Vågar man handla online på fc-moto.de?

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Beställde en hjälm, ställ, underställ, stövlar i fredags 15/2. Har ringt dem 4 gånger sedan dess och hetsat. Det skickades iväg igår så förmodligen landar det på tisdag hos mig. När det gäller FC-Moto är det enbart COD som gäller för mig - och det efter att jag har sett att jag har fått allting som jag skall ha.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Beställde en hjälm, ställ, underställ, stövlar i fredags 15/2. Har ringt dem 4 gånger sedan dess och hetsat. Det skickades iväg igår så förmodligen landar det på tisdag hos mig. När det gäller FC-Moto är det enbart COD som gäller för mig - och det efter att jag har sett att jag har fått allting som jag skall ha.

Om du vill veta levdatum kan du skicka tr# i pm. :)

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Om du vill veta levdatum kan du skicka tr# i pm. :)

Tack! :)

Jag tjatade under samtliga samtal till dem om att de skall skicka mig ett trackingnr., något som dock aldrig kom, haha! Dock så landade samtliga grejer idag och i rätt storlek - så jag har ingenting att klaga på förutom att om ni ska vara säkra på att få saker inom rimlig tid - MAKE SURE att det finns i lager och ring och tjata. Dessutom - RING ALLTID - mejla aldrig, då händer absolut ingenting.

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Har handlat på FC en gång för 2 år sedan drygt, var mycket nöjd då.
Går nu i tankarna att handla där igen.
Finns de något annat bra ställe som kan konkurera med FC?

Har nämligen hittat ett ställ på FC-moto som jag vill ha. Men naturligtvis är min storlek slut. Tips på andra sidor som säljer ställ till vettiga priser mottages med största tacksamhet.

Last edited:

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05

Har nämligen hittat ett ställ på FC-moto som jag vill ha. Men naturligtvis är min storlek slut. Tips på andra sidor som säljer ställ till vettiga priser mottages med största tacksamhet.

Märke på stället? IOM att brittiska punden är pisslåg för tillfället så skulle jag kolla efter samma ställ från någon engelsk butik,, sportbikeshop.co.uk, Getgeared.co.uk
Helmetcity.co.uk etc... Britterna har 7ggr bättre kundservice dessutom så..

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu

Märke på stället? IOM att brittiska punden är pisslåg för tillfället så skulle jag kolla efter samma ställ från någon engelsk butik,, sportbikeshop.co.uk, Getgeared.co.uk

Jag önskar föreslå följande;
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?220624-Bra-webbutiker

Lycka till!

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM

Stället jag letar efter heter, berik enigma ls1 7932.
Jag tackar för sidorna får ta och kolla där:)

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nej det har blivit för litet över vintern. Tack och lov på de bra sättet så att säga så känns ändå ok:p
Inget fel på de annars tycker de e kalas bra:)

Jag har också blivit större, på det dåliga sättet :(

Nån som vet var man kan köpa Arlen ness stövlar till bra pris? Ej Fc-moto

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Tax area Sweden
Plus a tax difference of: standard (19 %) 3.94 €
Total amount 82.16 €
Total amount (without VAT) 65.73 €
Including VAT of: standard (25 %) 16.43 €

Påstår dom att jag får betala mer moms för att jag bor i Sverige? Va? Visst bara 4 € men ändå.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Med risk för att framstå som korkad: Beställde en vara från Fc-moto tidigare idag, men har nu hittat samma vara billigare hos en svensk firma hos vilken jag hellre beställer ifrån.

Som jag har fattat det hela så är det bara att skicka ett mail till fc moto där jag talar om att jag vill avbryta köpet, så är det hela ur världen. Tänker jag rätt? Förövrigt så har jag inte fått något bekräftelsemail ännu, men orderinfon talar om att ordern är "in process". Kan detta ställa till det hela?

Ber på förhand om ursäkt i falla detta ämne tagits upp tusen gånger i tråden redan.:)

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Med risk för att framstå som korkad: Beställde en vara från Fc-moto tidigare idag, men har nu hittat samma vara billigare hos en svensk firma hos vilken jag hellre beställer ifrån.

Som jag har fattat det hela så är det bara att skicka ett mail till fc moto där jag talar om att jag vill avbryta köpet, så är det hela ur världen. Tänker jag rätt? Förövrigt så har jag inte fått något bekräftelsemail ännu, men orderinfon talar om att ordern är "in process". Kan detta ställa till det hela?

Ber på förhand om ursäkt i falla detta ämne tagits upp tusen gånger i tråden redan.:)

Min erfarenhet är att dom inte kollar deras mail nåt vidare bra. Varge gång jag mailat dom så har det i allafall tagit 2-3 dagar innan dom svarar. Så förmodligen när dom svarar dig så har dom väl redan skickat din produkt. Eller så har u tur så dom inte hadde det hemma. Frågan är då om du kan avbeställa för även om den inte finns hemma så har dom ju en leverantör som dom i sim tur beställer från. Lycka till i allafall. Uppdatera hur ditt ärende går.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Min erfarenhet är att dom inte kollar deras mail nåt vidare bra. Varge gång jag mailat dom så har det i allafall tagit 2-3 dagar innan dom svarar. Så förmodligen när dom svarar dig så har dom väl redan skickat din produkt. Eller så har u tur så dom inte hadde det hemma. Frågan är då om du kan avbeställa för även om den inte finns hemma så har dom ju en leverantör som dom i sim tur beställer från. Lycka till i allafall. Uppdatera hur ditt ärende går.

Skickade ett mail i går där jag talade om att jag vill avbryta ordern. Med lite tur så ser dom det innan jag får bekräftelsemailet (som borde kommit direkt).

Lovar att uppdatera.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Sådär! Enligt orderstatusen så är min order nu annulerad, det gick fort. Dock har jag inte fått något mail som bekräftar det hela, men det verkar ju vara så fc moto fungerar.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Ja dom e sega på svara på mail men e den anulerad som status så har du säkert lyckats:)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati