Vågar man handla online på fc-moto.de?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Så är det säkert.

Man kan ju välja att bita sig i läppen innan man klagar också. Kanske ta sig en funderare över om man har nåt att vinna på att börja gapa om orättvisor när ingen annan verkar känna sig påhoppad.

Att ständigt göra sig till gossen som påpekar att kejsarens nya kläder faktiskt inte är några kläder alls tror jag inte leder nånvart. Men visst, negativ uppmärksamhet är också uppmärksamhet och man bör ta alla chanser att få sådan.

Jag lär av mästaren. :tummenupp

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Jag kan säga att jag är övernöjd med fc-moto, beställt därifrån 2ggr och båda gångerna har dete gått jättesnabbt.
Beställde hjälm, boots, handskar förra året, betala med kort o det tog lite mer än 1 vecka för sakerna att komma.
I onsdags (12/9) beställde jag ett Arlen Ness ställ på höstrean. Inom tiden av 5min fick jag 3 mail, först orderbekräftelsen, sen att allt var packat, sen att det var skickat... tog alltså 5 min att få iväg stället ti mig... Fick det idag, 3 dagar senare ;)
Där sparade jag en massa pengar, stället gick på 10000:- på höstrean på Mc-Huset, jag betalade €799 ;)

Så jag ser inget fel med Fc-moto, men jag tror det tar det går fortare när man betalar med kort än väljer betalning vid mottagning...

D va alles....

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
Jag kan säga att jag är övernöjd med fc-moto, beställt därifrån 2ggr och båda gångerna har dete gått jättesnabbt.
Beställde hjälm, boots, handskar förra året, betala med kort o det tog lite mer än 1 vecka för sakerna att komma.
I onsdags (12/9) beställde jag ett Arlen Ness ställ på höstrean. Inom tiden av 5min fick jag 3 mail, först orderbekräftelsen, sen att allt var packat, sen att det var skickat... tog alltså 5 min att få iväg stället ti mig... Fick det idag, 3 dagar senare ;)
Där sparade jag en massa pengar, stället gick på 10000:- på höstrean på Mc-Huset, jag betalade €799 ;)

Så jag ser inget fel med Fc-moto, men jag tror det tar det går fortare när man betalar med kort än väljer betalning vid mottagning...

D va alles....

Nja fick min Astars-stövlar två dagar efter beställning, med betalning vid mottagning. Sen blev det kuckel för jag inte var hemma och kunde ta emot men det är en annan femma :tummenupp

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det verkar gått bättre för er än vad det gör för mig. Får inte ens svar på de två mail jag skickat..

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
Fan vad grymt nu blev jag sugen på att spara lite pengar! Det ända jobbiga är väl att jag inte kan testa grejjerna och få dom passa så bra som om jag köpte här i sverige...

Men om jag ska köpa jacka och byxor då.

Jag är 173 och väger 74 vad ska jag sikta på för storlek?

Hur stora är ni och vad har ni tagit för storlek? har det passat bra när ni fått hem de?

Tacksam för svar :)

Edit: den här jackan ska jag ha http://shop.strato.de/epages/102070...t/SubProducts/Alpinestars-Stunt-2-Jacket-0001

Last edited:

Hypocrisy

Metalbrud
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Honda VTR1000 -97
Fan vad grymt nu blev jag sugen på att spara lite pengar! Det ända jobbiga är väl att jag inte kan testa grejjerna och få dom passa så bra som om jag köpte här i sverige...

Ahmen, det är väl inget att snåla på. Eftersom man sparar flera tusenlappar på importen har du nog råd att frakta tillbax skiten och ta en annan storlek om det inte passar perfekt.
Eller testa ett ställ i Sverige och skicka efter det från alles Düskland.
:yoparty

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
För er som har haft mailkontakt med FC-moto, hur länge har ni fått vänta på svar?

Hypocrisy

Metalbrud
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Honda VTR1000 -97
För er som har haft mailkontakt med FC-moto, hur länge har ni fått vänta på svar?

Det är bättre om du ringer upp dem. Leta efter numret på deras sida. Där svarar dem. (tänk dig själv att ha hela europa/världen? som kundkrets och behöva sitta vid mejlen och glo halva passet)

AndersHallman

Ny medlem
Gick med
19 May 2007
Hoj
.

Har varit pa F1 i Belgien under helgen och befinner mig just nu i Aachen, Tyskland. Dvs FC-Motos "hem". Var inne i deras butik i dag och kikade lite grann. Det är inte den största butiken jag sett, storleks mässigt som ett mindre cafe. Väldigt trevlig personal, och hon sag Väldigt bra ut ocksa :yoparty

Ni ser att jag skrev hon... det är för att det endast jobbar 2 pers där. En pa lagret och en i butiken. Av det lilla jag förstod av lager killens tysk-engelska blandning sa sköts all export och mejl kontakt av de tva personerna.
Sa nu kanske ni har lite överseende med lite väntan...:tummenupp

Förresten, var in pa MacDonalds igar kväll här i stan och beställde, efter manga om och men, en hamburgare bara med ost. Satt och väntade och stund och sedan fick jag min sk. "hamburgare", bröd med en ost skiva mellan!:huvet Sa jag gick och sa att hon glömde hamburgaren da började fanskapet skrika och leva om:gnissla

Jag gick min väg med ett stort leende pa läpparna iaf :)

Men vad är det med tyskarna egentligen? Fattar inte en sate engelska!?!?:va

Over and out from Aachen

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Fick svar idag, minst en vecka kvar till leverans.. Surt sa räven! Men Gött sa spargrisen!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nån som har koll på vad detta betyder? För levererat är det ju inte..

FCM.jpg

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.

Men vad är det med tyskarna egentligen? Fattar inte en sate engelska!?!?:va

Off topic, men men.

Jag och polarna stannade på en McDonalds efter någon stor motorväg i tyskland och ska fika. Polarn som inte kan tyska trippar fram och beställer på engelska "Three large black coffee"

Kassörskan fattar noll, även fast polaren upprepar sig. Sen får vi översätta till tyska för att hon ska förstå.

Engelskakunskaperna är inte alltid de bästa i Tyskland.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det kallas transportlogistik och det är inte logiskt. Förmodligen har de läst in fel koder när paketet skickades med leverantören, men enda sättet att veta är att fråga!

Gjorde det idag, dock var engelska språkets kunskaper på samma nivå som min grekiska typ :va
Har dock fått ett mail av UPS så grejerna är väl på väg :tummenupp

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00

Fick min Alpinestar stunt 2 jacka idag en vecka efter jag beställde den.

Storlek 48 känns lite tajt.. speciellt med en tjocktröjja under men jag antar att skyddskläderna ska sitta tajt så det är nog bra :) har inget att klaga på med fc-moto... jag vågar dock inte skicka tillbaka den och byta mot en 50 :gnissla

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Fick min Alpinestar stunt 2 jacka idag en vecka efter jag beställde den.

Storlek 48 känns lite tajt.. speciellt med en tjocktröjja under men jag antar att skyddskläderna ska sitta tajt så det är nog bra :) har inget att klaga på med fc-moto... jag vågar dock inte skicka tillbaka den och byta mot en 50 :gnissla

Varför inte då? Jag beställde ett par handskar som jag tyckte var för stora, ringde och pratade med dom. Sen skickade jag tillbaks dom och det kom en strl mindre inom ett par dagar. Inget problem, lycka till!

mvh Micke

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Frakten är billigare än om du skulle beställa samma varor från sverige och tjänar man 5lök som jag gjorde på mitt ställ kan man betala 100kr i frakt...

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
Varför inte då? Jag beställde ett par handskar som jag tyckte var för stora, ringde och pratade med dom. Sen skickade jag tillbaks dom och det kom en strl mindre inom ett par dagar. Inget problem, lycka till!

mvh Micke

Jag tog betala vid dörren också för jag vill inte lägga ut 3000:- ifall de skulle bli något problem.. å skicka tillbaka och så ska dom ta emot och skicka nytt och dom är dåliga på engelska osv.

Men det sitter nog inte så dåligt jag tycker det är lite obekvämt men de ska ju sitta så tajt antagligen... 173cm 75kg strl 48

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Hmmm...En snabb fråga bara ... Är frakten till Sverige från FC-moto , EUR 10,90 OAVSETT storlek på paket ??....

Jag fick betala 14 EUR för skinställ.
Konstigt att det kan vara så billigt :)

För övrigt så ska Jag ner till fc-moto innom en snar framtid.
Tror att det blir bil den 18/10. Någa som vill med?

//Johan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...