Vågar man handla online på fc-moto.de?

skörby

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2009
Hoj
cbr1000rr 08
Beställde hjälm & stövlar för två veckor sedan. Betalade med kort för "snabbare" leverans. Statusen på orden är fortfarande bara "Viewed" och inget besked ifrån FC-Moto trots mail & telefonsamtal.
Som någon skrev i ett tidigare inlägg så verkar "lagerkillen" faktiskt vara dum i huvet. Kunde inte svara på varför ordern dröjer. Sa bara "we pack later this week" och la sedan på luren och som sagt, inget har hänt. :huvet

Order was received 04/10/2011 (23:22)
Viewed 08/10/2011 (20:23)
Paid 04/10/2011 (23:22)

//Johan
Tja på er

Varför betala med kort? Beställ grejorna betala vid leverans. Har ingen betydelse ifall ni betalar me kort. Finns prylarna hemma går dem iväg inom 2 dagar.

Har alltid fått va jag beställt utom en jävla gång och då e de skönt att inte redan betalt skiten. Bara att beställa nya prylar.:tummenupp

Vill man spara stålar ibland får man räkna me lite bakslag så sluta å gnäll.

Ge fan i å pröjsa i förväg. BETALA ViD LEV
Ha de gött i hösthelvetet....:yoparty

Johan Olson

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2011
Hoj
2005, BMW, K1200S
Tja på er

Varför betala med kort? Beställ grejorna betala vid leverans. Har ingen betydelse ifall ni betalar me kort. Finns prylarna hemma går dem iväg inom 2 dagar.

Har alltid fått va jag beställt utom en jävla gång och då e de skönt att inte redan betalt skiten. Bara att beställa nya prylar.:tummenupp

Har lärt mig läxan! Nästa gång blir det betalning vid leverans.
Nu är det bara att hoppas att grejerna kommer så snart som möjligt!

//Johan

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Tja på er

Då ska du ha cash i rätt omväxlingskurs. Åker du till ups och hämtar ut så får du UPS egna växlingskurs som blev +200kr på ett skinnställ.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Jag har handlat flera skinnställ, stövlar etc och aldrig haft några problem alls.
Snabb leverans med.

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Handlade lite prylar igår, får se hur lång tid detta tar då :yoparty
Att det ska vara så fördömt billigt, tid är verkligen pengar!

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Har beställt två ggr från Fc och har ej haft nått klödd än.
Första gången vart ett par stövlar och fick hem dom på strax över en vecka.
Senast nu vart ett Alpinestars Sp1 2011 skinställ och det beställde jag den 22/11 och fick det levererat idag 2/12.
5502 skr vid dörren med cash on delivery e fan helt ok :tummenupp

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Beställde Alpinestars sp-1 handskar och ett coolmax underställ. Valde Cash on delivery, tar UPS snubben kort eller måste man ge han den exakta summan?

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Beställde Alpinestars sp-1 handskar och ett coolmax underställ. Valde Cash on delivery, tar UPS snubben kort eller måste man ge han den exakta summan?

Ringde själv och kollade med Ups om just det.
Du kan betala kontant eller vid nån form av telefaktura.
Dock frågade jag vad summan skulle bli när jag ringde så jag fick deras växlingskurs, i slutändan blev det billigare än dom sa.
Men ring och fråga vad det blir när du vet att grejerna e på ingång, du har ju trackingnummret och det vart lätt att följa grejerna på Ups hemsida.

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Ringde själv och kollade med Ups om just det.
Du kan betala kontant eller vid nån form av telefaktura.
Dock frågade jag vad summan skulle bli när jag ringde så jag fick deras växlingskurs, i slutändan blev det billigare än dom sa.
Men ring och fråga vad det blir när du vet att grejerna e på ingång, du har ju trackingnummret och det vart lätt att följa grejerna på Ups hemsida.

Ok, får göra det. Tack för hjälpen!

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Hann använda "FCMOTO10" den sista dagen i Söndags. Blev en hjälm med ett extra tonas visir, ett par nya brallor, ett par stövlar och en en ny jacka.

Är inte hemma nu så jag vet inte om det hunnit komma, men hoppas på leverans senast i börjav av nästa vecka.
Massa pengar blev det trots alla rabatterna. Tidig julklapp till mig själv :)

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Vill bara nämna som flera i tråden att fcmoto är extremt långsamma. Svarar på mejl efter en vecka och mitt paket har de inte ens skickat iväg och då fanns produkten i lager och det har nu gått över en vecka. Hade för mig att tyskar var effektiva men de verkar pilla sig i naveln. Detta kan vara värt att veta om man har brådis att få hem en vara.

Last edited:

cibbe

Guest
Vill bara nämna som flera i tråden att fcmoto är extremt långsamma. Svarar på mejl efter en vecka och mitt paket har de inte ens skickat iväg och då fanns produkten i lager och det har nu gått över en vecka. Hade för mig att tyskar var effektiva men de verkar pilla sig i naveln. Detta kan vara värt att veta om man har brådis att få hem en vara.

Har handlat av dem en 8-10 gånger...Har alltid haft paketet inom en vecka..

Boppersson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2010
Hoj
Honda CBR 600 F3
.. Någon som vet om de är lätt att byta varan om man skulle få en fel storlek , om de är någon som har gjort de?

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Grå metallic
:)

Kan ju vara så att iom. jul,nyårshelger så tar det längre tid,finns säkert folk som vill vara lediga mellan dagarna i tyskland också.
Jag fick mitt nya ställ på 4 arbetsdagar,men då beställde jag innan jul.
Var lugn det poppar nog upp snart.:)

Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Fick svar. Varan fanns tydligen inte i lager fast att den gick att betala för. Shit happens men trist att man själv var tvungen att ta reda på det efter en ganska lång tid. Tvekar ändå inte att beställa framöver.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...