Alltså är det jag som inte förstår hur allt funkar? Som jag förstått det så är det usel lön som ekonom om man ens lyckas suga sig till ett jobb för att det finns så sjukt många. Tyckte det låter lite annorlunda mot ditt garanterat jobb och 25k i ingångslön.
Vad är 15.0 i betyg egentligen? Jag fattar inget av det heller och jag sökte högskola senast förra året.
1. Till trådstartaren: 15,0 i snitt är fanimej inte alls dåligt. Det är VG i snitt.
2. Till trådstartaren: Du måste nog ta och kamma dig och komma ner på jorden. 35kkr i ingångslön är inte ett snitt bland ekonomer i detta avlånga land som du fått flertalet bevis på redan!
3. 15,0 i betyg betyder att snittet på hans betyg i gymnasiet är VG.
G = 10p
VG=15p
MVG= 20p
Gammal? Japp.
Bitter? Emellanåt.
Misslyckad? Inte enligt mig själv.
Konstruktivt lagd, jorå, det är ju inte så att jag sitter och vänder papper och knappar på ett tangentbord, jag har provat flera olika yrken som kräver konstruktivitet, och några som man hade kunnat överlåta på en apa med en hammare, och jag trivs bättre med dom där man måste vara konstruktiv och problemlösande.
Sen var hela tanken med inlägget att vara lite lagom syrlig och påpeka att det är lätt att tro att man vet allt när man är ung och kaxig, något som samtliga av oss kommer att få äta upp förr eller senare.
Skillnaden mot dig är att jag har redan ätit upp mina dumheter...
Smaklig måltid.
Jag är dock lagd att hålla med dig i tidigare inlägg.
Inser man inte redan nu att man inte kommer långt med en uppkäftig attityd så får man garanterat tillbaka det senare i livet!
Sen verkar folk, särskilt i min ålder, ha svårt att inse att allt inte handlar om pengar. Men den diskussionen kan vi ta någon annan gång.
Last edited: