Våra fyrbenta vänner

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
DSC_0122.jpg

Idag hittade Spike en extra stor pinne som han bestämt skulle ha. Ett träd alltså...

Jisses vad ni tjötar då :) Att bero på det så badade jag och Spike idag :tungan Det var dock ingen strand vi var på utan en sjö mitt i skogen. Inte en människa någonstans i närheten! Och nej, Spike varken kissar eller bajsar på stranden?? Bada är han väldigt duktig på dock! Vi simmade tillsammans bredvid varandra :)

DSC_0079.jpg

Last edited:

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Bump....

Det finns en del som tycker att hälsenor är överskattade kroppsdelar som borde amputeras.:)

B.JPG

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Har hästar någon form av vinterpäls? På det sista fotot ser han mycket ljusare ut eller är det bara solen som gör att det ser ut så?

Ja, hästar har vinterpäls. På en del kan färgen skilja ganska mycket. Min sista guling blev mörkare på vintern, kompisens guling var mörk på sommaren och blev ljusare på vintern. Så på vintern var de ganska lika. :lol
Många hästar klipps på vintern, vilket också kan ge en annan färg. Ser kul ut, klippta delar en färg, resten av kroppen en annan. :tummenupp

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det stämmer med vinterpäls! Han är klippt på de två första bilderna, på sista bilen har han sin sommarpäls, och det är den färgen han egentligen har. Iaf på sommaren, de blir nästan alltid mörkare på vintern.

Bentebent, det är en gammal bild. Han är friskförklarad för igångsättning nu, så vi är ute och promenerar. Någon hoppning är det inte tal om förrän till sommaren, om han håller för igångsättningen.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Ja, hästar har vinterpäls. På en del kan färgen skilja ganska mycket. Min sista guling blev mörkare på vintern, kompisens guling var mörk på sommaren och blev ljusare på vintern. Så på vintern var de ganska lika. :lol
Många hästar klipps på vintern, vilket också kan ge en annan färg. Ser kul ut, klippta delar en färg, resten av kroppen en annan. :tummenupp

På sporthoj.com lär man sig något nytt varje dag.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Bentebent, det är en gammal bild. Han är friskförklarad för igångsättning nu, så vi är ute och promenerar. Någon hoppning är det inte tal om förrän till sommaren, om han håller för igångsättningen.

Hoppas han håller då för det ser ut till att vara en jävel på att hoppa.

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Min plutt är uppe över 20 kilo nu.

På tal om vikt så är min uppe runt 50 pannor nu så det var hög tid att göra något åt saken. Så vi drar ut och springer i skogen 2-3 gånger i veckan. Har inte sprungit en meter på flera år så det gör gott för oss båda:D

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
På tal om vikt så är min uppe runt 50 pannor nu så det var hög tid att göra något åt saken. Så vi drar ut och springer i skogen 2-3 gånger i veckan. Har inte sprungit en meter på flera år så det gör gott för oss båda:D

Fi fan, va e de för tjockis :S
Tycker min dryga 5 månaders schäfer har blivit jättestor, men så va vi ute o lekte med en vuxen schäfer idag, då va min helt plötsligt pytteliten igen :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...