Våra fyrbenta vänner

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Fina vovvar ni har. :)

Här är mtt yrväder; en högställd Jack Russel Terrier som heter just Diezel :D

Bild 1 är med packväskor på promenad i skogen. Bild 2, nyvaken och sur i soffan. :)

d2.jpgd1.jpg

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Fina vovvar ni har. :)

Här är mtt yrväder; en högställd Jack Russel Terrier som heter just Diezel :D

Bild 1 är med packväskor på promenad i skogen. Bild 2, nyvaken och sur i soffan. :)

Sånna packväskor skulle jag vilja ha till min hund! Slippa bära hans grejjer :p

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Sånna packväskor skulle jag vilja ha till min hund! Slippa bära hans grejjer :p

Alfons har ett sele med löstagbara väskor från Julius K-9 , vi köpte på www.zoo.se men de större hundshopparna har de så att du kan testa storlekar och sånt först, det får plats ett par burkar öl iallafall :hej

En viss tillvänjning anbefalles, det går ju inte att ta den smala vägen mellan träd eller stolpar när de sitter på hunden, de ser väldigt förvånade ut när de stannar lite abrupt :hihi

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
En viss tillvänjning anbefalles, det går ju inte att ta den smala vägen mellan träd eller stolpar när de sitter på hunden, de ser väldigt förvånade ut när de stannar lite abrupt :hihi

Haha!

Tack för tipsen hörrni :D

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
"Hur ser era fyrbenta vänner ut, och vad brukar de hitta på för tokigt?"

Det är en katt, liten, smutsvit och gammal som gatan. Senaste tokigheterna är; kissat på en hög med nytvättade handdukar, hårat ner alla stolsdynor i köket så att de inte går att få rena, klöst sönder soffan, kräkts på två mattor inom loppet av en timme, rivit 4-åringen samt börjat leva om på natten så att halvåringen vaknar. Varför i h-e skaffar man husdjur?!

Vill inte ha djur överhuvudtaget, det här skrället är från ett tidigare förhållande där nån "inte kunde leva utan kissemiss" men drog från både mig och kattskrället utan att blinka. Har önskat livet ur katten i 16 år, men jag är en mes, och när man dragits med en personlighet så lång tid tar det emot att ta den till veterinären och avrätta den. Men nu är det sista sommaren den här katten får lov att göra mitt liv till ett helvete. Vågar inte lämna lillkillen utan uppsikt när den senila katten är i närheten så det finns inga undanflykter längre.

Så njut av din sista sommar Sigrid.
View attachment 364816

Både blödigt och iskallt på samma gång. Varför vänta sommaren ut?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Både blödigt och iskallt på samma gång. Varför vänta sommaren ut?
Hon är inte lika enerverande på sommaren då hon kan vara ute, dessutom gillar hon att smyga runt gården och jaga småvilt så jag vill att hon får ha lite trevligt på slutet. Vill även kunna gräva ner henne, så innan tjälen sätter sig är det adjö.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Två av våra tre pälsbollar, dessa attackerar varje ledig filt/säng i huset så fort de får chansen och där ligger de större delen av dagen tills de får chansen att lägga sig i mitt knä när jag sätter mig i soffan en stund på kvällen.
På bilden ser det ovanligt snuskigt ut men det är två honor så inget snusk förekommer i ungens säng.
kattkräk.jpg

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Är hon frisk? varför inte försöka ge bort henne, finns det ingen bondgård eller ngt i närheten där hon kan husera & jaga råttor?
Hon kanske har ett par bra år kvar i sig..

Hon är inte lika enerverande på sommaren då hon kan vara ute, dessutom gillar hon att smyga runt gården och jaga småvilt så jag vill att hon får ha lite trevligt på slutet. Vill även kunna gräva ner henne, så innan tjälen sätter sig är det adjö.

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Pikigris.jpg

Idag har vi vandrat bland skog och klippor och hav, vilket gjorde att vi hittade en helt egen strand! Bästkusten rocks! Finns det en livsnjutartråd någonstans?? :hihi

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Idag har vi vandrat bland skog och klippor och hav, vilket gjorde att vi hittade en helt egen strand! Bästkusten rocks! Finns det en livsnjutartråd någonstans?? :hihi

Klart man hittar det.
1 det regnar
2 på baksidan är ingen.

Här är en bild från förra veckan, när vi (nåja hunden) badar i älven. Tror indalsälven, bakom svarthålsforsens kraftverk
Hunden1.jpg

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...