Kypasjärvi-Larsson
Förvisso heter väl 98.2% av alla Överkalixbor just Larsson, men jag tror att han är mer känd som "Tjosken" för lokalbefolkningen.
En legend oavsett om man menar Citroen, långtouring på udda sporthojar eller ryggsäckar.
Kypasjärvi-Larsson
Den var definitivt inte ful, väldigt cool.Om fransmännen bestämde sig för att tillverka fräna bilar igen hade det för kunnat bli en hyfsad succe ändå.
Det är coolt - på riktigtFullgaskörning med 50cc. Topfart 45 på mätaren(42 på GPS). Startade i Boden natt/morgon....och på kvällen satt jag 62 mil bort i Alta och drack goda finska öl.
View attachment 512039
Tycker det är bra att du finns här på forumet och uppmärksammar kvalitativa inlägg i trådarna, som kanske annars bara skulle fallit i glömska. Och så kan man ju inte ha det på ett nätforum.Kiruna-Umeå <4h (600km)
Söndagskväll på sommaren för ca 20år sedan och exakt när de hade lagt ny väg men inte hunnit montera mitträcket på stora delar av E4:an.
Saab 9-3 med ett tankstopp.
Jag har svårt att avgöra om detta är en hiss eller diss...Tycker det är bra att du finns här på forumet och uppmärksammar kvalitativa inlägg i trådarna, som kanske annars bara skulle fallit i glömska. Och så kan man ju inte ha det på ett nätforum.
Japp.Det funkade fint med Zoomer också(inte din gula)...och du vet ju hur fort dom går![]()
Kul med mobiltelefonerJapp.
Och som info tjänsgör "den gula" fortfarande som touringverktyg.
I år så fick den fina pakethållaren husera ett sexpack långburk (finska), istället för reservdunk, i och med att vi hade rekognoserat infrastrukturen innan avresan.
Sträckan vi avverkade på fem dagar var blygsamt längre än vad du gjorde på en dag!
Fartrekord....knappast.....
View attachment 512054
Japp, korrekt, jag är inte teknikfientlig, tvärtom.Kul med mobiltelefoner![]()
Må han vila i fridFörvisso heter väl 98.2% av alla Överkalixbor just Larsson, men jag tror att han är mer känd som "Tjosken" för lokalbefolkningen.
En legend oavsett om man menar Citroen, långtouring på udda sporthojar eller ryggsäckar.
goda finska öl
Må han vila i frid
Ja, han gick tyvärr ur tiden sent 2020.
Det kan man välja själv beroende på dagsformJag har svårt att avgöra om detta är en hiss eller diss...
Är det stock eller fri trimning i klasserna?Man skulle typ kunna dela upp det i klasser moppe, EU moppe 125 2T , 125 4T , 1000 , 600 , 750 , 900 och Sååå Adventure hoj
Dags att döpa om tråden till "Cannon Bike Run"![]()
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |
Distinguished Gentleman’s Ride 18/5
Screenshot I maj är det ... |
|
![]() |
Indian-träff i Cornwall i augusti
Andra veckan i augusti håll... |
![]() |
Var femte mc-förare byter hjälm för sällan
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vinterns roligaste mc-helg flyttar till Elmia!
I slutet av januari 2026 sl... |
![]() |
MC Mässan 2026 – vinterns roligaste mc-helg!
I slutet av januari 2026 sl... |
![]() |
KTM erbjuder upp till fyra års garanti
KTM erbjuder nu sina kunder... |
![]() |
Pirelli Diablo Powercruiser
Pirelli har presenterat Dia... |
![]() |
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Helgen efter midsommar arra... |