Vackra kvinnor

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Hagster, SNÄLLA skriv ut ditt senaste inlägg , lägg det i ett kuvert och ordna någon typ av tio-års-förvaring.

Det är synd att du är så fixerad vid destruktiva ting men jag är ganska övertygad om att din attityd kommer förändras rätt kraftigt.

Chrille, hur gammal är du? 27-38? Det är väl inte så konstigt att du och jag har väldigt olika åsikter. Jag anser att samhället är väldigt ytligt, såsom jag upplever det med mina jämnåriga kamrater. Vad gör vi hela dagarna i skolan? Kollar tjejer, fina tjejer, vi kollar aldrig på fula tjejer. Det är väl inte så konstigt för dom vill vi inte se, eller hur? Det är möjligt att jag tänker likadant som dig när jag är i din ålder och tycker att pojkspolingarna är utan vett. Men men... Det är så jag tänker och tycker just nu iaf.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Hagster skrev:
Vad gör vi hela dagarna i skolan? Kollar tjejer, fina tjejer, vi kollar aldrig på fula tjejer. Det är väl inte så konstigt för dom vill vi inte se, eller hur?

Får jag undra hur snygg DU är på en skala...??? :rolleyes: Är du tillräckligt snygg att vila blicken på eller behövs det lite silikon här o var för att få dig tillräckligt attraktiv...

För helvete... börja snacka o lär känna tjejerna istället... en tjej med ett mindre fördelaktikt yttre... är säkert lika "vacker" som dom vackra när ni tagit reda på vad som finns på insidan... :fakta

Eller får ni skämmas då... inför polarna...om hon inte uppfyller kriterierna med att se ut som Brittan-f i t t a n o vara lika pantad...???

För det är väl skitsamma.... en blåst snygg tjej...gills mer att locka till sig än en "vanlig" schysst tjej..!!

Och för att det INTE ska bli några missförstånd så är jag INTE svartsjuk... KOM IHÅG DET...!!! ;)

Detta är mina åsikter...och jag är utomordentligt nöjd med mitt inre i kombination med mitt yttre...!! Det har räckt hitintills...!!

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Madhonda skrev:
Får jag undra hur snygg DU är på en skala...??? :rolleyes: Är du tillräckligt snygg att vila blicken på eller behövs det lite silikon här o var för att få dig tillräckligt attraktiv...

För helvete... börja snacka o lär känna tjejerna istället... en tjej med ett mindre fördelaktikt yttre... är säkert lika "vacker" som dom vackra när ni tagit reda på vad som finns på insidan... :fakta

Eller får ni skämmas då... inför polarna...om hon inte uppfyller kriterierna med att se ut som Brittan-f i t t a n o vara lika pantad...???

För det är väl skitsamma.... en blåst snygg tjej...gills mer att locka till sig än en "vanlig" schysst tjej..!!

Och för att det INTE ska bli några missförstånd så är jag INTE svartsjuk... KOM IHÅG DET...!!! ;)

Detta är mina åsikter...och jag är utomordentligt nöjd med mitt inre i kombination med mitt yttre...!! Det har räckt hitintills...!!

Lugn och fin lugn och fin. :p

Det är bara att inse att ju äldre man blir desto mindre roll spelar utseendet. Så har det varit för mig i alla fall, när man gick på högstadiet så spelade det inte någon roll öht om tjejen var smart eller inte bara hon såg bra ut. Idag är prioriteringarna lite annorlunda.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Madhonda skrev:

Att ha stans snyggaste brud som flickvän är bra jobbigt.

Bättre då att han en lagom (jaja, tjata på om sur-svenkt lagom är så blase bla bla bla... :rolleyes: ) snygg tjej är MYCKET bättre.

Men, no 1 är att man trivs ihop. Utseendent är visseligen en del av det, fan inte är det så viktigt som alla fjortisar tycker!! :fakta

Visserligen är jag oxå fåfäng :rodnar men det är ju naturligt att man vill vara fräsh.
Hel och ren är viktigt - och att hon (flickan med sort F) gillar/accepterar att man kör (älskar sin) hoj. :tummenupp

Kemi är viktigare än fysik. :D

EDIT: Det är fortfarande för lite bilder ... :rolleyes: DS.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hagster skrev:

Det är bra för dom slipper må dåligt. Bättre att dom går deprimerade då?
Samhället är ytligt och utseendefixerat, så är det bara. Vill du ändra på det, varsegod och försök. Jag ser hellre fina tjejer med stora bröst än orakade skabbiga, feta äckliga tjejer på stan.

