Slowroller
Skrämmer små barn
Och för att inte tala om alla fiskarna.
Jamen dåså! Då är det väl ok...
Det sa jag inte, jag satte bara saken i lite perspektiv.
Och för att inte tala om alla fiskarna.
Jamen dåså! Då är det väl ok...
Hur begåvade är hundar egentligen? Vet dom skillnaden på om dom blir rastade eller badade?
Igår sent på kvällen kom nämligen en familj med en handfull hundar till badstranden. Jag tyckte det var lite hänsynslöst så jag gick fram och frågade om du tyckte det var ok att rasta hundar där folk ska bada.
Svaret jag fick var att dom redan varit och rastat men badade bara nu.
Betyder det att hundarna vet om att dom nu bara badar och att man inte gör sina behov i vattnet?
Jag vet ju inte mycket om hundars begåvning så jag svarade bara ok, och gick därifrån men jag tycker oavsett att det är äckligt att bada hundar på flitigt besökta badstränder.
Akta dig för fiskbajs, fågelskit o regnvatten.
Men nej, kan inte minnas att jag sett någon hund göra ifrån sig i vattnet, hopp o lek i vattnet o sen gå upp o pissa på närmaste träd, men i vattnet, mje inte va ja kommer ihåg.
Spike har aldrig sprungit läck i vattnet och jag har aldrig sett något hund göra det heller.
Däremot har jag sett ungar, ungars föräldrar, syskon, släktingar,kompisar springa läck från alla hål på kroppen så jag tycker hellre att dom kan hålla sig borta.
Djuren väsnas inte så jävla mycket heller.
Tror väl inte heller att dom gör det i vattnet men sannolikt på sandstranden.
Köpte en Norsk skogkatt för ca 1 månad sen som vi döpte till Lucas. Har dock märkt att han är understimulerad så för några dagar sen hämtade vi en chinchilla perser hona som kompis ( hon är nyss fyllda 12 veckor) men så fort Lucas ser henne så åker Bella på stryk. Känns väl lite sådär. Har läst att katter kan bestämma rang på det viset upp till en månad innan de blir kompisar. Tycker så synd om Bella som är hälften så stor som Lucas.
Någon mer på forumet som har haft samma problem ?
Med vänlig hälsning, Try
Så för att vissa människor är äckliga så kan vi andra också bete oss äckligt?
Sen tycker jag hundar är ganska bra på att väsnas
Möjligtvis små hundvalpar har svårt att reglera blåsan men desamma gäller även små barn, men dom kanske också ska hålla sig undan? Är du så rädd för vid som cirkulerar i ditt badvatten så bör du hålla dig till badkaret.Så för att vissa människor är äckliga så kan vi andra också bete oss äckligt?
Sen tycker jag hundar är ganska bra på att väsnas
Möjligtvis små hundvalpar har svårt att reglera blåsan men desamma gäller även små barn, men dom kanske också ska hålla sig undan? Är du så rädd för vid som cirkulerar i ditt badvatten så bör du hålla dig till badkaret.
Och vem i helvete bryr sig om de är livat vid en badplats? Va är de för jävla gubbkuk fasoner!
Jag gillar inte oljud helt enkelt.
Jag håller mig därför ifrån lokala badplatser där det är massa folk
Om jag ska bada så besöker jag ställen där det är lugn och ro
De jag menar, är man ute efter tystnad kanske man ska hålla sig ifrån badplatser där de cirkulerar barn och hundar.
Är hundar tillåtna så får du anpassa dig.
Enklast genom att välja en badplats med hundförbud.
Det står en tydlig skylt på stranden.
"Rastning av hundar förbjuden"
Men han rastade ju inte hundarna, dom badade bara...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|