V-twin vs. radfyra, vad gillar ni bäst?

Vad föredrar du?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Helt klart radfyra, det lilla jag kört v-twin tyckte jag inte om alls, passade helt enkelt inte min körning.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Jag föredrar twinnen men å andra sidan är jag en såpass medioker förare att effekten i millen inte det som är begränsningen.

Grattis till er som behöver en radfyra för att effekten i twinnarna inte räcker till för att kunna köra fortare. Dit är det en bit kvar för mig! :Bugar

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Felix skrev:
Jag föredrar twinnen men å andra sidan är jag en såpass medioker förare att effekten i millen inte det som är begränsningen.

Grattis till er som behöver en radfyra för att effekten i twinnarna inte räcker till för att kunna köra fortare. Dit är det en bit kvar för mig! :Bugar

Instämmer med ovanstående talare :)

Kört både V4, R4 och nu Twin och tycker inte det var något fel på någon av motortyperna. Behovet och känsla avgör mitt hojval och just nu klappar hjärtat för en Twin :Bugar

/BW

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Twin helt klart. Det är skoj med en vass radafyra också men jag gillar motorkaraktären mer hos en twin. Att det inte är lika vasst skiter jag fullständigt i för jag skulle inte ens kunna utnyttja en 600'a till 70%, vad ska jag då med en R1:a till med så mycket kusar :va
Sen är det ljudet som ger en ståpäls, det finns inget bättre. Det var endast tack vare ljudet osm jag köpte min första hoj, en ducce 900ss. Fula är de men gott låter de.

abbanovitch

Medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
amullo skrev:
Is this a trick question?

Twin tycker jag är bäst, men jag har inte haft någon rad4.

Så egentligen skall jag hålla käft om vilken som är bäst, precis som alla andra som inte ägt både twin och rad4.

Då skall jag hålla tyst......hmpfff......host"twin"host.........sorry :rodnar

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Hoj
Ducce 900SS -94
Mycket snack om mer effekt i rad-fyran jämfört med twinnen,,, men det är på pappret. Säger som flera talare före mig - krävs rätt förare för att ta vara på den effekten.

Twinnen har schysstare ljud och en motor man inte behöver dölja med en massa kåpor... Rad-fyran är twinnens lite småfule kusin från landet! :hihi

Teddan

Medlem
Gick med
6 Dec 2003
Hoj
.
Kör twin... Gillar det.
Hade en tvåtaktstwin i min ungdom... Gillade den även om den skrämde mig halvt från vettet.
Har testat rad4... Gillade det oxå.

Jag sammanfattar med att jag gillar att köra hoj.

jonazzz

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
R1 99a såld Suzuki tl1000r såld..ktm660 såld..ZX10r 04 blå med polerad ram å sving
Har haft en r1 som jag böt mot brorsans tl1000r måste säga att twin är grymt mycke skönare :yoparty men det får ju stå för mig.Som sagt det är ju svårt å jämföra dom. Båda har ju sin charm..Det är oftast brorsan som vill bytlåna å inte jag :tungan

Fox_angel

Har en egen racingbana bara VIP får åka
Gick med
21 Apr 2005
I ny köpt eget hus med mannen i mitt liv, Erik!
Hoj
Yamaha yzf450-03, minimoto och en SEADOO vatten skoter 85 hk. 56 knop -03:a
Du är kung!

Fotrally skrev:
Är uppväxt nära E:4 där det var än fin bit som var rätt obebodd och många rad4:eek:r man hört vråla förbi.
Så rad4:a utan tvekan för min del.

tvinnarna förknippar jag med HD och diverse andra konstiga fordon. (ta inte illa upp nu!)

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
Kunde inte sagt det bättre själv...ljudet av en rad4 gör mig "sjukare" än något annat....visst är jag lite :kocko men jag står för det...finns inget som jag går i gång så mycket på som det...tror jag.
Håller helt med om att HD även kallad gubbdödare inte är riktiga motorcyklar..Sp2an är dock lite dregelvarning på men resten som typ TL1000 är :zpy

bs

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Busa -08, KTM 525, DRZ400s, Monkey, XT600, and NoClue
Varför välja?!?

Man kan ju få både och!
V4:a! (Näe, inte en gammal SAAB..)

Yama V-Max!
Vrid i överflöd och dessutom en sång på höga varv som ger skaplig "äggkartong" på kroppen. :näsblod

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
IronMike skrev:
Vad föredrar ni? Om ni fick välja vad ni ville ha, om ni fick en slant till att köpa nyare hoj, kring 80'bläcket..

Prisexempel.

Sv 1000. Priset ligger på ca 77900 -05.

Föredrar man radfyra så ligger en R6 på 86900 -05

Har inga prisuppgifter på 06:eek:r.

Bifogat

• nov_2004_sv1000s2005.jpg
    nov_2004_sv1000s2005.jpg
    35 KB · Visningar: 77
  • r6svart.jpg
    r6svart.jpg
    42.9 KB · Visningar: 77
Last edited:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
2fast4hjo skrev:
Prisexempel.

Sv 1000. Priset ligger på ca 77900 -05.

Föredrar man radfyra så ligger en R6 på 86900 -05

Har inga prisuppgifter på 06:eek:r.
Fast tänker man köpa en R6:a köper man knappast en SV och vice versa... elr?

/F

Klabbharpan

Skitsnack MC
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1
Radfyra för den hysteriska "kicken" vid acceleration (kräver rätt, läs högre, varvtal)

V-twin för det mulliga ljudet och goda bottenvridet

Valet beror alltså på vad man är ute efter och vilken körstil man har

Brukar vara mer vibrationer på en V-twin om man nu är överkänslig för sådant

sandstream

Guest
Klabbharpan skrev:
Radfyra för den hysteriska "kicken" vid acceleration (kräver rätt, läs högre, varvtal)
V-twin för det mulliga ljudet och goda bottenvridet.
Nu får ni inte tro att jag är någon twinhatare men när det gång på gång kommer upp argument om ketchupeffekt på radfyror och maffigt bottendrag på twinnar så stämmer ju inte det längre.
De senaste radfyrorna på 1000cc har mer vrid över hela registret än någon twin (förutom någon värsting Ducati för 300 papp har jag för mig) och mer effekt.

Känns lite som att folk jämför en R6 med en 1000 cc twin och det är ju inte så schysst.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
sandstream skrev:
Nu får ni inte tro att jag är någon twinhatare men när det gång på gång kommer upp argument om ketchupeffekt på radfyror och maffigt bottendrag på twinnar så stämmer ju inte det längre.
De senaste radfyrorna på 1000cc har mer vrid över hela registret än någon twin (förutom någon värsting Ducati för 300 papp har jag för mig) och mer effekt.

Känns lite som att folk jämför en R6 med en 1000 cc twin och det är ju inte så schysst.

Tyvär så upplevs inte hojarna så, en v-twin känns alltid som om den har mer vrid enligt min erfarenhet. Jämför mellan min old 01 mille och en ny zx10, mille känns mer som en cross, visst din hoj kanske reser redan vid 3k rpm på ettan?det gjorde inte ivarjefall zx10an. Men det gör min mille :tummenupp . Sen om du har andra erfarenheter av millen + zx10 så spota ut dem. Men kom inte med gisningar :7peta

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras