Vågar man handla online på fc-moto.de?

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Jag beställde min hjälm för 2 veckor sedan jag oxå, fick hjälmen efter 5 dagar totalt.

Rekommenderas!

Glöm inte rabattkoden bara.. "facebook10"

Tiv

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Yamaha TTE 1996
Kungligt värre!

Beställde min Caberg Sintesi i Metallic Black i måndags och fick den idag fredag. Pling på dörren och cash i handen så var den min.

Det ska även tilläggas att den färgen med den storleken var tvärslut förra veckan i alla internetshoppar, det var mycket därför som valet föll på fc-moto. Galet billigt var det också!

RCM_Göransson

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2010
Hoj
2008 yamaha yzf r1
Vilket pajas företag! beställde ett par stövlar i onsdags och betalade med kort,gick in på mitt fc-moto konto och kollade min status på fredagen och de stod bara "in process" även idag måndag! Har kollat lite i denna tråd tidigare och någon skrev om de stod så flera dagar så hade dom tydligen inte varan hemma och var tvungna att beställa hem de,så jag tänkte bara ringa idag och kolla hur lång tid de skulle ta innan dom fick hem stövlarna! lättare sagt än gjort började ringa kl 0900 och ringde 37 gånger fram till 1700. Hade tröttnat på dom och ringde till Gpmoto som svarade efter 2 signaler! frågade om han hade dom hemma,men de visade sig vara slut men han frågade efter mitt nr och om han kunde ringa tillbaka om 5-10min,han ringde tillbaka efter ca 5min och sa att han skulle få hem dom på onsdag och kunde skicka iväg dom samma dag. Gjorde ett sista försöka att ringa fc-moto och avbeställa dom och få tillbaka pengarna! då svarar någon i andra ändan och jag frågar om han har dom hemma men han fattar noll men säger på grott engelska will send this week! inget mer och går inte att förstå något mer! kollar på min order ca 2min efter och då är den sänd och har kolli nr! Men att de ska till mail och telefon samtal innan dom kan få iväg sakerna tycker jag e skit dåligt. Blir första och sista gången från dom,kommer att bli Gpmoto nästa gång jag ska köpa något!

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Beställde 2 st hjälmar i tisdags och betalade direkt med kort. I fredags uppdaterades statusen och ena hjälmen skickades, men den andra restades. Skulle skickas senare.

Ringde dom idag måndag för att kolla när dom skulle få in den andra hjälmen. Först ena numret från hemsidan, men det gick tydligen till butiken så hon kunde bara konstatera det som stod i orderstatusen. Hon bad mig istället ringa det andra numret (som tydligen gick till lagret).
På lagret svarade svarade nån lirare som, efter att jag hade förklarat mitt ärende i en halvminut, sa att han inte förstod nått av vad jag sa, och frågade istället om ordernumret. Därefter bad han mig maila mitt ärende så skulle hans kollega återkomma med datum när dom får in den andra hjälmen.

Skrev försäkerhets skull ett mail som jag översatte till tyska via google translate, så nu är det bara vänta och se vad som händer.

Hur har det funkat för er andra som har fått restade produkter, har hela summan dragits från kontot ändå?
För mig så reserverades hela beloppet när jag beställde/betalade i tisdags, men i fredags när ena hjälmen skickades så drogs bara summan för den hjälmen och det reserverade beloppet togs bort.
Drar dom resterande när dom får in den andra hjälmen automatiskt då eller??

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Vilket pajas företag! beställde ett par stövlar i onsdags och betalade med kort,gick in på mitt fc-moto konto och kollade min status på fredagen och de stod bara "in process" även idag måndag! Har kollat lite i denna tråd tidigare och någon skrev om de stod så flera dagar så hade dom tydligen inte varan hemma och var tvungna att beställa hem de,så jag tänkte bara ringa idag och kolla hur lång tid de skulle ta innan dom fick hem stövlarna! lättare sagt än gjort började ringa kl 0900 och ringde 37 gånger fram till 1700. Hade tröttnat på dom och ringde till Gpmoto som svarade efter 2 signaler! frågade om han hade dom hemma,men de visade sig vara slut men han frågade efter mitt nr och om han kunde ringa tillbaka om 5-10min,han ringde tillbaka efter ca 5min och sa att han skulle få hem dom på onsdag och kunde skicka iväg dom samma dag. Gjorde ett sista försöka att ringa fc-moto och avbeställa dom och få tillbaka pengarna! då svarar någon i andra ändan och jag frågar om han har dom hemma men han fattar noll men säger på grott engelska will send this week! inget mer och går inte att förstå något mer! kollar på min order ca 2min efter och då är den sänd och har kolli nr! Men att de ska till mail och telefon samtal innan dom kan få iväg sakerna tycker jag e skit dåligt. Blir första och sista gången från dom,kommer att bli Gpmoto nästa gång jag ska köpa något!
samma här. Aldrig mer fc-moto.

Beställde 2 st hjälmar i tisdags och betalade direkt med kort. I fredags uppdaterades statusen och ena hjälmen skickades, men den andra restades. Skulle skickas senare.

Ringde dom idag måndag för att kolla när dom skulle få in den andra hjälmen. Först ena numret från hemsidan, men det gick tydligen till butiken så hon kunde bara konstatera det som stod i orderstatusen. Hon bad mig istället ringa det andra numret (som tydligen gick till lagret).
På lagret svarade svarade nån lirare som, efter att jag hade förklarat mitt ärende i en halvminut, sa att han inte förstod nått av vad jag sa, och frågade istället om ordernumret. Därefter bad han mig maila mitt ärende så skulle hans kollega återkomma med datum när dom får in den andra hjälmen.

Skrev försäkerhets skull ett mail som jag översatte till tyska via google translate, så nu är det bara vänta och se vad som händer.

Hur har det funkat för er andra som har fått restade produkter, har hela summan dragits från kontot ändå?
För mig så reserverades hela beloppet när jag beställde/betalade i tisdags, men i fredags när ena hjälmen skickades så drogs bara summan för den hjälmen och det reserverade beloppet togs bort.
Drar dom resterande när dom får in den andra hjälmen automatiskt då eller??
har du tur så får du två för priset av en

Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Är Berik-storlekarna samma i tyskland som i sverige?
Har 52 i Berik, och vill köpa ett nytt berik ifrån FC-moto, men är osäker på alla länders olika storlekar...

Likadant med gummans, hon ska ha alpinestars 36, men det finns bara 38. Dock står det på översättningstabeller att svensk 36 är likamed eu38?! blir bara förvirrad...

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
har gått i tankarna nu när hojen är betald att skaffa nytt ställ som många andra :) Men hur kan det vara så billigt?!? Svenska återförsäljare måste ju tjäna överdrivet mkt... Lelles tar 9k tror jag för Alpinestar Monza och här kostar det 5,5 k? är det gammalt ställ eller hur funkar det? Skor och handskar är ju samma som i sverige iaf men många berik ställ har ju inte svenska återförsäljare. Känner att 15k är lite mkt för full utrustning

/// MVH Fredriksson

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Vi har svenska generalagenter som har kommit på att i Sverige betalar folk.. Detta plus svenskt skattesystem samt att det är mindre marknad dvs mindre omsättning. typ
Håller dock inte med dig. Allt är billigare där så länge det inte är superrea här.
Hur mycket måste fc-m tjäna per skinnställ om dom skickar iväg 100 om dagen mot den lokala handlaren som kränger i snitt 1 per dag..:rolleyes: Vem är det som har bäst inköpspris?

trött och febrigt snille spekulerar..

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Beställde min hjälm därifrån, en HJC R-PHA10, den den verkar vara näst intill omöjlig å få tag på i sverige. men jag la min beställning på FC moto på kvällen den 9e den skickades iväg den 10e och var framme för upphämtning den 14e och betalade när jag hämtade ut den på UPS så jag har inget annat än bra erfarenhet av dom! Så köp du :p

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Är Berik-storlekarna samma i tyskland som i sverige?
Har 52 i Berik, och vill köpa ett nytt berik ifrån FC-moto, men är osäker på alla länders olika storlekar...

Likadant med gummans, hon ska ha alpinestars 36, men det finns bara 38. Dock står det på översättningstabeller att svensk 36 är likamed eu38?! blir bara förvirrad...

Provade ut Arlen Ness/Berik i storlek 56 här hemma och beställde från FC-moto. Satt som en smäck och jag märker ingen skillnad.

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Beställde min hjälm därifrån, en HJC R-PHA10, den den verkar vara näst intill omöjlig å få tag på i sverige. men jag la min beställning på FC moto på kvällen den 9e den skickades iväg den 10e och var framme för upphämtning den 14e och betalade när jag hämtade ut den på UPS så jag har inget annat än bra erfarenhet av dom! Så köp du :p

En fråga, vad är det för knäppe på den? Dubbel D-ring eller snabb-klick?
Köpte en FG-15 därifrån som var av snabbfäste, vill hellre ha Dubbel D-ring nämligen. Ingick det mörkt visir, och färdigt visir för tear-off och pinlock? Något annat godis som medföljde?

Har beställt hemma i sverige, men det går ju att ändra på :)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
de har en jävla idiot där på lagret, blir det minsta problem, så flippar han ut och skickar fel grejer. Har de grejerna hemma går det bra. Returer å sånt kan sluta hursomhelst. Jag ställde en fråga på engelska typ "jaha, ni har inte pumastövlarna förrän nästa år ? varför säger ni inte det, så att jag kan leta upp nåt annat ? jag har väntat 3 månader redan. Jag har kollat in Sidi Mega XX, är storlek 44 samma storlek som Puma stövlarna ?"

5 dagar senare har jag en kartong med Sidi stövlarna utanför dörren, och dessutom har de dragit det på kreditkortet

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
har gått i tankarna nu när hojen är betald att skaffa nytt ställ som många andra :) Men hur kan det vara så billigt?!? Svenska återförsäljare måste ju tjäna överdrivet mkt... Lelles tar 9k tror jag för Alpinestar Monza och här kostar det 5,5 k? är det gammalt ställ eller hur funkar det? Skor och handskar är ju samma som i sverige iaf men många berik ställ har ju inte svenska återförsäljare. Känner att 15k är lite mkt för full utrustning

/// MVH Fredriksson

Fundera på hur mycket mc prylar du köper under vinterhalvåret.....
Priserna i Sverige är nog satta högre pga kortare säsong samt betydligt mindre mc förare än tex Tyskland

holman85

Honda CBR 600 RR - movistar
Gick med
2 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600RR Movistar
Beställde min Arai Chaser hjälm på tisdagen! Fredag samma vecka ringer UPS och säger att dem är påväg med min hjälm! Det kallar jag service! Hade lätt räknat på längre lev. tid!

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
FC-motos Mailkontakt har risats många gånger här. Men jag mailade i onsdags, och fick svar i lördags på klockren engelska. Jag är nöjd.
Har nåt mail sen igår att vänta svar ifrån, sen blir det full utrustning därifrån.
13000:- kontra svenska 17000:- är inget snack.

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Facebook10-koden verkar inte längre funka. Ingen som har råkat hitta en ny?

Skulle nog tippa på att dom tagit bort den.

Inte så konstigt om det är så, försäsongen håller ju just på att dra igång och det är väl nu dom säljer som mest dvs ingen idé att ha rabatter.

Tiv

Plew

Hungalabungala
Gick med
10 Jun 2010
Hoj
Superduke
Skulle nog tippa på att dom tagit bort den.

Inte så konstigt om det är så, försäsongen håller ju just på att dra igång och det är väl nu dom säljer som mest dvs ingen idé att ha rabatter.

Tiv

Det tog jag för givet, men det var värt att chansa. Var dock så otålig att få hem mina stövlar att jag beställde fem minuter efter att jag frågade, så det hade nog inte spelat någon roll iaf :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept