Vågar man handla online på fc-moto.de?

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Tänkte köpa hjälm på hemsidan, vet vilken modell+strl jag behöver. Hur mycket ligger tullavgiften på? (jag har noll koll ang. sånt)

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Tänkte köpa hjälm på hemsidan, vet vilken modell+strl jag behöver. Hur mycket ligger tullavgiften på? (jag har noll koll ang. sånt)

Fc moto är en tysk firma = Inom EU = Ingen tull...
De har bra priser och stort sortiment, oftast får man paketen fort men vissa verkar ha haft lite otur? Jag har inte haft nå problem alls iaf.. Go Fc MOto! :D

SoRiiNHo

ThE DoCToR #46
Gick med
15 Oct 2011
Hoj
Street Triple
Ni som har beställt från FC MOTO och betalat vid leverans? betalade ni då med SEK eller Euro?

Tack på förhand!

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Som användaren ovanför så undrar jag också om en annan sida.

Är det någon som beställt ifrån http://www.motoemoto.biz och vet hur det fungerar?

Tjena. Jag har mitt andra ställ på väg hem från MotoeMoto. Inga problem alls med förra ordern och idag fick jag tracking-nummer till paketet som är på väg hem (beställde i Måndags och paketet är redan i Tyskland).

Första ordern beställde jag dock via deras eBay-shop, kändes säkrare att ta det via eBay om något skulle krångla. Kunde nämligen inte hitta någon recension om den sidan. Deras eBay sida: stores.ebay.com/MOTOEMOTOBIZSRL

Bra med dom är att man kan betala via Paypal med.

dub

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2011
Hoj
KTM 690 SMC
Tjena. Jag har mitt andra ställ på väg hem från MotoeMoto. Inga problem alls med förra ordern och idag fick jag tracking-nummer till paketet som är på väg hem (beställde i Måndags och paketet är redan i Tyskland).

Första ordern beställde jag dock via deras eBay-shop, kändes säkrare att ta det via eBay om något skulle krångla. Kunde nämligen inte hitta någon recension om den sidan. Deras eBay sida: stores.ebay.com/MOTOEMOTOBIZSRL

Bra med dom är att man kan betala via Paypal med.

Skönt o höra att det fungerat för dig. Har haft lite mailkontakt med dom och de är både snabba på att svara och trevliga så jag tänkte lägga en beställning här i dagarna. Tack för ebaylänken också, ska se efter om det går att göra ett köp via den.

Plew

Hungalabungala
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Superduke
Var handlar ni ifrån nuförtiden? Jag är ute efter hjälm och FC-Moto verkar inte ha något inne på lager överhuvudtaget, allt står som slutsålt.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Nu har även jag handlat på fc-moto.de och mina känslor är blandade... Första gången beställde jag 3par sidi vortice som jag fick avboka efter 7veckor för att dom inte kom och nu denna gången beställde jag sidi vortice igen och fick väntar ca 4veckor och jag förskte även avboka dom efter ca 2.5veckor men ingen respons och så kom dom då 1.5veckor senare ändå... Igentligen är jag missnöjd men eftersom stövlarna är sjukt goa så lindrar ju det lite =)

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Var handlar ni ifrån nuförtiden? Jag är ute efter hjälm och FC-Moto verkar inte ha något inne på lager överhuvudtaget, allt står som slutsålt.

hjälmar har du massor av uk sidor som är billiga och bra, racevisors.co.uk, helmetcity.co.uk, lidsdirect.co.uk!

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07

Som sagt, kolla de engelska sidorna! :tummenupp
Jag beställde precis hem en Shoei X-Spirirt II för 399£ samt TCX stövlar för 229£ vilket är rena fyndet mot här!
Helmetcity.co.uk is the shit:banana

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Husaberg
Lika illa här, beställde ett par Vortice och lite annat smått för snart 3 veckor sedan, fanns i lager då enligt siten.
(Om det inte är så att de visar alla storlekar och färger trots att de inte har dem i lager.)
Sen fastnade ordern efter några dagar i statusen "In process" och så har den varit sedan 1:a mars.
Mailade dem fem dagar senare och undrade vad som hänt, fick svar efter 4 dagar att de var "very eager to dispatch your order as fast as possible." Jaha?
Jag frågade varför det tog sådan tid (den 7:e mars) men har ännu inte fått något svar.

Känns som kundtjänsten kan förbättras.
Kommer nog handla där igen förutsatt att jag får mina grejer snart, priserna är ju så bra.

Nu har även jag handlat på fc-moto.de och mina känslor är blandade... Första gången beställde jag 3par sidi vortice som jag fick avboka efter 7veckor för att dom inte kom och nu denna gången beställde jag sidi vortice igen och fick väntar ca 4veckor och jag förskte även avboka dom efter ca 2.5veckor men ingen respons och så kom dom då 1.5veckor senare ändå... Igentligen är jag missnöjd men eftersom stövlarna är sjukt goa så lindrar ju det lite =)

Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Samma sak här, beställningarna har alltid gått på typ 3-4 dagar innan. Nu köpte jag ett Spyke ställ och det står att ordern är betald och klar och nu "In process". Det verkar som om mina pengar har studsat tillbaka för nu ser jag ingen dragning längre från FC-moto och inget skinnställ har dykt upp sen den 29:e Mars.

Har skickat mail till deras support igår förmiddag men inget svar.

Riktigt dåligt denna gång...

Lika illa här, beställde ett par Vortice och lite annat smått för snart 3 veckor sedan, fanns i lager då enligt siten.
Sen fastnade ordern efter några dagar i statusen "In process" och så har den varit sedan 1:a mars.
Mailade dem fem dagar senare och undrade vad som hänt, fick svar efter 4 dagar att de var "very eager to dispatch your order as fast as possible." Jaha?
Jag frågade varför det tog sådan tid (den 7:e mars) men har ännu inte fått något svar.

Känns som kundtjänsten kan förbättras.
Kommer nog handla där igen förutsatt att jag får mina grejer snart, priserna är ju så bra.

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Husaberg
Har du hört nåt än?

Samma sak här, beställningarna har alltid gått på typ 3-4 dagar innan. Nu köpte jag ett Spyke ställ och det står att ordern är betald och klar och nu "In process". Det verkar som om mina pengar har studsat tillbaka för nu ser jag ingen dragning längre från FC-moto och inget skinnställ har dykt upp sen den 29:e Mars.

Har skickat mail till deras support igår förmiddag men inget svar.

Riktigt dåligt denna gång...

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Fc-moto funkar om dom har prylen hemma, men har dom inte det så står det iaf inte på hemsidan att produkten är slut. Sen skiter dom typ i att svara ordentligt på mail. Trisst att det ska vara så jävla förbannat svårt att ha en duglig dialog med en kund...

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Har du hört nåt än?

Fick ett mail igår med infon:

Dear customer, we will look in to this order and contact you as soon as possible.

Nu jävlar alltså! Fan vad dåligt. Pengarna verkar ha studsat tillbaka, nu vill jag bara få min order cancellerad, jag måste fan ha ett nytt fräsigt raceställ innan 10 april!
Hur fan kan man ha så dålig service? nåt jävla autoreply så fort nån gnäller.

Allting innan har funkat klockrent, men om dom inte har varan i lager så verkar inte deras webshop fixa detta.

Och vad är det med sporthoj.com's svarformulär!? det hänger sig ju hela tiden! Fimpa autosparningen för det funkar fan skitdåligt på både paddan och burken.

mvh

/Jävligt sur

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Monster 900
Har en ny hjälm på ingång
skickade ordern för 8 dagar sen och igår kom ett mejl med tracking nr hos ups.
Ska registreras hos UPS under dagen, kommer den lagom till premiären nästa fredag :)

shoei_xr1100_chroma_tc1.jpgchroma-trasera.jpg

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...