Våra fyrbenta vänner

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
10 åriga kamphund som tror hon är 4 år. Energin sinar aldrig.
270585_10150243959594327_684139326_7515874_4458860_n.jpg
Älskade Nikki som ska få somna in på tisdag. Enorm sorg i mitt hjärta. :(
205869_10150256508054327_684139326_7636529_1360280_n.jpg

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Åh nej, vad tråkigt! :( Är hon sjuk? :(

Ja, hon är nästan 12 år gammal. Har leversvikt och acsites (vätskeansamling i buken). Kroppen tar inte upp protein från maten så hon är skinn och ben. Finns inget att göra, endast lindra. Så jag har tagit beslutet att låta henne somna in. Tror inte jag gråtit så mycket i hela mitt liv som ja gjort senaste månaden. Världens absolut underbaraste hund, haft henne sen hon var 8 veckor. Så det känns sjukt jobbigt men det är det bästa för hon.

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Ja, hon är nästan 12 år gammal. Har leversvikt och acsites (vätskeansamling i buken). Kroppen tar inte upp protein från maten så hon är skinn och ben. Finns inget att göra, endast lindra. Så jag har tagit beslutet att låta henne somna in. Tror inte jag gråtit så mycket i hela mitt liv som ja gjort senaste månaden. Världens absolut underbaraste hund, haft henne sen hon var 8 veckor. Så det känns sjukt jobbigt men det är det bästa för hon.

Ja, det är nog det bästa då... Men det är klart att det är jobbigt, de är ju familjemedlemmar! :( Men du får försöka trösta dig med alla fina stunder ni haft tillsammans! Tänka på alla glada minnen, för även om hon är borta så finns minnena kvar! :pannkyss

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ja, det är nog det bästa då... Men det är klart att det är jobbigt, de är ju familjemedlemmar! :( Men du får försöka trösta dig med alla fina stunder ni haft tillsammans! Tänka på alla glada minnen, för även om hon är borta så finns minnena kvar! :pannkyss

Jo jag får göra det, men det är svårt. Är en person som lever i nuet, och just nu är det sjukt jobbigt. Tänka tillbaka på minnen kommer man kunna göra när hjärtsorgen har lagt sig lite. Sen är jag jäkligt glad jag har en hund till, hade nog blivit galen om ja blivit ensam. Komma hem till en tyst lägenhet, ingen som är glad över att se en, inga tassar som låter på parketten. :)

Din corso är väldigt fin, känner en dansk uppfödare och är väldigt inne på en corso som nästa hund. Dock om några år, inte nu. Har även kollat på presa canario och fått kontakt med en finsk uppfödare men de verkar extremt skarpa hundar även om de inte avlar dom till mer än familjehund. Tänker mest på hund+hund specifikt av samma kön.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Får hem vår nya schäfer om en månad. De blir jobbigt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har vi inte sett allas kamphundar som kallas för "lilla grisen" flera gånger förut i otaliga trådar?

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Din corso är väldigt fin, känner en dansk uppfödare och är väldigt inne på en corso som nästa hund. Dock om några år, inte nu. Har även kollat på presa canario och fått kontakt med en finsk uppfödare men de verkar extremt skarpa hundar även om de inte avlar dom till mer än familjehund. Tänker mest på hund+hund specifikt av samma kön.

Spike går inte alls med andra hundar, men det är väl individuellt.. Rasen i allmänhet är, som du säger, skarp. Väääldigt vaktiga, tänker och tar mycket beslut själv! Och ska du ha en corso så tänk på att de dregglar. MYCKET. Det blir mycket tvätt. Och mycket dreggeltorkande av möbler och väggar och tak och golv... :tungan Men han har såå mycket personlighet så det är värt det! Min stora bebis är det :)

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Har vi inte sett allas kamphundar som kallas för "lilla grisen" flera gånger förut i otaliga trådar?

*Skyldig* Jo, därför jag tänkte samla bilder på min lilla gris på ett ställe så att folk slipper i andra trådar :)

Edit: Han är ingen kamphund dock! :)

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Spike går inte alls med andra hundar, men det är väl individuellt.. Rasen i allmänhet är, som du säger, skarp. Väääldigt vaktiga, tänker och tar mycket beslut själv! Och ska du ha en corso så tänk på att de dregglar. MYCKET. Det blir mycket tvätt. Och mycket dreggeltorkande av möbler och väggar och tak och golv... :tungan Men han har såå mycket personlighet så det är värt det! Min stora bebis är det :)

Nä har hört det från flertal andra. Inte för att det stör mig speciellt mycket att de inte funkar med ALLA hundar, ser ingen poäng med att min hund måste leka med alla hundar på hela planeten. Men vill gärna de ska kunna umgås med enstaka hundar. Min mamma har en boerboel så vill iaf det ska funka där. Bättre med hundpassning osv. Är inne på bullmastiff oxå, men svårt att hitta en uppfödare som har snygga hundar.

Men känner jag mig väl blir det förmodligen en amstaff eller kanske en dobbis. :)

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
"Hur ser era fyrbenta vänner ut, och vad brukar de hitta på för tokigt?"

Det är en katt, liten, smutsvit och gammal som gatan. Senaste tokigheterna är; kissat på en hög med nytvättade handdukar, hårat ner alla stolsdynor i köket så att de inte går att få rena, klöst sönder soffan, kräkts på två mattor inom loppet av en timme, rivit 4-åringen samt börjat leva om på natten så att halvåringen vaknar. Varför i h-e skaffar man husdjur?!

Vill inte ha djur överhuvudtaget, det här skrället är från ett tidigare förhållande där nån "inte kunde leva utan kissemiss" men drog från både mig och kattskrället utan att blinka. Har önskat livet ur katten i 16 år, men jag är en mes, och när man dragits med en personlighet så lång tid tar det emot att ta den till veterinären och avrätta den. Men nu är det sista sommaren den här katten får lov att göra mitt liv till ett helvete. Vågar inte lämna lillkillen utan uppsikt när den senila katten är i närheten så det finns inga undanflykter längre.

Så njut av din sista sommar Sigrid.
sigge.jpg

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
"Hur ser era fyrbenta vänner ut, och vad brukar de hitta på för tokigt?"

Det är en katt, liten, smutsvit och gammal som gatan. Senaste tokigheterna är; kissat på en hög med nytvättade handdukar, hårat ner alla stolsdynor i köket så att de inte går att få rena, klöst sönder soffan, kräkts på två mattor inom loppet av en timme, rivit 4-åringen samt börjat leva om på natten så att halvåringen vaknar. Varför i h-e skaffar man husdjur?!

Vill inte ha djur överhuvudtaget, det här skrället är från ett tidigare förhållande där nån "inte kunde leva utan kissemiss" men drog från både mig och kattskrället utan att blinka. Har önskat livet ur katten i 16 år, men jag är en mes, och när man dragits med en personlighet så lång tid tar det emot att ta den till veterinären och avrätta den. Men nu är det sista sommaren den här katten får lov att göra mitt liv till ett helvete. Vågar inte lämna lillkillen utan uppsikt när den senila katten är i närheten så det finns inga undanflykter längre.

Så njut av din sista sommar Sigrid.
View attachment 364816

Förstår att det känns hårt om ni levt ihop i 16år, men det är säkert det bästa både för katten och din familj. Att försöka placera bort en så gammal katt med diverse problem är nog desutom nästintill omöjligt. Katten kanske känner sig undankörd av de nya tallangerna i familjen som stjäl uppmärksamheten? Det är ju inte okej ändå iofs.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Eddie och Alfons
444-new_2009-03-24-e_a_20090324_6.jpg

444-new_2009-03-24-e_a_20090324_13.jpg

444-new_2009-03-24-e_a_20090324_15.jpg

444-new_2009-03-25-e_a_20090325_3.jpg

Nyheter