Vågar man handla online på fc-moto.de?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Beställde igår vid lunch från FC-Moto, fick mail i dag från UPS att lev. sker i morgon, har gjort ett antal ordrar därifrån, längst väntan var i sommras, då tog det 1 vecka innan jag hade grejerna i handen.

Fyfan, nu har det gått två veckor för mig... börjar bli otålig!

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
GSXR1000 K6
De gånger jag beställt från fc-moto, så har det alltid snabbat på leveransen om man ringer och kolla hur det går med ordern. :tummenupp
Ibland har de inte sakerna hemma trots att det inte står på hemsidan och ibland har de allt, men är bara långsamma. Ett kort samtal och de brukar skicka direkt..

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
Fc-moto funkade finfint för mig, beställde ett par berikhandskar på söndagen och hade dem på torsdagen. Rekommenderas!

Adam_85

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Honda CBR 600 F1
Jag fick hem 3 av 4 beställda saker idag (tog 2 veckor) men kommer dom skicka sista när dom fått hem varan eller måste jag göra en ny beställning, det står inget i mailen jag fått och dom är inte så snabba på att svara på mail verkar det som.

Man får ringa. Inga telefonköer alls nästan och ber man telefonisten kan man få prata med engelskspråkig telefonist.

Jag beställde en grej för 200 €, men då de inte hade det i lager så fick jag motsvarande fast som kostade 300 € för samma pris. En bra onlinebutik med bra service skulle jag vilja säga, om man inte är rädd för att prata med dem.

LinKin

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 2007
kanon!

Visst de tog 2 veckor innan de skickade iväg de, men de kom fram :) de skickade i måndags och de kom fram igår fredag, rätt storlek, å ett visir breve, :)! bor i "norrland" så de var inte ups som kom med de så man fick ju ändå betala innan de kom med de, beställde "cash on the delivery" men jag har min AGV Stealt hjäm med svart visir nu så jag är hel nöjd! wiiieee! snart är de säsong flickor och pojkar!

//Softa//

Avantgarde
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Thriump Thruxton -06, Fireblade CBR 929 RR , Minimoto streetfighter
tog mig 15 dagar att få hem mitt nya ställ.... rekomenderas!

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
Jag beställde skinnställ, hjälm, stövlar och handskar.
Stövlarna och hjälmen kom efter fem dagar, skinnstället fanns inte på lager så det kom en månad senare.
Handskarna däremot! De fanns på lager tio dagar efter jag la beställningen, så de skulle skickas tillsammans med skinnstället senare.
Skinnstället kom hem till mig men inga handskar.
Hade igår väntat i knappt två månader på handskarna, gav upp och köpte här i stan istället, för 100kr mer.

Fc-Moto är VÄLDIGT billiga på vissa saker, men det krävs att man ringer och tjatar och att man har gott om tid på sig att vänta på sakerna.
Mitt i sommaren skulle jag aldrig handla från FC-moto, om man inte sparar flera tusen.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Ska man vara glad att man inte betalade med kreditkort vid beställningen? Jag har inte fått mina prylar och de svarar inte på mail. Nu ser hemsidan ut så här:

Gone
The requested resource
/
is no longer available on this server and there is no forwarding address. Please remove all references to this resource.

:gnissla

TriumphRock

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Triumph
Ska man vara glad att man inte betalade med kreditkort vid beställningen? Jag har inte fått mina prylar och de svarar inte på mail. Nu ser hemsidan ut så här:

Gone
The requested resource
/
is no longer available on this server and there is no forwarding address. Please remove all references to this resource.

Ser onekligen mörkt ut....Ledsen för det Santo:mad:
Lyssna på de erfarna killarna här på forumen!!! Köp svenskt, så handlar ni säkert, får bra service, inga problem med reklamationer osv. Och priserna skiljer inte så mycket på standardprodukterna, eller hur?:tummenupp

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007

Gone
The requested resource
/

Ser onekligen mörkt ut....Ledsen för det Santo:mad:
Lyssna på de erfarna killarna här på forumen!!! Köp svenskt, så handlar ni säkert, får bra service, inga problem med reklamationer osv. Och priserna skiljer inte så mycket på standardprodukterna, eller hur?:tummenupp

Äh, det e lugnt. Jag handlar för det mesta på nätet. Dock nästan uteslutande från USA eller Canada. De har en HELT annan inställning till kundservice där! Har dock inte hittat mina Berikhandskar i USA ännu så därför beställde jag från tyskland.

Jo priserna kan skilja enormt mycket. Dessutom är sortimentet mer tilltalande utomlands.

Bara att leta vidare :)

Mr Gunnar

- Växer det gräs på Autobahn?
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
ZX-10R -05

Gone
The requested resource
/

:gnissla

Både www.fcmoto.com och .de funkar alldeles ypperligt!

Har beställt och fått levererat nytt skinnställ, handskar, stövlar, knäpuckar, men väntar fortfarande på hjälmen.
Ganska lång väntetid att få grejerna, men de har verkligen superbra priser!

Graner

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
2005, Yamaha R6
Har läst igenom större delen av tråden, men "orka" 26 sidor... :trött

Nu till frågan, läser på fc moto att dom skickar till Norge (icke EU land) utan 19% moms, om jag beställer till en bekant i norge, tror ni jag kommer åka på norsk tull och moms ?

Ska beställa saker för runt 10 000, hade varit mysigt att få 19% "rabatt" då :2cool

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Beställde en hjäl och ett mörkt visir, fick fel visir och fick själv bekosta frakten tbx och inge fick man som kompensation, ska köpa från gpmoto i fortsättningen.

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Har läst igenom större delen av tråden, men "orka" 26 sidor... :trött

Nu till frågan, läser på fc moto att dom skickar till Norge (icke EU land) utan 19% moms, om jag beställer till en bekant i norge, tror ni jag kommer åka på norsk tull och moms ?

Ska beställa saker för runt 10 000, hade varit mysigt att få 19% "rabatt" då :2cool

Jag var inne på samma spår som dig, jag jobbar i norge och hörde mig runt lite på jobbet bland gubbar som vet lite om sånt.
Tydligen så måste man betala norsk moms på grejerna och det är 25% om jag inte minns fel, tull vet jag inget om men i vilket fall så blir det dyrare att beställa till norge så jag beställde mina grejer i söndags hem. Så nu får man se hur lång tid det tar för dom att leverera, Vill ha dom nu, vill ut och gasa!!!:yoparty

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Jahopp då får vi se vad denna firma går för. Har i dagarna beställt skinnställ och stövlar. Hoppas man inte får vänta alltför länge bara :rolleyes: In beiarbeitung var tydligen statusen på ordern nu....

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Är GPmoto bra att göra med ? Har precis lagt en beställning där.

Skitbra! Han har svarar på alla mail jag skickat inom 24 timmar. Sidan gör att man blir lite tveksam men det e ingen fara. Jag betalade mina prylar igår via PayPal. Därefter skickade jag ett mail och sa att det var betalat. Han svarade att grejerna skickas idag. Snabbt och smärtfritt (hoppas de kommer fram bara :) ).

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0