Men frågan är om folk som opererar sig verkligen mår bättre? En spiral av utseendefixering som alltid ska lösas med nästa operation, och nästa, och nästa.
"Bara fixa näsan lite så och sedan hakan och då kan jag lika gärna fixa till läpparna och ta lite mer silikon i brösten".
Det som du ser som en lösning och en räddning från depression är snarare tvärtom.
Vad är det som bestämmer vad som är fint? Inte är det en universell lag om vad vi uppfattar som vackert. Våra skönhetsideal är kulturellt betingade och det är värt att försöka neutralisera dem så gott det går - DÅ skulle folk i allmänhet och tjejer i synnerhet ha en större chans att må bra med sig själva.

Hagster skrev:

"Det är inte utsidan som räknas, det är insidan."
Det är rent bullshit. Man kan inte vara tillsammans med någon som man inte tycker är attraktiv, det funkar liksom inte (inte för mig iaf).

Visst är det det. Men det är ändå bra att det finns ett substitut till att må dåligt.

Bara för att en sak är på ett visst sätt betyder det inte att det är bra. Dessutom innehåller ett bra och fungerande förhållande så otroligt mycket mer än utseendet. Och som Seizure Later skriver så är en person man älskar attraktiv för en själv.

Det är ju inget substitut till att må dåligt, ingen lösning på "problemet". Självförtroende sitter inte i utseendet. Ett exempel är ju alla de vackra människor som går omkring med självförtroenden av glas.

Hagster skrev:
Det beror på. Går jag upp 30kg och har pengarna så skulle jag nog inte tveka till en fetsugning.

Är både enklare, smartare och billigare att lägga om sin kost och röra mer på sig. Fettsugning är en genväg. Det är inte de 30 kilonas utseende man ska vara orolig för utan vad de gör med ens kropp och hälsa.

Hagster skrev:
Detta håller jag med dig om. Det är en riktigt skum branch med mycket fiffel i.

Som vanligt utnyttjas de som på något sätt är i en svagare position av de som är i en starkare.

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
bebbe skrev:
Jag tycker att många av dom tidiga flickorna såg oerhört bra ut, vilket gör att det är lite motsägelsefullt att säga att det är bara retuscherade bilder idag :fakta

Det finns nog en del retucherade bilder redan på den tiden. Men det gjordes för hand, inte i datorn och därför i mycket mindre utsträckning. Det är dock inte samma sorts retuchering, då tog dom bort färgförändringar i huden, o dyl. I dag så tar dom bort det samt ett par kilo här, släter till ansiktsdragen där osv, osv.

Men gör en uppskattning av vikt på en av modellerna från 60-talet och på en av dom från 02. Samt kolla när silikonen börjar fyllas på. Rätt tydligt, även om amrisarna ju är lite tidigare än vi här i norden.

Men ok, på ett bild kan det se ok ut med silikon, om det är gjord snyggt och med sans för proportioner så ser det ju rätt naturligt ut. Frågeställningen uppkommer när man skaffar sig silikoninlägg för att duga. I den situationen hjälper nog inte 100 plastikoperationer.

Och handen på hjärtat, vem kan påstå att supermodellerna verkar speciellt lyckliga?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Madhonda skrev:

Jag är störst, bäst och snyggast. Eller inte. :D

Ja, jag "lärde" känna min flickvän innan jag blev tillsammans med henne. MEN jag skulle inte börjat pratat med henne om hon inte var så attraktiv som hon är. Tror jag iaf. Tjejerna i skolan som vi kollar på ser vi som objekt, vi vill inte lära känna dom. Vi vill kolla på dom, thats it. :)

Nej det är inte skit samma, inte när det "verkligen gäller".

Jag vet att du vill ha mig, alla tjejer vill ha mig, inklusive Mattias - han påpekar det varje dag. :D

Goodstuff skrev:
Men frågan är om folk som opererar sig verkligen mår bättre? En spiral av utseendefixering som alltid ska lösas med nästa operation, och nästa, och nästa.
<bort>
Som vanligt utnyttjas de som på något sätt är i en svagare position av de som är i en starkare.

Blir göööörbra de där, som vi säger i värmland. Tänker inte svara och tänker inte skriva mer i denna tråden för tydligen blir alla hur griniga på mig som helst så fort jag skriver ett inlägg.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hagster skrev:
Blir göööörbra de där, som vi säger i värmland. Tänker inte svara och tänker inte skriva mer i denna tråden för tydligen blir alla hur griniga på mig som helst så fort jag skriver ett inlägg.

Jag är inte ett dugg grinig på dig utan försöker bara ge en annan synvinkel på saker och ting.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum