priset får högt betyg, leveransen får också bra betyg. Däremot så mailade jag två gånger för frågor på ordern som jag fortfarande inte fått något svar på, så kommunikationen får absolut underkänt.

Skulle aldrig betala online från fc-moto, men cash on delivery så tycker jag det är värt det. Vill absolut inte ligga ute med pengar när det kommer till dom.

Raderad medlem 51742

Guest
Beställt från fc-moto vid tre tillfällen. Alltid fått grejerna inom någon vecka. Har valt kortbetalning på nätet varje gång då UPS åtminstone tidigare inte erbjudit kortbetalning vid leverans utan velat ha kontant betalning på exakta beloppet. Har inte haft några som helst problem i alla fall. Vid något tillfälle mailade jag dem innan och kollade så varan fanns i lager.

Millelito

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2011
Hoj
Sannolikt en Hornet 600 inom kort
Hur tror du de svenska generalagenterna får hit sina hjälmar? En hjälm per container fylld med bomull?

Ska du vara säker får du nog flyga till tillverkaren i Asien och ha hjälmen på dig hela vägen hem. :)

Ja, det är väl sannolikt ends chansen... :gnissla

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Well, har äntligen fått mina Alpinestars GP-Pro handskar. Beställda 15 Mars och levererade 5 Augusti. Den som väntar på något gott får som bekant allt som oftast vänta för länge!:)

w201

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Hoj
Honda VTR 1000 Firestorm -97
Beställde Alpinestars jacka och byxor onsdagen 17/8 och loggar jag in och kollar så står det bara viewed på min order, det står även att den är betald men loggar jag in på banken så har inga pengar dragits någon som varit med om liknande??

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Hoj
Kawasaki
Beställde Alpinestars jacka och byxor onsdagen 17/8 och loggar jag in och kollar så står det bara viewed på min order, det står även att den är betald men loggar jag in på banken så har inga pengar dragits någon som varit med om liknande??

Japp hände mig. Tog ett bra tag sedan stod det "in progress" Först då drogs pengarna. Tar lite olika lång tid men grejerna har alltid kommit. Fast hade jag varit du hade jag avbeställt ordern och beställt samma grejer igen fast valt alternativet "pay cash" Då betalar du budet när grejerna kommer. Känns tryggare inte kul att ligga ute med pengar. "in progress" Kan det stå ett tag. En vecka sist. Men har aldrig haft problem med att grejer inte kommit. Kommunikationen är dock usel så blir nåt fel så blir det jobbigt. Senaste beställningen jag gjorde är på väg nu efter 3veckor. En del grejer saknas pga att de inte hade det på lager. Någon info om det fick jag inte förens ordern skickats. Lite dumt kan man tycka. Hur som helst lycka till:)

w201

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Hoj
Trodde dom skulle va snabba om man pyntade direkt men så verkar inte va fallet :huvet

w201

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2010
Hoj
När ni kontaktar fc-moto använder ni formuläret på hemsidan eller mailar vanligt? För i formuläret ska man ange invoice nr och det har jag inte fått något, har skickat 2ggr och inte fått nåt svar.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin