samma här. Aldrig mer fc-moto.Vilket pajas företag! beställde ett par stövlar i onsdags och betalade med kort,gick in på mitt fc-moto konto och kollade min status på fredagen och de stod bara "in process" även idag måndag! Har kollat lite i denna tråd tidigare och någon skrev om de stod så flera dagar så hade dom tydligen inte varan hemma och var tvungna att beställa hem de,så jag tänkte bara ringa idag och kolla hur lång tid de skulle ta innan dom fick hem stövlarna! lättare sagt än gjort började ringa kl 0900 och ringde 37 gånger fram till 1700. Hade tröttnat på dom och ringde till Gpmoto som svarade efter 2 signaler! frågade om han hade dom hemma,men de visade sig vara slut men han frågade efter mitt nr och om han kunde ringa tillbaka om 5-10min,han ringde tillbaka efter ca 5min och sa att han skulle få hem dom på onsdag och kunde skicka iväg dom samma dag. Gjorde ett sista försöka att ringa fc-moto och avbeställa dom och få tillbaka pengarna! då svarar någon i andra ändan och jag frågar om han har dom hemma men han fattar noll men säger på grott engelska will send this week! inget mer och går inte att förstå något mer! kollar på min order ca 2min efter och då är den sänd och har kolli nr! Men att de ska till mail och telefon samtal innan dom kan få iväg sakerna tycker jag e skit dåligt. Blir första och sista gången från dom,kommer att bli Gpmoto nästa gång jag ska köpa något!
har du tur så får du två för priset av enBeställde 2 st hjälmar i tisdags och betalade direkt med kort. I fredags uppdaterades statusen och ena hjälmen skickades, men den andra restades. Skulle skickas senare.
Ringde dom idag måndag för att kolla när dom skulle få in den andra hjälmen. Först ena numret från hemsidan, men det gick tydligen till butiken så hon kunde bara konstatera det som stod i orderstatusen. Hon bad mig istället ringa det andra numret (som tydligen gick till lagret).
På lagret svarade svarade nån lirare som, efter att jag hade förklarat mitt ärende i en halvminut, sa att han inte förstod nått av vad jag sa, och frågade istället om ordernumret. Därefter bad han mig maila mitt ärende så skulle hans kollega återkomma med datum när dom får in den andra hjälmen.
Skrev försäkerhets skull ett mail som jag översatte till tyska via google translate, så nu är det bara vänta och se vad som händer.
Hur har det funkat för er andra som har fått restade produkter, har hela summan dragits från kontot ändå?
För mig så reserverades hela beloppet när jag beställde/betalade i tisdags, men i fredags när ena hjälmen skickades så drogs bara summan för den hjälmen och det reserverade beloppet togs bort.
Drar dom resterande när dom får in den andra hjälmen automatiskt då eller??
Är Berik-storlekarna samma i tyskland som i sverige?
Har 52 i Berik, och vill köpa ett nytt berik ifrån FC-moto, men är osäker på alla länders olika storlekar...
Likadant med gummans, hon ska ha alpinestars 36, men det finns bara 38. Dock står det på översättningstabeller att svensk 36 är likamed eu38?! blir bara förvirrad...
Beställde min hjälm därifrån, en HJC R-PHA10, den den verkar vara näst intill omöjlig å få tag på i sverige. men jag la min beställning på FC moto på kvällen den 9e den skickades iväg den 10e och var framme för upphämtning den 14e och betalade när jag hämtade ut den på UPS så jag har inget annat än bra erfarenhet av dom! Så köp du
har gått i tankarna nu när hojen är betald att skaffa nytt ställ som många andra Men hur kan det vara så billigt?!? Svenska återförsäljare måste ju tjäna överdrivet mkt... Lelles tar 9k tror jag för Alpinestar Monza och här kostar det 5,5 k? är det gammalt ställ eller hur funkar det? Skor och handskar är ju samma som i sverige iaf men många berik ställ har ju inte svenska återförsäljare. Känner att 15k är lite mkt för full utrustning
/// MVH Fredriksson
Facebook10-koden verkar inte längre funka. Ingen som har råkat hitta en ny?
Skulle nog tippa på att dom tagit bort den.
Inte så konstigt om det är så, försäsongen håller ju just på att dra igång och det är väl nu dom säljer som mest dvs ingen idé att ha rabatter.
Tiv
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |