Vågar man handla online på fc-moto.de?

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Husaberg
Jag ringde dem just, fick bra hjälp, han ringde upp Sidi och kollade. Han återkom sedan med ett datum när de skulle få stövlarna. Så om allt stämmer bör grejerna gå från dem i slutet av nästa vecka.

Så, ring dem istället. Det kommer jag göra i fortsättningen för att kolla lagerstatus innan beställning. De jobbar tydligen på att få in lagerstatus i webshopen.
+49 2405 4950050

Fick ett mail igår med infon:

Dear customer, we will look in to this order and contact you as soon as possible.

Nu jävlar alltså! Fan vad dåligt. Pengarna verkar ha studsat tillbaka, nu vill jag bara få min order cancellerad, jag måste fan ha ett nytt fräsigt raceställ innan 10 april!
Hur fan kan man ha så dålig service? nåt jävla autoreply så fort nån gnäller.

Allting innan har funkat klockrent, men om dom inte har varan i lager så verkar inte deras webshop fixa detta.

Och vad är det med sporthoj.com's svarformulär!? det hänger sig ju hela tiden! Fimpa autosparningen för det funkar fan skitdåligt på både paddan och burken.

mvh

/Jävligt sur

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag ringde dem just, fick bra hjälp, han ringde upp Sidi och kollade. Han återkom sedan med ett datum när de skulle få stövlarna. Så om allt stämmer bör grejerna gå från dem i slutet av nästa vecka.

Så, ring dem istället. Det kommer jag göra i fortsättningen för att kolla lagerstatus innan beställning. De jobbar tydligen på att få in lagerstatus i webshopen.
+49 2405 4950050

Efter 10 minuter dålig hårdrock i luren så fick jag ett "vi är upptagna, försök igen meddelande". Inte nöjd.
Då är det tur att det andra bolaget som jag beställde ifrån inte heller har skickat mitt andra skinnställ, kommer inte fram idag på deras kundtjäns heller. Det här blir bara bättre och bättre...

10:e April måste jag ha ett nytt ställ när jag ska köra min PhhehEETa 2min tider på torpet!

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Husaberg
Hur har det gått, hann du få något av dem till dina pheeta tider?
Mina grejer kom en dryg vecka efter jag snackade med dem, så de höll vad de lovade efter samtalet.

Efter 10 minuter dålig hårdrock i luren så fick jag ett "vi är upptagna, försök igen meddelande". Inte nöjd.
Då är det tur att det andra bolaget som jag beställde ifrån inte heller har skickat mitt andra skinnställ, kommer inte fram idag på deras kundtjäns heller. Det här blir bara bättre och bättre...

10:e April måste jag ha ett nytt ställ när jag ska köra min PhhehEETa 2min tider på torpet!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Tjaba! Pengarna studsade tillbaka efter 3 veckor så jag ringde och cancellerade ordern. De har ju ingen sync på sajten och lagret. Finns det i lager går det fort som fan, finns inte går det långsamt som fan.

Dock var det kanon att det sket sig för jag köpte mitt drömställ från England (som också tog 3veckor leverans) men är helnöjd med stället.

Den nya stället går att åka jävligt fort med! minst 1.59.89 på torpet! =)

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Jag la en beställning 05/01 och den skickades idag då en av sakerna inte fanns i lager. På fakturan så står det att jag fick en annan dyrare hjälm för samma pris då den jag köpte inte tillverkas längre.

Kan detta stämma? :banana

EDIT: Det stämde :gnissla!

Last edited:

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
rekommenderas INTE.. Jag beställde ett visir och lite annat som de hade hemma i mars.. Fick ett mail i förra veckan att det skulle skickas.. Tackade nej.. det levererades ändå. Men valde att returnera och inte betala. Kommer deifintivt aldrig att handla där igen.

Madmore

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2011
Hoj
Honda CBR1000RR -07(Gata), Honda CBR1000RR -08 (Bana)
Köp någon annanstans!!

Jag beställde ett par handskar och ett visir den 25/4.
Det tog lite över ett dygn innan dom tittade på min beställning, det tog ytterligere 2 dagar (den 28/4) innan det stog att den var "in process".
Men inget hände.
Så den 9/5 provade jag att ringa flera gånger under dagen, men allt jag fick göra var att lyssna på samma j*vla musikslinga, innan de talade om att alla linjer var upptagna.
Så jag skickade ett meddelande i stället.
Det tog dom 3 dagar att svara på det, under tiden ringde jag flera ggr varje dag, men med samma resultat som tidigare.

I svaret fick jag reda på att handskarna inte fanns i lager, men var beställda och skulle komma in 25/5. Visiret fanns i lager.

Då min status på ordern inte har ändrats, så har jag nu provat att ringa dom igen, men med samma resultat.
Skrev ett meddelande i går morse, men har i skrivande stund inte fått svar på det än.

Kund bemötande noll.....:huvet

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Tänkte dra en beställning på nytt ställ.. Såg längre bak i tråden att det fanns en rabattkod, men den verkar inte vara aktiv längre. Nån som sitter på en?
:Bugar

Tjalle

Helt "spikad"
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
-04 Honda
Beställde nytt skinn i Lördags. Fick det idag, raskt mascherat med andra ord. Jag är bara nöjd än så länge.

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Wiieee! Nu är det beställt! Ett berikställ i svart och blått, måste ju matcha nya bågen.
Allt levererat till dörren för det facila priset 3300sek :banana:banana

Nu firar vi med en kall! :fyllisar

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Har beställt skinnställ, handskar, hjälm, stövlar och ryggskydd från FC i våras. Gick svinsnabbt och dom lastade tom i ett par extra handskar av misstag. Inga bekymmer då, men igår lade jag en order på en rygga (Kriega R25) och jag kan se att kålätarna har kikat på ordern, men inte mer än så. Skickade meddelande till dem imorse på engelska utan att ha fått svar.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Antingen så går det inte så bra för FC-moto just nu eller så har Tyskland hoppat av EU..
Beställde nytt ställ därifrån. Hitta en helt ny rad på deras invoice

"Plus a tax difference of: standard (19 %)"

Man betalar ju skatten i eu-landet man köper sakerna :mad: (om det nu inte är ett nytt fordon, alkohol osv )

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Har precis beställt en komplett utrustning från alla möjliga sajter, och överlägset bäst var outletmoto.com. Svarar på mail på nolltid där fc-moto är helt värdelösa, hjälper till med allt som kan tänkas och har sjukt bra priser, jag beställde mitt ställ från alpinestars för 385 EUR som de tog 10K för på Lillemans (som iofs är helt ute och cyklar).

FC-moto känns OK även om de inte går att få kontakt med, jag returnerade en jacka som inte passade och det var inga problem, pengarna kom tillbaka, om än inte riktigt lika mycket som jag betalade, men det får man nog räkna med.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Antingen så går det inte så bra för FC-moto just nu eller så har Tyskland hoppat av EU..
Beställde nytt ställ därifrån. Hitta en helt ny rad på deras invoice

"Plus a tax difference of: standard (19 %)"

Man betalar ju skatten i eu-landet man köper sakerna :mad: (om det nu inte är ett nytt fordon, alkohol osv )

Nix, om omsättningen gentemot Sverige överstiger 320000 SEK / år skall svensk moms betalas (postorder/internethandel osv).

Däremot betalar du skatt i landet du köper något om du befinner dig i landet.

Edit: nån referens http://www.konsumenteuropa.se/Tull-och-moms/Tull-och-moms-inom-EU/

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Jaha där ser man. Det var nytt för mig!

Men iaf, funkade riktigt bra att beställa nu iaf. beställt å betalat 15/8, skickat 16/8 med leverans på måndag!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton

Hondis

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
RC46 VFR800
Precis dunkat iväg en beställning på nytt skinn från dom. Ska meddela hur lång tid det tar innan det finns på angiven leveransadress

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Billigt och ok leveranstid om prylarna finns i lager. Men deras sätt att hantera garantifrågor är inte okej :mad.

Last edited:

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Precis dunkat iväg en beställning på nytt skinn från dom. Ska meddela hur lång tid det tar innan det finns på angiven leveransadress

För mig gick det fort att få grejorna till Sverige när dom väl fick iväg paketet, beställde lördagkväll paketet gick iväg torsdag från Tyskland och fanns i Sverige på måndagen, men sen höll UPS paketet tills jag ledsnade och åkte och hämtade det själv på ondasagen.

kontentan är
FC-Moto: OK (kunde gått snabbare då det fanns i lager)
UPS: Större getpungsföretag får man leta efter (hela deras företags ide bli löjeväckande när dom inte fraktar grejer)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati