Du betalar med kort över telefon(!) till UPS
Nu drar det ihop sig att beställa en Kriega US-20 från FC. Jag funderar på detta om COD, hur funkar det? Har UPS med sig någon kortbetalningsmaskin eller är det kontanter som gäller?
Chauffören kan ringa upp till trafikledningen när han kommer ut med paketet och de tar då betalt via telefon i kortsystemet. Beror dock lite på vart du bor, är det Malmö-området kan du ringa direkt till våran växel och söka killen som sköter kortbetalningen. Hör av dig i pm så kan jag kika närmre.
Kräver UPS ut kortnummer och cvv kod över tfn?? Verkar ju helt sjukt! Det är precis som med Globenbokningen som man också ger kortnummer och cvv koden (de tre sista siffrorna på baksidan) över tfn till kundtjänsten. Den som skriver ner detta kan sedan handla online wherever....eller om man skriver ner och sen slänger lappen med kortnummer och cvv kod...
Det här ( http://www.polisen.se/Arkiv/Nyhetsarkiv/Gemensam/Bedragare-fotar-betalkort-pa-restauranger-/)
är samma sak fast man fotograferar fram och baksida på kortet istället för att skriva ner siffrorna på ett papper
Jag tror inte att cvv koden behövs i det kortsystemet och du har ju alltid valet att betala kontant med jämna pengar.
Kortnummer o dylikt skrivs inte ner nånstans utan läggs endast in direkt i kortsystemet.
Du vet att alla kassörskor i affären kan memorisera de fyra sista siffrorna i ditt kortnummer och cvv koden? Kortnumret står ju på kvittorullarna utom de fyra sista o cvv koden. Lätt fixat att skimma om man bara vill.
Tror inte det har hänt nån gång i världshistorian att de tre killar som sitter på trafikledningen någonsin skimmat en kunds kort...dom har inte ens tid för sån småpotatis när det finns paket som ligger o skräpar ute på vårt center som är värda halvmiljonen styck.
Aha, jag KAN alltså välja att betala kontant till UPS-budet också? För att slippa risken att kanske du svarar så kanske kontanter är det enda säkra hehe...
Jag tror inte att cvv koden behövs i det kortsystemet och du har ju alltid valet att betala kontant med jämna pengar.
Kortnummer o dylikt skrivs inte ner nånstans utan läggs endast in direkt i kortsystemet.
Du vet att alla kassörskor i affären kan memorisera de fyra sista siffrorna i ditt kortnummer och cvv koden? Kortnumret står ju på kvittorullarna utom de fyra sista o cvv koden. Lätt fixat att skimma om man bara vill.
Tror inte det har hänt nån gång i världshistorian att de tre killar som sitter på trafikledningen någonsin skimmat en kunds kort...dom har inte ens tid för sån småpotatis när det finns paket som ligger o skräpar ute på vårt center som är värda halvmiljonen styck.
Att hinna memorera de fyra sista siffrorna på kortet och sedan vända på det för att memorera cvv koden känns ngt pyssligare än för en som får siffrorna upplästa i tfn... spelar ingen roll för min del egentligen. skulle aldrig uppge mitt kortnr i tfn till någon hur säkert det än är.. i övrigt så reser jag över hela världen i mitt arbete och handlar med kort och har bara blivit skimmad en gång under alla år...
Du skulle bara veta vilket sifferminne jag har. Behöver bara titta på det snabbt så sitter det.
Nu drar det ihop sig att beställa en Kriega US-20 från FC. Jag funderar på detta om COD, hur funkar det? Har UPS med sig någon kortbetalningsmaskin eller är det kontanter som gäller?
Beställ direkt från Kriega i England i stället, det gjorde jag. Funkade finfint, då iaf.
Du skulle bara veta vilket sifferminne jag har. Behöver bara titta på det snabbt så sitter det.
Rain Man på riktigt...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |