Vågar man handla online på fc-moto.de?

YZF R6

Värst av alla
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
R6 -06
Alla paket jag har fått så står de 2kg.

Har beställt full mc utrustning 2 ggr och hjälm och ställ 1 ggr så ja vet hur e funkar!

Ring först, beställ, vänta någon dag på mail från UPS, då vet du att grejerna kommer!

Lycka till allesammans!

Går bra att PM:a om nu undrar över någon detalj!

//Andreé

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
I det stora hela så är dom nog rätt bra på FC-Moto. Har beställt därifrån 2 ggr, och bägge gångerna så har dom ringt upp och frågat om allt är okej... Och har dom inte en sak på lager så brukar dom alltid erbjuda en annan vara till reducerat pris, det är ganska schysst faktiskt... Sen att priserna är kalas + att man kan betala vid leverans vid dörren, ja det är ju grymt bra service...

Visst gör dom fel som alla andra, men dom har fan hela världen som kunder och då blir det nog rätt snurrigt ibland...

Kimmen.

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
Det funkade bra för mig. Läste rekommendationerna på forumet om att kolla lagerstatus först. Stövlarna var beställningsvara så då kom vi överens om att skicka i delleveranser för att jag skulle få grejerna så fort som möjligt. Grejerna kom i bra tid till rätt pris och jag är klart nöjd. Hade en del telefonkontakt med Farshid, som var helt ok på engelska tyckte jag.

Problemet! Är om man som jag bor i norrland (Luleå tex). Då funkar INTE cash on delivery. Man blir hänvisad att betala in i förskott över internet till Skellefteå lastbilsstation, vilket man i efterhand förstår kostar 40 kr extra. Detta torskade jag på 2 ggr pga två delleveranser. Andra gången fick jag veta att man kunde betala direkt till UPS konto och slippa 40kr avgift. Fick dock ett snäsigt svar om att då ficka jag åka in till banken och betala över disk, faxa in ett kvitto till skelbs, och paketet skulle bli minst en dag försenat. Har reklamerat detta till UPS eftersom jag inte fått den tjänst jag betalat för (cod-avgiften) samt de två extra avgifterna. Får se vad som händer med det.

FC-Moto har jag inget att klaga på!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Precis lagt en order på runt 20k (jävla Gin & Tonic!!!) och får hoppas det går bra nu :fyllisar

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
FC funkade skitbra, grejerna levererade hemma vid dörren (!) (2 försök dessutom!) efter 4 dagar för 100 spänn frakt och spara minst 30% på priset dessutom, jämför det med att t.ex åka 2x8 mil till Lelles för att få värdelös service och betala svenska monopolpriser. Prisa Gud för internet!
Och så fick man ju reda på vad FC står för också.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
FC funkade skitbra, grejerna levererade hemma vid dörren (!) (2 försök dessutom!) efter 4 dagar för 100 spänn frakt och spara minst 30% på priset dessutom, jämför det med att t.ex åka 2x8 mil till Lelles för att få värdelös service och betala svenska monopolpriser. Prisa Gud för internet!
Och så fick man ju reda på vad FC står för också.

Hmm, nu blir det nästan lika kul att få hem grejerna som tydligen visar vad FC ska stå för?! som att få just grejerna! Har ju nu när du säger det inte en aning om vad det betyder!

Ang. fylleshopping så är det kanon! Fler borde prova på denna typ av shopping. :yoparty

Hypocrisy

Metalbrud
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Honda VTR1000 -97
Alpinestar SG1 Stella

AAAAH! Fyfan för att man hittade den här tråden:yoparty
Import från fc-moto is the shit!
Nu har jag beställt mitt första ställ,
ÅÅÅÅH!!! Väntar olidligt! Kommer fan sitta och vänta tills det kommer. Har väntat 5 minuter redan:gnissla
tick tack tick tack

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Hmmm...En snabb fråga bara ... Är frakten till Sverige från FC-moto , EUR 10,90 OAVSETT storlek på paket ??....

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
AAAAH! Fyfan för att man hittade den här tråden:yoparty
Import från fc-moto is the shit!
Nu har jag beställt mitt första ställ,
ÅÅÅÅH!!! Väntar olidligt! Kommer fan sitta och vänta tills det kommer. Har väntat 5 minuter redan:gnissla
tick tack tick tack

Vet hur det känns, jag vill bara få hem mina grejer, nu! Men det står bara "In process " under status.. Vänta vänta...

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
La som ni ser min order idag, på ett Alpinestars SG-1 2PC Black/Gray strl 52

tror ni man får det i början av nästa vecka då?

Jag vill passa på att slå ett slag för mig själv. MIG MIG MIG! Kolla i fyndhörnan, där finns det bl.a ett SG-1 i storlek 52 billigt uta helvet! :mad:

FYNDHÖRNAN

Nu har du redan beställt ditt, men nån annan kanske kan göra ett fynd. :(

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Ja som vanligt gör du reklam hur som helst medans alla andra blir bannade för det...

har väl att göra att han betalar för banners som syns bla här till vänster (eller snarare hade gjort det om man inte hade adblock installerat :arsele )

Edit: Hur tusan lyckades AndreasNo's inlägg försvinna så att man inte ens ser att något har plockats väck? :va

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
har väl att göra att han betalar för banners som syns bla här till vänster (eller snarare hade gjort det om man inte hade adblock installerat :arsele )

Edit: Hur tusan lyckades AndreasNo's inlägg försvinna så att man inte ens ser att något har plockats väck? :va

Ja han betalar för att den bannern ska synas där, inte den extrareklamen han gör skulle ja gissa på..

Inlägget försvann mystiskt för att moderatorer kan plocka bort inlägg hur som helst utan att de syns.. o känsliga inlägg får såklart inte ligga kvar...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ja han betalar för att den bannern ska synas där, inte den extrareklamen han gör skulle ja gissa på..

Inlägget försvann mystiskt för att moderatorer kan plocka bort inlägg hur som helst utan att de syns.. o känsliga inlägg får såklart inte ligga kvar...

RoLLERs är en betalande annonsör. I det läget känns det okej att man pushar lite för sig själv i trådar om just tyska webshoppar eller whatever. Ingen förutom du verkar störa sig så illa att de måste kommentera det, även om det såklart inte är otroligt att nån annan retar sig på det.

Jag är övertygad om att ingen moderator är ute efter dig och dina inlägg på ett personligt plan, så tagga ner med konspirationsteorierna.

Mvh,

Mattias, moderator.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
RoLLERs är en betalande annonsör. I det läget känns det okej att man pushar lite för sig själv i trådar om just tyska webshoppar eller whatever. Ingen förutom du verkar störa sig så illa att de måste kommentera det, även om det såklart inte är otroligt att nån annan retar sig på det.

Jag är övertygad om att ingen moderator är ute efter dig och dina inlägg på ett personligt plan, så tagga ner med konspirationsteorierna.

Mvh,

Mattias, moderator.

Ja okey, en liten inflikan om att han säljer samma ställ billigt här i sverige i denna tråden kan vara okey, men det faktum att han gör reklam för sig själv "vad fick dig att le"-tråden är ju bara wierd.
Nej det är säkert bara jag som stör mig såpass så jag måste kommentera det, uppenbarligen, eftersom det bara är jag som kommenterar.

Jag sa inte att det är mot mig personligen, jag sa att känsliga inlägg inte får ligga kvar.
Att det råkar vara mina känsliga inlägg som tas bort är väl antagligen för att det råkar va just jag som skriver de känsligaste.

:pannkyss

Vad han betalar för har du väl ingen som helst aning om? Du vet väl inte vad roller och swedie har gjort för deal?

Som jag skrev, gissar jag på.

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jag sa inte att det är mot mig personligen, jag sa att känsliga inlägg inte får ligga kvar.
Att det råkar vara mina känsliga inlägg som tas bort är väl antagligen för att det råkar va just jag som skriver de känsligaste.

Personligen har jag inget emot att moderatorer plockar väck dina eller andras inlägg men då ska det synas också (med motivering), det brukar det t.ex. alltid göra när swedie plockar något.

Men det kanske bara var ett misstag i arbetet så då spelar det mindre roll.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Personligen har jag inget emot att moderatorer plockar väck dina eller andras inlägg men då ska det synas också (med motivering), det brukar det t.ex. alltid göra när swedie plockar något.

Men det kanske bara var ett misstag i arbetet så då spelar det mindre roll.

Det var inte första gången mina inlägg försvann utan ett spår :)
Men det är väl bara nån moderator som inte riktigt vet hur man gör som Swedie gör när han tar bort, ja vet inte :rolleyes:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det var inte första gången mina inlägg försvann utan ett spår :)
Men det är väl bara nån moderator som inte riktigt vet hur man gör som Swedie gör när han tar bort, ja vet inte :rolleyes:

Så är det säkert.

Man kan ju välja att bita sig i läppen innan man klagar också. Kanske ta sig en funderare över om man har nåt att vinna på att börja gapa om orättvisor när ingen annan verkar känna sig påhoppad.

Att ständigt göra sig till gossen som påpekar att kejsarens nya kläder faktiskt inte är några kläder alls tror jag inte leder nånvart. Men visst, negativ uppmärksamhet är också uppmärksamhet och man bör ta alla chanser att få sådan.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024