"Vårdare dödades på häktets rastgård"

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Och folk= Flera verkar dela min åsikt när det kommer till hur du uttrycker dig.

Hönshus med massa kacklande hönskärringar:arsele
Haha skaffa ett liv surgubbe, vad ville ha för respons i din söta tråd då?

Last edited:

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Ja, vad ska man säga..
Hoppas fan i mig att den andra vårdaren döms för vållande till annans död.

I dagens samhälle ska kvinnor och män vara precis lika lämpade till allt, annars är det diskriminering.

En kvinnlig brandman behöver inte klara fyskraven för att få jobb. Jag antar att kvinnor har förtur även inom den där branschen, oavsett hur lämpade dem egentligen är ..

Jag finner inga ord.

Men herre gud.. Har du vaknat upp efter 30 års dvala? Jo, där finns en fysisk skillnad mellan män och kvinnor. Men vad det gäller debatten om intagningskrav och vilka linjer som ska gälla för räddningstjänsten/Polis osv så finns där nog ganska många fler andra som har lite bättre koll på va de snackar om än vi två.
Sen ser jag inte riktigt relevansen i det till artikeln? Jo, möjligtvis det varit mindre chans om det varit två stora killar som ståt i rastgården med tardet som slog ihjäl bruden? Men lik väl så har man brutit i rutiner, och en hemsk sak har inträffat.

Vad tycker du då egentligen? Ska kvinnor hänvisas till hemmet, vården och kontor? Det är inte rätt att kvinnor får tjänstgöra inom militären/räddningstjänsten/polisen?
Jag vet med säkerhet 3-4 kvinnor som kan vända upp och ner på de flesta killarna, men det gör inte dem till bättre poliser om de jobbat med det. Det handlar inte alltid om fysiska färdigheter....

Haha skaffa ett liv surgubbe, vad ville ha för respons i din söta tråd då?

Inte inlägg ifrån en bokstavsdiagnos-fjortis iallafall. Sälj hojen och dra tibax till flashback... gud..

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Men herre gud.. Har du vaknat upp efter 30 års dvala? Jo, där finns en fysisk skillnad mellan män och kvinnor. Men vad det gäller debatten om intagningskrav och vilka linjer som ska gälla för räddningstjänsten/Polis osv så finns där nog ganska många fler andra som har lite bättre koll på va de snackar om än vi två.
Sen ser jag inte riktigt relevansen i det till artikeln? Jo, möjligtvis det varit mindre chans om det varit två stora killar som ståt i rastgården med tardet som slog ihjäl bruden? Men lik väl så har man brutit i rutiner, och en hemsk sak har inträffat.

Vad tycker du då egentligen? Ska kvinnor hänvisas till hemmet, vården och kontor? Det är inte rätt att kvinnor får tjänstgöra inom militären/räddningstjänsten/polisen?
Jag vet med säkerhet 3-4 kvinnor som kan vända upp och ner på de flesta killarna, men det gör inte dem till bättre poliser om de jobbat med det. Det handlar inte alltid om fysiska färdigheter....

Inte inlägg ifrån en bokstavsdiagnos-fjortis iallafall. Sälj hojen och dra tibax till flashback... gud..

Skaffa dig en riktig hoj och kom in i matchen bondlurk.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Inte mycket, men det är ännu ett exempel på den brillianta "jämställdheten" som försigår i det här landet..

Det finns ungefär 50% kvinnor inom Kriminalvården, och varenda en jag jobbar med gör ett jävligt bra jobb. Speciellt i situationer där en manlig kriminalvårdare fått en käftsmäll för länge sedan.

Det som hänt i Huddinge idag hade antagligen hänt även om det varit manliga kriminalvårdare, men det finns en chans att det inte fått dödlig utgång förutsatt att kollegan hunnit reagera innan det utdelas för många slag med en expanderbatong. Det kommer att framkomma att rutinerna är fel eftersom vårdare i direkt närhet till intagna inte skall ha expanderbatong på sig. Detta för att den kan hamna i fel händer.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke

Jag är ingen mansgris som tycker alla kvinnor ska sitta i kassan på ica

Jag tycker en person som ska utföra ett arbete ska ha ha fysisk förmåga samt tillräcklig kunskap och erfarenhet för att klara av det.
Kön spelar ingen som helst roll, men man måste klara av sitt yrke.

2 fångvaktare ska inte få spö av en fånge, då är någonting fel. Kanske behöver de bara utbildas bättre.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Oktober, den månad då skinnställen börjar kännas för kalla och blöta och hojarna börjar parkeras... Om någon månad ger även textilförarna upp och då kommer det ta hus i helvete på allvar. :)

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Skaffa dig en riktig hoj och kom in i matchen bondlurk.

