Vågar man handla online på fc-moto.de?

Jag fick precis tillbaka pengarna från en order som jag la 29 maj, strulat riktigt ordentligt. Orkar inte berätta hela historian men den slutar med att jag blev 470kr fattigare, utan vara och att jag aldrig kommer handla där igen.
 
Fc moto är bra och mycket billigare. Men tänk bara på att du vet vilken storlek du ska ha på dina grejor. Blir dyrt att skicka tillbaka dom.
 
Fick precis mitt paket avlämnat av UPS, betalade kontant för att slippa betala med kort över telefon. Funkade fint. Nu har jag en Kriega US-20 i min ägo, 895:- fattigare... :D
 
Vad beställde du?

Jag beställde skinnställ, handskar och stövlar. Inget fanns i lager får jag veta efter nån vecka, men dom skickar endå ut fel stövlar. Allt tog en jävla tid(månader). Jag fick tillbaka pengarna för det jag köpt men inte för frakten tillbaka.

Jag har handlat hos dom tidigare och det har funkat bra men denna gång gick det åt skogen.
 
Kan vara postat tidigare; men rabattkod på 5%: FCMOTOWG5SEK ( = gratis frakt :yoparty )

Precis beställt stövlar, hoppas på det bästa!

EDIT1: Dom är nu skickade. Tog ~4 dagar, väntar på upphämtning av UPS.
EDIT2: Tog precis emot stövlarna. Kanske något stora; men inget fel i övrigt. Allt som allt tog det 8 dagar, kan bara rekommendera.
 
Last edited:
Beställde hjälm, handskar och stövlar i slutet på Februari.
Fick hjälm o handskar för en vecka sedan.

Men det stod redan när jag beställde att de inte hade allt hemma och de höll mig hela tiden uppdaterad via mail om hur det gick.

Slutligen kunde de tyvärr inte leverera stövlarna men utan att ha gnällt eller tjatat hade de lagt med en kompensation för en dryg hundring.

Så jag är väldigt nöjd med dem.

Ps. Fast jag skulle egentligen vilja leva som jag lär och köpt allt här hemma för att inte bli av med den lokale handlaren. Ds.
 
Beställde jacka o byxor, tog två veckor innan de sa att byxorna skulle dröja 3 månader. 1 vecka för att få dem att ändra ordern till att bara skicka jackan. Imorgon kommer jackan, beställningen gjordes 26/3. Förra gången köpte jag ett skinställ, det var hemma på 5 dar.
 
beställde nya skor därifrån, beställde på fredagen, dom jobbade tydligen den helgen så dom skickade paketet på lördagen och jag hade grejjerna på tisdagen!

supernöjd med andra ord :banana
 
Jag fick precis hem min leverans därifrån! Supernöjd.
Det var ett par varor som inte fanns på lager. Då mailade dom mig om det omgående och frågade om jag ville vänta. Jag ringde även till deras support för att göra en ändring i sista sekund. Dom talar bra Engelska och är vänliga! Bara 2 dagars leverans dessutom! Supernöjd! :banana:yoparty
 
Jag köpte en hjälm från dem för en månad sen. Jag fick hjälmen 3 dagar senare och allt gick bra. Jag blev riktigt nöjd och jag kommer utan tvekan beställa från dem igen :)
 
hmm 5 dagar att packa 2par skor... Tydligen fanns det inte 2par varpå man skickar 1par skor och man snällt får vänta på par nr.2... jajaja hoppas att det stämmer med 5 dagar till nästa leverans kommer hem.
 
Det största problemet är nog UPS dom som kör har inga mobiler så dom kan ringa upp å boka tid.
Deras service är så där enl folk.
 
Det största problemet är nog UPS dom som kör har inga mobiler så dom kan ringa upp å boka tid.
Deras service är så där enl folk.

Bara en simpel fråga, om du hade ca 70 leveranser i din bil och ska ringa dessa 70 kunder och bestämma leveranstid. Hur många paket tror du att chauffören skulle hinna köra ut när 80% av alla kunderna vill ha sitt paket samma klockslag? Om du sedan prickar ut på en karta hur mycket kors och tvärskörande gör för miljön och hur mycket tid som går bort och sedan tiden som går åt till samtalen då policyn säger att chauffören inte får tala i telefon när han kör så kanske du börjar förstå problemet. ;)
 
Vågar man så kan man skriva en fullmakt och klistra upp på dörren, men annars funkar ju lev till jobbet liks bra :)
 
Bara en simpel fråga, om du hade ca 70 leveranser i din bil och ska ringa dessa 70 kunder och bestämma leveranstid. Hur många paket tror du att chauffören skulle hinna köra ut när 80% av alla kunderna vill ha sitt paket samma klockslag? Om du sedan prickar ut på en karta hur mycket kors och tvärskörande gör för miljön och hur mycket tid som går bort och sedan tiden som går åt till samtalen då policyn säger att chauffören inte får tala i telefon när han kör så kanske du börjar förstå problemet. ;)

Då ska dom nog lägga ner.DHL Jetpack funkar det för.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top