Vågar man handla?

kungcarl

Hojlös :(
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Växjö
Hoj
LY-CIG14E (TL1000R *SÅLD*)
Sitter i tankarna att införskaffa en ninja, en zx6r -96 med 1950mil på mätaren. Den ser fin ut (på bild) men har ett fel som oroar mig:
2:ans växel hoppar ur ibland (endast vid full belastning). Utjämningsventil enl. kawasakiverkstad säger ägaren.
Är detta ett vanligt fel som enkelt/billigt går att åtgärda? :va

Detta skulle bli min första hoj om det blir affär och kan ej alltför mycket om modellen (inte mer än det som står i Bikekatalogen...).
Om jag nu får för mig o köra o kolla, vad finns det för saker o tänka på? Ngt speciellt för denna modell? (import hoj oxå, om de spelar nån roll).
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Precis, vad skulle den kosta?

Sålde en nittiofemma av samma modell i somras som iofs hade gått 4500 mil men var i finfint skick för 25000. Så om lådan är kass borde du inte betala mer än 20K.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Vilket skitsnack vadå utjämningsventil? Du måste riva lådan och byte eller undercutta 2 drev.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Vad är en utjämningsventil och vad har den med 2:ans växel att göra ?

Jag gissar på att ingrepsklackarna är slut på växeldrevet har du otur så är någon gaffel krökt också.

Kommer av för mycket växling utan koppling.

Kostnad för detta ca 12-15000 om du lämnar in,köper du grejer och gör det själv ca 5000.
 

kungcarl

Hojlös :(
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Växjö
Hoj
LY-CIG14E (TL1000R *SÅLD*)
Han begärde 31k, sa jag kommer o tittar om han går med på bud en bra bit under det... skulle få bra höstpris svarade han på det.
Hade själv tänkt max 25-26k, men som sagt novis så allas synpunkter är välkomna!

Ajda, riva lådan för 12-15k är inget jag är sugen på! Själv hade jag nog bara skapat mer problem så är ju vekstad som gäller...
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
kungcarl skrev:
Han begärde 31k, sa jag kommer o tittar om han går med på bud en bra bit under det... skulle få bra höstpris svarade han på det.
Hade själv tänkt max 25-26k, men som sagt novis så allas synpunkter är välkomna!

GLÖM den och köp nåt annat, det där va svindyrt. Oärlig är han också.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
kungcarl skrev:
Han begärde 31k, sa jag kommer o tittar om han går med på bud en bra bit under det... skulle få bra höstpris svarade han på det.
Hade själv tänkt max 25-26k, men som sagt novis så allas synpunkter är välkomna!
Betala som sagt inte 25-26 för en hoj med rasad låda.

DENNA verkar vara en mycket trevligare hoj som du säkerligen kan få ner till 24 utan större problem.

ÄDIT: Det verkar som det är DENNA som du skulle få för det priset du anger. Den är INTE originallackad och är säkerligen vurpad eller lagd. Därför finns det ytterligare en anledning att inte betala det pris säljaren begär. Som sagt, du kan få en FIN i originalskick för ~23-25Kkr.
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
kungcarl skrev:
Han begärde 31k, sa jag kommer o tittar om han går med på bud en bra bit under det... skulle få bra höstpris svarade han på det.
Hade själv tänkt max 25-26k, men som sagt novis så allas synpunkter är välkomna!

Är du villlig att ge 25-26 för en med "kass" låda så tycker jag att du skall köpa en hel istället för samma pengar.

Läs vad Hållundan skriver.
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
[Va inte för ivrig bara, det finns massa hojar därute, och med ett sådant dyrt fel så kan du säkert hitta bättre...stirra dig inte blind på milen ;)

Lycka till !
 

kungcarl

Hojlös :(
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Växjö
Hoj
LY-CIG14E (TL1000R *SÅLD*)
hållundan skrev:
Betala som sagt inte 25-26 för en hoj med rasad låda.

DENNA verkar vara en mycket trevligare hoj som du säkerligen kan få ner till 24 utan större problem.

ÄDIT: Det verkar som det är DENNA som du skulle få för det priset du anger. Den är INTE originallackad och är säkerligen vurpad eller lagd. Därför finns det ytterligare en anledning att inte betala det pris säljaren begär. Som sagt, du kan få en FIN i originalskick för ~23-25Kkr.
Jepp den andra du länkade till där som jag menade! Tackar och bugar för allas snabba svar! :Bugar
Vad skulle man gjort utan allas kloka ord här på sporthoj.com?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
hållundan skrev:
ÄDIT: Det verkar som det är DENNA som du skulle få för det priset du anger. Den är INTE originallackad och är säkerligen vurpad eller lagd.

Vilken dåre, rätt sjukt om han skulle få den såld.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Långa farbron skrev:
Är du villlig att ge 25-26 för en med "kass" låda så tycker jag att du skall köpa en hel istället för samma pengar.

Läs vad Hållundan skriver.
:fakta :Bugar

Såhär fin var min vid försäljning i somras. Saknar den lite. Riktigt fin hoj som bjuder på många härliga mil.

Ädit: En finfin bild till...
 
Last edited:

kungcarl

Hojlös :(
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Växjö
Hoj
LY-CIG14E (TL1000R *SÅLD*)
mikael-carla skrev:
[Va inte för ivrig bara, det finns massa hojar därute, och med ett sådant dyrt fel så kan du säkert hitta bättre...stirra dig inte blind på milen ;)

Lycka till !
ja leta vidare blir det definitivt...
skickar länk till detta forums inlägg till snubben nu :7peta (undra va han svara?)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
kungcarl skrev:
Jepp den andra du länkade till där som jag menade! Tackar och bugar för allas snabba svar! :Bugar
Vad skulle man gjort utan allas kloka ord här på sporthoj.com?
Då skulle man suttit i vägkanten och käkat ringblommor. (Som förövrigt är fridlysta)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
hållundan skrev:
:fakta :Bugar

Såhär fin var min vid försäljning i somras. Saknar den lite. Riktigt fin hoj som bjuder på många härliga mil.

När det kommer till hojar med Gay-lila kulörer på så finns det bara en att fråga
:mattias

Edit:
1950 mil........ jo tjena Kerstin.

1950/8 säsonger =243.75 mil per säsong.
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top