Vågar man handla online på fc-moto.de?

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Beställde skinnställ. När jag skriver ut kvittot upptäcker jag att jag beställt fel storlek.
Använder deras kontakt-formulär på webben - fem minuter efter ordern gått iväg för att ändra till rätt storlek.
Två dagar senare kommer stället, i fel storlek:mad::mad: Skriver (vänligt) och undrar vad dom håller på med, en vecka senare fortfarande inget svar.
Någon som vet vad returportot kostar? :mad::mad::mad:
Snart dyker det upp ett sprillans nytt Alpinestars ställ i storlek 56 på köp & sälj.
Fan!

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Det här är precis varför man ALLTID ska kolla det här forumet INNAN man lägger en beställning på nya MC prylar. Jag beställde nytt ställ och nya handskar i helgen från denna till synes tvivelaktiga leverantör. Enligt ett mail ska grejerna ha skickats idag....

Får väl se vad som dyker upp (om det dyker upp). Kanske ligger något helt annat i paketet...spännande. Återkommer i ärendet.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Dom verkar helt överhopade med jobb för närvarande och räkna med att mails "försvinner"..
så har det alltid varit .. De e bara usla på att svara, på att förstå vad man säger, på att skicka grejerna i tid, etc. Försöker undvika FC-moto om jag kan ..

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Hoj
Ducce
Har lite svårt att förstå att någon som är så stor inte kan be någon lägga upp en textrad på hemsidan att de har lite längre svarstider än normalt. Tror detta skadar FC-moto mer än vad de tror över sikt.
Jag kommer aldrig mer handla därifrån och aldrig rekommendera någon annan att göra det heller. Pricejunkies kanske inte bryr sig men man vill ju ha en tillstymmelse till service :smasha

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
det största problemet är den där idiotkillen som jobbar på lagret. En gång frågade jag "är Sidi Mega stl44 likvärdiga? För i så fall så kan jag tänka mig ta de i stället."
Väntar 2,3 dagar på mail - inget svar. Veckan efter får jag ett paket med ett par Sidi Mega .. Sen orkade jag inte skicka tillbaka de IGEN eftersom det också kostar pengar.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
nu står det så här på min beställning

Order was received 01/02/2013 (17:05)
Viewed 01/02/2013 (17:10)
In process 01/02/2013 (17:09)
Dispatched 05/02/2013 (10:40)
Delivered 05/02/2013 (10:40)
Invoiced 05/02/2013 (10:40)

måste väl grejerna va på väg då:tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
nu står det så här på min beställning

Order was received01/02/2013 (17:05)
Viewed01/02/2013 (17:10)
In process01/02/2013 (17:09)
Dispatched05/02/2013 (10:40)
Delivered05/02/2013 (10:40)
Invoiced05/02/2013 (10:40)

måste väl grejerna va på väg då:tummenupp

Står det ett UPS nummer 18 tecken börjar på 1Z så kan jag kolla åt dig. :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
det står bara ett ordernr o det jag kopierat in.. sen står det att den skickas med ups men inget nr elle så..

Det kommer dyka upp ett sändningsnummer när den skickas. Det har det gjort för mig varje gång när jag beställt hos dom. :)

Du kan hojta i pm när du har det så kan jag kika. :)

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Fick mitt efterlängtade paket idag :banana Det skickades från FC-moto efter 2 dagar sen var det UPS som har ruvat på mitt paket ett antal dagar. I paketet låg rätt ställ och rätt handskar. Har absolut inget att klaga på, funkade finfint. (just nu funderar jag bara på hur i helvete jag ska komma ur stället.....tog en kvart att kränga på mig det efter att jag vridit ena axeln ur led).

petegust

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Triumph Street Triple -08, KTM 200 EXC -09
Den som funderar på att beställa från fc-moto just nu för räkna med att vänta ett tag på leverans.
Köpte en hjälm för snart 2 veckor sedan och min order står fortfarande som "in process".
Hjälmen finns i lager enligt hemsidan och jag har mailat för att få veta estimerad tid för leverans.
Dock utan att få svar.

Men billigt är det i alla fall :tummenupp

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Den som funderar på att beställa från fc-moto just nu för räkna med att vänta ett tag på leverans.
Köpte en hjälm för snart 2 veckor sedan och min order står fortfarande som "in process".
Hjälmen finns i lager enligt hemsidan och jag har mailat för att få veta estimerad tid för leverans.
Dock utan att få svar.

Men billigt är det i alla fall :tummenupp

din hjälm kan va framme vilken dag som helst endå... jag beställde ett ställ o jag fick det o endå stod det att det bara va "in process" o det gör det fortfarande när jag går in på sidan:va men mitt ställ hänger så snällt här nu o väntar på att det ska bli lite varmare ute:tummenupp

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Fick mitt efterlängtade paket idag :banana Det skickades från FC-moto efter 2 dagar sen var det UPS som har ruvat på mitt paket ett antal dagar. I paketet låg rätt ställ och rätt handskar. Har absolut inget att klaga på, funkade finfint. (just nu funderar jag bara på hur i helvete jag ska komma ur stället.....tog en kvart att kränga på mig det efter att jag vridit ena axeln ur led).

Haha jag fick panik första gången jag testa mitt raceställ, tur att tjejen var hemma.

Oneeyed

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2013
Hoj
-
Jag beställde en jacka i Oktober som fortfarande inte har kommit. Har varit i kontakt med dem vid flertal tillfällen där de bara säger att de ska skicka den så fort den kommer in i lager.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Nej, som tur var valde jag cash on delivery för en gångs skull. Brukar vanligtvis betala saker jag handlar online på en gång. Så det är väl bara att vänta och se om den behagar att dyka upp innan säsongen drar igång.

tycker du väntat rätt länge nu elle? Ok att man inte har nån användning för grejerna nu men 4-5 månader?? hadde jag vart du så hadde jag skrivit ett mail om hur missnöjd du e o att du inte vill ha din beställning längre. gör du det så spara all mail historik.

Oneeyed

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2013
Hoj
-
tycker du väntat rätt länge nu elle? Ok att man inte har nån användning för grejerna nu men 4-5 månader?? hadde jag vart du så hadde jag skrivit ett mail om hur missnöjd du e o att du inte vill ha din beställning längre. gör du det så spara all mail historik.

Jag har vädrat mitt missnöje mot dem och jag vill ju gärna ha jackan. Skulle jag hitta något annat under tiden är det bara att låta bli att ta emot leveransen då den skickas tillbaka efter tre leveransförsök av UPS när man valt COD som betalningssätt.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har vädrat mitt missnöje mot dem och jag vill ju gärna ha jackan. Skulle jag hitta något annat under tiden är det bara att låta bli att ta emot leveransen då den skickas tillbaka efter tre leveransförsök av UPS när man valt COD som betalningssätt.

Du kan neka den vid första försöket o begära RTS :mattias

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...