Men för helvete, ska du börja argumentera att du har större snopp än mig nu också bara för du i efterhand inser att du skriver ganska korkade saker? Kom ner på jorden och respektera reglerna på forumet.

Det finns ungefär 50% kvinnor inom Kriminalvården, och varenda en jag jobbar med gör ett jävligt bra jobb. Speciellt i situationer där en manlig kriminalvårdare fått en käftsmäll för länge sedan.

Det som hänt i Huddinge idag hade antagligen hänt även om det varit manliga kriminalvårdare, men det finns en chans att det inte fått dödlig utgång förutsatt att kollegan hunnit reagera innan det utdelas för många slag med en expanderbatong. Det kommer att framkomma att rutinerna är fel eftersom vårdare i direkt närhet till intagna inte skall ha expanderbatong på sig. Detta för att den kan hamna i fel händer.

Mjo, uppenbarligen är det så. Sen finns där ju en del som tror att bar för man är kille så springer man inte för en arg snubbe med psykiska besvär som redan försökt mörda någon annan. Jag vet inte, men jag håller iallafall med dig. Det handlar inte om kön..

Någon jävla respekt för en mördad människa kan man väl ha? Håll lite ordning i tråden annars blir den stängd.

Känns inte som det är nödvändigt att censurera vissa personers idioti. Utan kanske kan få vara kvar som exempel för andra att läsa?

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Mjo, uppenbarligen är det så. Sen finns där ju en del som tror att bar för man är kille så springer man inte för en arg snubbe med psykiska besvär som redan försökt mörda någon annan. Jag vet inte, men jag håller iallafall med dig. Det handlar inte om kön..

Inte försökt, försöker.
Han stod ju fortfarande och slog på henne när förstärkningen kom.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Känns inte som det är nödvändigt att censurera vissa personers idioti. Utan kanske kan få vara kvar som exempel för andra att läsa?

Tyckte inte att det handlade om att censurera så mycket som att ge den respekten till den avlidne och dess anhöriga att inte behöva läsa sån skit.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Inte försökt, försöker.

Jag tror abelseth hänsyftade till att den intagne var anhållen för mordförsök nu när mordet på fångvaktaren skedde.

Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Har du nån källa på det eller är det nåt du hört i omklädningsrummet på gymmet?

För att det ska va rätt! Så har dom sänkt kraven på rullbandstestet från 5,1 till 4,2 har jag för mig. Ingen tjej som klarade det innan.
Men siffrorna jag skrev e jag osäker på o ska inte tas som fakta.:)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Vad fan är det med (SH)folk?

Det var inte en kuk och två fittor som det hela handlar om, det handlar om tre individer, en (för)stört och två normala skattebetalande medborgare som jobbade.

Jag undrar mer vad som gick så jäkla snett, och om det bara var i den stördes huvud eller rutiner bröts, regler bröts, hot förekom, felaktiga handlingar, provocerande eller inte?
Jag undrar INTE om vilka test en brandman genomför eller om dessa siffror/krav har höjts eller sänkts p.g.a tjejer, jämställdhetsförsök eller hur många manliga flygvärdinnor det finns.......

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Inte försökt, försöker.

Syftade på det han gjort innan =)

Tyckte inte att det handlade om att censurera så mycket som att ge den respekten till den avlidne och dess anhöriga att inte behöva läsa sån skit.

Helt sant..

Det var inte en kuk och två fittor som det hela handlar om, det handlar om tre individer, en (för)stört och två normala skattebetalande medborgare som jobbade.

Jag undrar mer vad som gick så jäkla snett, och om det bara var i den stördes huvud eller rutiner bröts, regler bröts, hot förekom, felaktiga handlingar, provocerande eller inte?
Jag undrar INTE om vilka test en brandman genomför eller om dessa siffror/krav har höjts eller sänkts p.g.a tjejer, jämställdhetsförsök eller hur många manliga flygvärdinnor det finns.......

Sammanfatta det hela ganska eminent..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Ni kan ju gnälla på Bullys brist på att vara pk hur mycket ni vill men han sammanfattar nog väldigt bra vad som gått snett. Lägg även till vad Lagom skriver så har väl de flesta pusselbitar fallit på plats.

Sätter man fel man på ett jobb så går det förr eller senare åt skogen. Två kvinnor ensamma tillsammans med en våldsbrottsling och utan mer backup i närheten. Det kanske funkar en gång eller två men förr eller senare händer det som aldrig får hända. Och vad ska man med arbetskollegor till om dom springer iväg när dom behövs som mest?
Med ett sådant där jobb förväntar man sig att ha kollegor som är berädda att gå in i döden för att kunna assistera, inte några harhjärtan som bara vill ligga under en korkek. Sen finns det många män som också skulle ha sprungit iväg men dom ska inte heller ha sådana där arbeten.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...