Lam-Kaka skrev:, visst din hoj kanske reser redan vid 3k rpm på ettan?det gjorde inte ivarjefall zx10an. Men det gör min mille
Japanerna är väl smartare än italienarna och försöker motverka tidsödande framhjuls lyft.
Lam-Kaka skrev:, visst din hoj kanske reser redan vid 3k rpm på ettan?det gjorde inte ivarjefall zx10an. Men det gör min mille
P@trik skrev:Japanerna är väl smartare än italienarna och försöker motverka tidsödande framhjuls lyft.
Lam-Kaka skrev:synd att japanerna tar efter italienarna då på det mesta.
Sushi :cornP@trik skrev:Jo just de.. pizza
Felix skrev:Jag föredrar twinnen men å andra sidan är jag en såpass medioker förare att effekten i millen inte det som är begränsningen.
Grattis till er som behöver en radfyra för att effekten i twinnarna inte räcker till för att kunna köra fortare. Dit är det en bit kvar för mig!
Lam-Kaka skrev:Tyvär så upplevs inte hojarna så, en v-twin känns alltid som om den har mer vrid enligt min erfarenhet. Jämför mellan min old 01 mille och en ny zx10, mille känns mer som en cross, visst din hoj kanske reser redan vid 3k rpm på ettan?det gjorde inte ivarjefall zx10an. Men det gör min mille . Sen om du har andra erfarenheter av millen + zx10 så spota ut dem. Men kom inte med gisningar
Tyvärr så är myter svåra att knäcka och det kanske är bättre att låta twinfolket leva i sin världZilversurfer skrev:Som andra påtalar, är det bara en myt att twinnar har bättre vrid i mellanregistert än fyror. Det var kanske så Hedenhös tid
Japp. Tvåtakt är det rätta svaret. Mest effekt per krona och det min bäste vän är fakta.sandstream skrev:Tvärtom, det är enklare för det finns bara ett vettigt val om det är kravet.
Gustav O skrev:För övrigt spelar det ingen roll om det är en fyra eller en twin bara det är tvåtakt.
amullo skrev:Is this a trick question?
Twin tycker jag är bäst, men jag har inte haft någon rad4.
Så egentligen skall jag hålla käft om vilken som är bäst, precis som alla andra som inte ägt både twin och rad4.
Gustav O skrev:Japp. Tvåtakt är det rätta svaret. Mest effekt per krona och det min bäste vän är fakta.
För övrigt spelar det ingen roll om det är en fyra eller en twin bara det är tvåtakt.
Absolut!Gustav O skrev:Japp. Tvåtakt är det rätta svaret. Mest effekt per krona och det min bäste vän är fakta.
sandstream skrev:Tyvärr så är myter svåra att knäcka och det kanske är bättre att låta twinfolket leva i sin värld
sandstream skrev:Nu får ni inte tro att jag är någon twinhatare men när det gång på gång kommer upp argument om ketchupeffekt på radfyror och maffigt bottendrag på twinnar så stämmer ju inte det längre.
De senaste radfyrorna på 1000cc har mer vrid över hela registret än någon twin (förutom någon värsting Ducati för 300 papp har jag för mig) och mer effekt.
Har är jag benägen att hålla med.sandstream skrev:Känns lite som att folk jämför en R6 med en 1000 cc twin och det är ju inte så schysst.
Jag har INTE ägt någon twin.amullo skrev:Lägg ner rad4 kontra twin diskussionen om någon inte ställer en specifik fråga. Och svara inte på fördelar och nackdelar om du inte har insikt i ägandet av båda typer av hoj. Jag har själv gjort misstaget och blivit tillrättavisad.
Kort o gott?
Har du inte ägt båda typer av hoj, men känner dig tvingad att lämna en kommentar? Klargör att du INTE ägt hoj av den typ som diskuteras.
Zilversurfer skrev:Fakta:
RSV Mille 05
5000 varv = 72 Nm Mellanregister ( 6000 varv = 64 Nm!!! )
10500 varv = 97 Nm Högsta Mätningen
ZX10R 05
6500 varv = 80 Nm Mellenaregister
12500 varv = 109 Nm
Detta är från Dynomätningar hos Akrapovic med std system.
Det är allmänt känt att RSV har otroligt dåligt mellanregister i standard utförande.
Gå in och titta på alla mätningar på www.akrapovic-exhaust.com
Som andra påtalar, är det bara en myt att twinnar har bättre vrid i mellanregistert än fyror. Det var kanske så Hedenhös tid
sandstream skrev:Jag har INTE ägt någon twin.
Jag svarade bara på inlägg som var felaktiga och som spär på en myt som inte stämmer när det gäller fakta
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |