Vågar man handla online på fc-moto.de?

haobey

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Hoj
Street Triple -09
Beställde, betalade och väntade... Kom aldrig mail om att beställningen gått igeom. Pengar reserverades, ringe samma dag och fick svar att den kommit in. Några dagar senare släpptes pengarna. Maiöade sjuttioelva mail, inget svar... La ny beställning samt registrerade mig. Denna gång valde jag cash on delivery. Inget mail återigen?.. WTF! Mailade och cancelerade vilket gjorde att de tog bort beställningen. Varför sätts svensk moms? Frågan kom upp i tråden och svaret var att de omsatte mer än ett visst belopp.. Hursom, letar efter annan brittisk eller tysk handlare med bra priser.:3freak

Kollat så mailen inte hamnat i spam/skräpposten?

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
Kollat så mailen inte hamnat i spam/skräpposten?

Ahh! Kunde ju låta bli men måste erkänna att så var fallet. Fasen, my bad. Låg under spam.
Anledningen till att de cancelerade första bestänningen var att den var slut på lager. Står däremot fortfarande som grön på lagerstatus. Alpinestars Carver 2pc stl 52.

Last edited:

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Aprilia Shiver
Ahh! Kunde ju låta bli men måste erkänna att så var fallet. Fasen, my bad. Låg under spam.
Anledningen till att de cancelerade första bestänningen var att den var slut på lager. Står däremot fortfarande som grön på lagerstatus. Alpinestars Carver 2pc stl 52.

Fan vad glad jag är att du gjorde! Sitter ju här och väntar på min beställning helt utan vetskap om att jag hade ett mail i Spam-korgen...

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08

Har nyligen lagt en beställning från www.motocard.com, ser de har Alpinestars Carver 2pc i stl 52 (de tvåfärgade är 67 EUR billigare än på FC moto och finns i lager), plus att de har gratis frakt (!) för beställningar över 60EUR. De svarar dessutom på mail och verkar superseriösa överlag, jättetydlig information om allt på sidan. Fick tracking# från UPS tre dagar efter jag lagt min beställning så är hittills väldigt nöjd :tummenupp

Kan tillägga att jag returnerat ett ställ från fc moto utan problem, jag bara fyllde i retur-pappret och packade i en låda och skickade med posten, tog väl en vecka sen hade jag pengarna tillbaka på kontot.

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
Pixie: tack! Grymt bra ju! Det blev 103 euro billigare! Med cash on delivery samt svensk moms från fc moto så blev det en rejäl slant jag sparade nu! Tack för tipset, nu ska jag avboka från fc bara.
:tummenupp

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Beställde 10 maj. Står fortf "In process" på ordern.

Har visserligen bara gått 5 dagar men NÅTT borde ju ha hänt.

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
WippaN^> Samma sak här, fast 12:e maj. Men det står på deras sida att det brukar ta 5-7 dagar innan de skickar, 8-10 vid säsong. Så det är nog full normalt enligt hur de jobbar.

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Aprilia Shiver
WippaN^> Samma sak här, fast 12:e maj. Men det står på deras sida att det brukar ta 5-7 dagar innan de skickar, 8-10 vid säsong. Så det är nog full normalt enligt hur de jobbar.

Och ni har kollat skräpostmappen (av någon anledning hamnade deras svar där för min gmail)? När jag väl hittade mailet, där det stod att hjälmen (av de 6 artiklar jag beställde) inte fanns i lager, och mailade dem så svarade de på 3 minuter. Skickade en ny frågan och 3 minuter senare ett nytt svar. Nu är grejerna på väg. Tog 9 dagar sammanlagt för att invänta att allt fanns på lager.

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Aprilia Shiver
Ser att mitt paket skall vara framme imorgon eftermiddag. Jag vet redan nu att jag inte är hemma då, vad gör de då med paketet?

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Ser att mitt paket skall vara framme imorgon eftermiddag. Jag vet redan nu att jag inte är hemma då, vad gör de då med paketet?

Efter första leveransförsöket kan du ringa och ändra leveransadress om du vill, alternativt hämta upp det redan imorgon kväll på utlämningsplatsen.

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Är det ups så lämnar dom en lapp, finns en fullmakt där. Brukar skriva att de kan ställa paketet under min trappa, bor i villa. Kanske svårt att göra om man bor i lägenhet :p annars är det bara att åka och hämta :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Är det UPS och allt är betalt, portkod finns på pkt o dyl så funkar fullmakt även vid första försöket.
Skriv sändningsnummer, namn, signatur och att det får lämnas utanför på en lapp o tejpa på dörren.

Efter första försöket kan du hämta, ändra adress o skjuta upp lev genom att kontakta kundtjänst. Eller mig i pm om jag råkar se pm:et i tid. Jävla tapatalk visar inte pm bra. ;)

UPS gör tre leveransförsök tre vardagar i följd om all information såsom portkod finns på paketets adresslapp. :)

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Fick min jacka + byxor + höftskydd i måndags, fick ryggskyddet idag. Tog en dryg vecka. Körde på COD. Skickade dock tillbaks jackan igår för den var en storlek för stor trots allt. Får se hur smidigt det går, men hitills har det fungerat rätt bra. Det enda negativa jag kan anmärka på är att jag tycker det är dåligt att de inte skickar ut bekräftelse på mail när ordern är lagd och när den skeppats. Men man kan förvisso själv kolla detta på deras hemsida.

Look2

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
08 Yamaha FZ1
Skall precis försöka göra en order.
Men skall leta efter en knapp som heter "place order with costs" jag hittar ingen sådan, bara en knapp som heter next.

Vad gör jag för fel ?

Hade fyllt i formuläret fel... Nu funkade det.

Last edited:

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
DEM KAN DRA ÅT HELVETE säger jag bara, mest idiotiska företaget i hela jävla världen. Meddelar inte att sakerna inte finns i lager och att dem inte ens kan hämta hem det, man måste själv ringa och då drar dem ut på allt efter 1 månad får man pengarna tillbaka efter massa klydd.

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
DEM KAN DRA ÅT HELVETE säger jag bara, mest idiotiska företaget i hela jävla världen. Meddelar inte att sakerna inte finns i lager och att dem inte ens kan hämta hem det, man måste själv ringa och då drar dem ut på allt efter 1 månad får man pengarna tillbaka efter massa klydd.

Varit med om precis samma sak på mina två senaste ordrar. har fått maila o fraåga varöfr det inte händer nåt och efter mycet om och men så har det kommit fram att sakerna inte går att få trots att de funnits med på hemsidan.

Har börjat handla på www.motoin.de tog 3 dagar så hade jag grejerna hemma

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Var nog nära att det blev samma för mig som de två ovan... Beställde nya stövlar och de skickade dem idag ...tre veckor efter jag lade ordern. Ingenstans på sidan stod det att det inte fanns på lager och att det tydligen var JÄTTEsvårt att få tag på dem från alpinestars. Fastän det är årets modell...

Vettefan om jag vågar skicka efter därifrån igen. Eller kanske på hösten då man har hela vintern på sig att vänta på prylarna. :rolleyes:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati